انتقاد فائوچی از تصمیم شتاب‌زده انگلیس در تایید واکسن آمریکایی


انتقاد فائوچی از تصمیم شتاب‌زده انگلیس در تایید واکسن آمریکایی

رئیس مرکز آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا از تایید واکسن کرونای شرکت آمریکایی فایرز از سوی دولت انگلیس انتقاد کرد.

انتقاد فائوچی از تصمیم شتاب‌زده انگلیس در تایید واکسن آمریکایی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «آنتونی فائوچی» رئیس مرکز آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، در مصاحبه اخیر خود از تایید واکسن کرونای شرکت فایرز از سوی انگلیس انتقاد کرد.

به گفته این مقام ارشد آمریکا: «تصمیم دولت انگلیس نشان از اتکای آن به شرکت فایرز دارد و بررسی دقیق در این راستا انجام نشده است.»

این اظهارات فائوچی در واکنش به اخباری است که حاکی از مجوز استفاده واکسن ساخت دو شرکت «فایرز و بیون تک» از سوی دولت انگلیس هستند.

بر این اساس انگلیس اولین کشوری است که پیش از باقی رقبای اروپایی و آمریکایی خود مجوز استفاده از این واکسن را صادر کرده است.

به گفته فائوچی انگلیس عجولانه این تصمیم را اتخاذ کرده است و «سازمان غذا و داروی آمریکا روشی محتاطانه‌تر در این زمینه خواهد داشت.»

او سپس با اشاره به آنکه آمریکایی‌ها نسبت به واکسن کرونا شک و ظن بسیار دارند، افزود: «اگر ما در یک هفته یا ده روز این تصمیم را گرفته و واکسن را تایید می‌کردیم، نشان از روند آسیب‌دیده نظارتی ما داشت.»

فائوچی در انتها گفت: «من با انگلیسی‌ها خوب هستم، اما آن‌ها داده‌ها را از فایرز گرفتند و بدون کوچکترین بررسی و مشاهده آن را تایید کردند.»

بر اساس آخرین آمار، تاکنون نزدیک به ۶۵ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند. آمریکا با داشتن بیش از ۱۴ میلیون و ۳۱۴ هزار مورد ابتلا به کرونا، همچنان در صدر کشور‌های جهان از نظر موارد ابتلا قرار دارد. همچنین تا کنون بیش از ۲۷۹ هزار نفر در این کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

این در حالی است که دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرده ظرف ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۲۷۰۰ نفر بر اثر کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر