اغتشاشگران شخصیت ملی و عقلانی خود را به دشمن فروختند


اغتشاشگران شخصیت ملی و عقلانی خود را به دشمن فروختند

بیرجند-نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: خود فروختگان و اغتشاشگران شخصیت ملی، دینی و عقلانی خود را به دشمن فروختند و به مال و جان مردم آسیب وارد کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح شنبه در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به رسوایی اخیر خود فروختگان و اغتشاشگران اظهار کرد: خود فروختگان به واسطه خوشایند استعمارگران به جان و مال مردم آسیب وارد کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: این اتفاقات در شرایطی رخ داد که رئیس جمهور ما در نشست عمومی سازمان ملل متحد حضور داشتند.

عبادی با بیان اینکه این افراد شخصیت ملی، دینی و عقلانی خود را به دشمن فروختند، گفت: در دوران رژیم پهلوی استعمارگران برای حضور در ایران حق توحش می‌گرفتند و بسیاری از افراد در سیاه چاله‌های آنان جان باختند.

وی در حوزه وقف اظهار کرد: در گذشته بسیاری از افراد قناعت می‌کردند تا بتوانند مالی را در یک راستای خیرخواهانه وقف کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه وقف خلاف اهداف لذت جویانه استعمارگران است، بیان کرد: در اربعین سال جاری بیش از ۲۰ میلیون نفر در این مراسم باشکوه شرکت کردند که زاویه دیگری از فرهنگ انبیا است.

عبادی گفت: بسیاری از موکب داران عراقی و حتی ایرانی نیز در طول سال قناعت می‌کنند تا بتوانند در ایام اربعین از زائران سید الشهدا (ع) پذیرایی کنند.

وی بیان کرد: در ایام شهادت امام رضا (ع) نیز حدود هشت میلیون نفر زائر وارد مشهد مقدس می‌شوند و مورد پذیرایی و خدمتگزاری موکب داران عاشق اهل بیت (ع) قرار می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه وقف یک مقوله مقدس است، اظهار کرد: البته وقف دچار آفت‌هایی شده است که ریشه آن نیز در رژیم پهلوی است.

عبادی با اشاره به اینکه رضاخان و پسرش به موقوفات دستبرد زده و آسیب‌های فراوانی را به جا گذاشتند، یادآور شد: از این جهت در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باید برنامه‌های قوی برای احیا و حفظ موقوفات به کار ببندیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نادری سرلیست «جام» در دوردوم انتخابات شد