برگزاری مراسم زیارت اربعین در فضای باز در صورت موافقت ستاد ملی کرونا


برگزاری مراسم زیارت اربعین در فضای باز در صورت موافقت ستاد ملی کرونا

صادقی از برگزاری زیارت اربعین با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و گفت: با توجه به دستورالعمل های جدید و محدودیت های اعمال شده برای مقابله با کرونا برنامه های روز اربعین هنوز قطعی نشده است.

«رضا صادقی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه های فرهنگی و مذهبی ویژه عزاداری سید و سالار شهیدان تحت تاثیر قرار گرفته است.

مدیر فرهنگی مسجد حضرت ولی عصر (عج) افزود: مراسم عزاداری سالار شهیدان و دهه دوم ماه صفر در فضای باز به مساحت 500 متر در پشت مسجد حضرت ولی عصر (عج) برگزار می شود.

وی ادامه داد: فضای سر باز برای برگزاری مراسم ها مناسب سازی شده است و با رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به برگزاری مراسم عزاداری اربعین اقدام کرده ایم.

صادقی خاطرنشان کرد: حجت الاسلام حسنی طی سه شب آینده به بررسی و تبیین موضوع تاریخ کربلا و واقعه عاشورا خواهند پرداخت و مداحان اهل بیت (ع) نیز به مدیحه سرایی خواهند پرداخت.

وی با اشاره به دستورالعمل جدید ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل های جدید و محدودیت های اعمال شده برای مقابله با کرونا برنامه های روز اربعین هنوز قطعی نشده است.

صادقی خاطرنشان کرد: پیش بینی ما برای گرامیداشت روز اربعین با توجه به اینکه امسال پیاده روی اربعین در داخل و خارج کشور نخواهیم داشت، این است که زیارت اربعین را در فضای باز قرائت کنیم اما باز هم تصمیم نهایی در روزهای آتی گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی و مذهبی در فضای مجازی توسط مسجد حضرت ولیعصر (عج) گفت: از ابتدای ماه محرم فضایی را در پیام رسان ایتا طراحی کرده ایم که فعالیت های فرهنگی و مذهبی را در آنجا ارایه می کنیم و در شبکه های اجتماعی نیز برنامه هایی در حال ارایه است. گزارش و محتواسازی نیز در خصوص واقعه کربلا و زیارت اربعین تهیه کرده ایم که در روزهای آینده در فضای مجازی منتشر می شود.

پایان پیام/47

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!