فهرست ویژگی‌های هوش مصنوعی قابل ارائه در iOS 18 فاش شد


فهرست ویژگی‌های هوش مصنوعی قابل ارائه در iOS 18 فاش شدتوسط امیرکیوان گوهری / اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۳ / 2 دقیقه برای مطالعه شایعات درباره ادغام بالقوه هوش مصنوعی اپل با گوشی‌های سری آیفون 16 و...

فهرست ویژگی‌های هوش مصنوعی قابل ارائه در iOS 18 فاش شد
فهرست ویژگی‌های هوش مصنوعی قابل ارائه در iOS 18 فاش شد
توسط / / 2 دقیقه برای مطالعه

شایعات درباره ادغام بالقوه هوش مصنوعی اپل با گوشی‌های سری آیفون 16 و سیستم‌عامل iOS 18 اپل از ماه‌ها قبل در حال انتشار هستند. اکنون به لطف اطلاعات فاش شده توسط وبسایت Apple Insider بخشی از ویژگی‌های هوشمند قابل ارائه از سوی اپل مشخص شده است.

با توجه به اطلاعات فاش شده، برنامه‌های کلیدی سیستم‌عامل iOS اپل شامل Safari، Spotlight Search، Siri، Mail و Messages همگی نامزد ارتقاء از طریق هوش مصنوعی هستند. به‌نظر می‌رسد که این ویژگی‌ها با محوریت یک مدل زبانی بزرگ روی دستگاهی (LLM) با نام Ajax عمل نمایند.

این سیستم در پاسخ به ورودی کاربران می‌تواند جملات کاملی را با سرعت بالا ارائه نماید. بر اساس گزارش‌ها Ajax قادر به تجزیه و تحلیل متون، ارائه چندین پاسخ احتمالی و سپس مرتب‌سازی آنها بر اساس دقت و میزان ارتباط خواهد بود.

بعلاوه گفته شده که مدل زبانی بزرگ قادر به شناسایی کلمات کلیدی و عباراتی برای تولید محتوای خلاصه در اپلیکیشن‌های Safari و Messages است. ویژگی جستجو هوشمند (Intelligent Search) در Safari 18 به کاربران امکان می‌دهد تا خلاصه‌ای از صفحات وب را دریافت نمایند.

همچنین اپل احتمالا مدل هوش مصنوعی خود را با دستگاه‌ها و برنامه‌های تولیدی شرکت ادغام خواهد کرد. بر اساس گزارش‌ها هوش مصنوعی می‌تواند مخاطبان را در پیام‌های متنی شناسایی کرده و اطلاعات مربوطه را از برنامه Calendar استخراج نماید. این موضوع در راستای دریافت پاسخ‌های مناسب به کاربران کمک می‌کند.

فهرست ویژگی‌های هوش مصنوعی قابل ارائه در iOS 18 فاش شد

البته سیری نیز از هوش مصنوعی بهره‌مند خواهد شد. این گزارش نشان می‌دهد که دستیار صوتی احتمالا خلاصه‌های ساده‌سازی شده یا پاسخ‌هایی را بر اساس محتوای پیام ارائه خواهد داد.

تمامی این امور بر روی دستگاه اجرا خواهند شد. با این‌حال کارهای پیچیده‌تر مانند تولید متون خلاقانه یا تجزیه و تحلیل عمیق احتمالا کماکان تا حدی بر پردازش ابری متکی خواهند بود.

فهرست ویژگی‌های هوش مصنوعی قابل ارائه در iOS 18 فاش شد

بر اساس برخی شایعات، اپل سرگرم بررسی همکاری با شرکت‌های OpenAI و گوگل جهت انجام چنین وظایفی است. با این‌حال وبسایت Apple Insider مدعی شده که غول فناوری آمریکایی بر مقوله حریم خصوصی کاربران تمرکزی ویژه داشته و به‌دنبال کشف راهکارهایی برای به حداقل رساندن سطح پردازش ابری است.

با نزدیک شدن به موعد برگزاری رویداد WWDC 2024 احتمالا جزئیات بیش‌تری درباره قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل منتشر خواهد شد. این ویژگی‌های هوشمند احتمالا در جریان برگزاری کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان اپل معرفی می‌شوند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان