خدمات بقاع متبرکه باید عالمانه، آگاهانه و همراه با شناخت باشد


خدمات بقاع متبرکه باید عالمانه، آگاهانه و همراه با شناخت باشد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هیئت امنا و خادمین خدمت واقعی را در بقاع متبرکه و امامزادگان انجام می دهند، گفت: باید تلاش کنیم با شرکت در این کارگاه های آموزشی، خدمات عالمانه، آگاهانه و همراه با شناخت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، کارگاه آموزشی، تخصصی و توجیهی هیئت امنا، خدام ثابت و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی شهرستان های گچساران، کهگیلویه، چرام، بهمئی و باشت امروز در حوزه علمیه حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) گچساران برگزار شد.

حجت الاسلام سیدنورالله جنتی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در این کارگاه آموزشی، گفت: هیئت امنا عشق و ارادت خاصی به بقاع متبرکه و امامزادگان داشته و تلاش می کنند در خدمت فرزندان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) باشند.

وی با اشاره به اینکه این افراد اجری بزرگ نزد خداوند متعال دارند، اظهار داشت: در روایات متعدد داریم که خدمت به بقاع متبرکه و امامزادگان خدمت به دین، معرفت و معنویت است.

جنتی پور آموزش در این کارگروه را به صورت تخصصی دانست و اضافه کرد: لازمه خدمت در هر دستگاهی، آگاهی از شرح وظایف است.

این مسئول فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: اگر با شرح وظایف و آدابی که باید داشته باشیم آشنایی وجود نداشته باشد، خدماتی که انجام می دهیم را هدر داده ایم.

وی ضمن تشکر از رئیس اداره اوقاف و امور خیریه و مدیر حوزه علمیه حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) شهرستان گچساران، از شرکت کنندگان خواست که نکات قابل توجه و مهم این کارگاه آموزشی را جدی گرفته و به کار ببندند.

جنتی پور با اشاره به اینکه خادمین امامزادگان مظلوم واقع شده اند، ادامه داد: هر زمانی که قصد تجلیل مطرح می شود خادمین و هیئت امنا امامزادگان از قلم می افتند، هرچند این افراد برای تجلیل فعالیت نمی کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به چهارفصل و گردشگر پذیر بودن استان، اذعان کرد: خدمات رفاهی که از طرف اوقاف، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی ارائه می شود اگر از همه دستگاه ها بیشتر نباشد، کمتر هم نیست.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از دستگاه های خدمات رسان هزینه پارکینگ، اردوگاه، مدرسه و اسکان می گیرند ولی در امامزادگان هزینه ای از مردم دریافت نمی شود.

جنتی پور با اشاره به اینکه امامزادگان مردمی هستند و هیئت امنا آنها نیز از خود مردم انتخاب می شوند، اضافه کرد: افرادی که به عمران و آبادانی بقاع متبرکه کمک می کنند همین مردم هستند، هرچند دولت کمک هایی دارد ولی مردم در این زمینه پیش قدم تر هستند.

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هیئت امنا و خادمین خدمت واقعی را در بقاع متبرکه و امامزادگان انجام می دهند، گفت: باید تلاش کنیم با شرکت در این کارگاه های آموزشی، خدمات عالمانه، آگاهانه و همراه با شناخت باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خدام نیز باید به مسائل دینی و شرعی آشنایی داشته باشند و عشق و ارادت به امامزادگان را مدنظر داشته باشند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید