آیا دختران باکره می توانند خود ارضایی کنند؟ (عوارض و مشکلات خودارضایی دختران )


آیا دختران باکره می توانند خود ارضایی کنند؟  خودارضایی برای دختران جوان ضررهای جبران ناپذیری دارد و از نظر شرعی نیز اینکار بسیار نکوهیده و حرام اعلام شده است. برخلاف تصور برخی که می پندارند پرده بکارت دختران در داخل واژن قرار دارد ، این پرده که از جنس دیواره واژن می‌باشد دربخش خارجی دستگاه تناسلی زنان قرار دارد ودر دهانه واژن واقع شده...

آیا دختران باکره می توانند خود ارضایی کنند؟ (عوارض و مشکلات خودارضایی دختران )

آیا دختران باکره می توانند خود ارضایی کنند؟

خودارضایی برای دختران جوان ضررهای جبران ناپذیری دارد و از نظر شرعی نیز اینکار بسیار نکوهیده و حرام اعلام شده است. برخلاف تصور برخی که می پندارند پرده بکارت دختران در داخل واژن قرار دارد ، این پرده که از جنس دیواره واژن می‌باشد دربخش خارجی دستگاه تناسلی زنان قرار دارد ودر دهانه واژن واقع شده است .

پرده بکارت از نظر فرم در چند نوع می‌باشد که دربخش مسائل جنسی زنان « در آرشیو سایت » به ان اشاره شده است.برخی فعالیت ها می تواند سبب آسیب و پارگی برگشت ناپذیر پرده بکارت شود از جمله :

آیا دختران باکره می توانند خود ارضایی کنند؟ (عوارض و مشکلات خودارضایی دختران )

ورزش های سنگین از جمله ژیمناستیک انجام نزدیکی و فعالیت جنسی با مرد – دخول آلت تناسلی عمل بسیار ناپسند و مضر و پر خطر خودارضایی برخی نیز به طور مادر زادی با مشکل آسیب یا حتی نبود پرده بکارت مواجه هستند تصادف عملهای لگنی ناگوار…

آیا دختران باکره می توانند خود ارضایی کنند؟ (عوارض و مشکلات خودارضایی دختران )

قابل توجه این که تمامی مسائل ذکر شده بالا توسط دکتر قابل معاینه و تشخیص صد در صد می باشد . از جمله موارد ذکر شده در بالا مسئله خودارضایی می باشد. پرده بکارت بافتی بسیار حساس و نازک دارد و با کوچک‌ترین تحریک آسیب پذیر می باشد.

اگرچه تحریکات کوچک و مختصر آسیب کامل به پرده بکارت نمی رساند ولی همین آسیب جزئی برگشت ناپذیر و قابل تشخیص است و سبب حساس شدن آن و احتمال پارگی وجوددارد.توصیه اکید ما این که از عمل بسیار ناپسند و ناخوشایند خودارضایی دوری کنید

تا بر اثر چند لحظه کوتاه احساس لذت جنسی که بر اثر خودارضایی حاصل می شود و عذاب وجدان سختی رابه همراه دارد ، زندگی مشترک آینده خودرا دچار مخاطره نسازید و خودرا دچار فشارهای روحی روانی نسازید .خودتان رابه زحمت نیندازید که از معاصران یا پیشینیان بهتر گردید، سعی کنید از خودتان بهتر شوید .

آیا دختران باکره می توانند خود ارضایی کنند؟ (عوارض و مشکلات خودارضایی دختران )

در مورد اسیب بکارت اولا نوع پرده و ضخامت آن در اسیب دیدگی آن تاثیرگذار است من در قسمت نظرات دیدم کاربر محترمی گفتند که در ورزش ژیمناستیک امکان اسیب به بکارت نیست و این مقاله را از ارشیو حذف کنیم در جواب ایشان ضمن تشکر از توجهشان باید عرض کنم حتی یک خوردن زمین ساده هم میت واند باعث آسیب شود

اما بستگی به نوع و ضخامت پرده دارد که در مقاله به ان اشاره نشده بود . خاطرجمعی داشته باشید ما هر مقاله ای که به دستمان برسد را درج نمی کنیم ارسال کنندگان مقاله شاهد هستند که ممکنه حتی دو ماه بعد مقالشون درج شود یا حتی درج نشود چرا که باید مورد تائید گروه دکتری طرف قرار داد سایت قرار بگیرد چون ما در قبال مندرجات و محتویات مسئولیم .

آیا دختران باکره می توانند خود ارضایی کنند؟ (عوارض و مشکلات خودارضایی دختران )

علل خودارضایی و استشها

با توجه به نامه های رسیده از نوجوانان و تحقیقات انجام شده دراین زمینه، علل خودارضایی را می توان را در چند عامل جست و جو کرد:

1. ناآگاهی و بی اطلاعی

نوجوانان به سبب کم تجربگی و اطلاع کم از مسائل، در شرایطی قراردارند که به طور طبیعی امکان خطا و لغزش در آن ها بیش از بزرگ ترهاست. اطلاعات آنان به خصوص در مسائل جنسی بسیار کم است. بی خبری و غفلت آن ها، باعث این می شود بر اساس لذت آنی و لحظه ای که از ارضای جنسی حاصل می شود، این عمل را تکرار کنند و آرام آرام گرفتار این عمل زشت شوند.

آیا دختران باکره می توانند خود ارضایی کنند؟ (عوارض و مشکلات خودارضایی دختران )

اگر والدین و مربیان نوجوان بکوشند و مسائل بلوغ و احتلام و ارضای جنسی رابا حفظ ادب و عفت به نوجوانان یادآور شوند و آنان را از آسیب های انحراف جنسی خصوصاً خودارضایی آگاه سازند، کمتر نوجوانی حاضر می شود اینکار را انجام دهد و با دست خود در هلاکت و نابودی بیفتد؛

زیرا انسان دارای عقل و اندیشه است و اگر متوجه باشد و بفهمد که کار و عملی به زیان و ضرر اوست، هرگز سراغ آن عمل و کار نمی‌رود؛ مخصوصاً عملی که ضرر دنیوی و اخروی دارد و آینده انسان را تباه می سازد.

کدام نوجوان اندیشمند و عاقلی پیدا می شود که باوجود فهم و درک ضررها و نتایج ناگوار خودارضایی، به آن اقدام کند و نشاط و طراوت و بالندگی خودرا فدای لذتی لحظه ای و بی ارزش کند؟ و کدام دخترجوانی حاضر می شود عفت و پاک دامنی خود رابه خاطر این لذت بی مقدار و خیالی، آلوده و لکه دار کند و خودرا از زندگی با نشاط، گرم، صمیمی و آبرومندانه، محروم سازد؟‍

2. انزوا و تنهایی

برخی روان شناسان خود ارضایی را مرض تنهایی نام نهاده اند. تنهایی به مفهوم ضعیف شدن ارتباطات اجتماعی و محروم شدن از روابط گرم و عاطفی با دیگران است که این پدیده اگر ادامه داشته باشد، روح نوجوان را ضعیف و حساس می کند و نیروی اراده را تحلیل میبرد و علایق نوجوان و لذت بردن های وی را از اجتماع زایل می گرداند؛

لذا نوجوان در تنهایی و خلوت خود، اقدام به کسب لذت از خویشتن می کند و به خودارضایی روی می آورد.به گزارش پارس ناز اگر والدین رابطه گرم و عاطفی مطلوبی با دختران خود داشته باشند و آنان را مورد عطوفت قرار دهند، این آسیب کمتر اتفاق میوفتد.

آیا دختران باکره می توانند خود ارضایی کنند؟ (عوارض و مشکلات خودارضایی دختران )

موریس دبس دراین باره می‌نویسد استمنا «خودارضایی» یکی اختلال روانی است که بعضی از نوجوانان بعلت آشفتگی روانی و احساس تنهایی بطرف آن کشیده می شوند و این اختلال ضررهای زیادی در پی دارد و افراد مبتلای به آن اگر درمان نشوند، به سرنوشت بدی گرفتار می‌آیند».

3. خانواده آسیب زا

نقش خانواده در سلامت روانی و اخلاقی فرزندان، از سایر عوامل، چشمگیرتر و بیشتر است. رعایت موازین اخلاقی و تربیتی در روابط والدین، به ویژه در روابط جنسی و زناشویی بعنوان عامل اساسی و حساس، قابل توجه است؛ چه این که کیفیت برخورد والدین با یک دیگر در مسائل جنسی، می تواند نقش مهمی در آینده اخلاقی و تربیتی کودک و نوجوان ایفا کند.

در دستور های اخلاقی و تربیتی اسلام توصیه شده است: روابط زناشویی والدین باید دور از دیدگاه هر بیننده ای انجام گیرد و زن و شوهر به صورت جدی و مؤکد سفارش شده است در روابط جنسی خود بی قید و بند نباشند. این که انسانی فکر کند کودک چون به مرحله بلوغ نرسیده است، نمی تواند معنی این روابط را بفهمد، اشتباه است،

بلکه به طور قطع می توان گفت: یکی از علت های منع عمل زناشویی در مقابل دیدگان کودک همین نکته است که نباید ذهن فعالی و جست و جوگر کودکان را – که به دنبال افزایش معلومات خود هستند- به مسائل جنسی آلوده کرد؛ باید به این نکته توجه داشت که کودک ولو خردسال باشد، به صورت ناهوشیار تحت تأثیر صحنه های اطراف خود می باشد و این صحنه ها و روابط در ذهن او نقش بسته، اثر خودرا خواهند گذاشت.

آیا دختران باکره می توانند خود ارضایی کنند؟ (عوارض و مشکلات خودارضایی دختران )

امام صادق «ع» می فرمایند: «… وقتی امام سجاد «ع» میخواست با همسرش زناشویی کند، درها را می بست، پرده ها را می‌کشید و خدمتکاران را بیرون میکرد و خانه را کاملاً خلوت می نمود». ودر روایتی جابر از امام باقر «ع» نقل می کند که امام باقر «ع» فرمودند: « پرهیز کن از عمل زناشویی در مکانی که کودک، شما را می‌بیند و حالات شما را درک می کند».

ودر حدیث نورانی دیگری که از امام صادق «ع» رسیده است، میخوانیم: « نباید مردان در حضور کودک با زنان خود عمل زناشویی انجام دهند؛ زیرا اینکار باعث می شود کودکان به زنا و انحراف جنسی گرفتار شوند».پس، والدین باید با حفظ حریم عفت و حیای خانواده، باعث تکامل روحی و تربیتی آنان گردند و اخلاق زناشویی را رعایت نموده، نسبت به آن حساس باشند.

آیا دختران باکره می توانند خود ارضایی کنند؟ (عوارض و مشکلات خودارضایی دختران )

یکیدیگر از مسائل تربیتی و اخلاقی که در دستور های دینی به آن توصیه شده است و عدم رعایت آن باعث تحریکات جنسی می شود، جدا کردن جای خواب کودکان از پدر و مادر از سنین خاصی است. پیامبر گرامی اسلام دراین باره می فرمایند: «الصبی و الصبی، و الصبی و الصبیه، الصبیه و الصبیه یفرق فی المضاجع لعشر سنین؛

بستر خواب پسر بچه با پسر بچه و پسر بچه با دختر بچه و دختر بچه با دختر بچه، از ده سالگی باید از یک دیگر جدا باشد و این ها نباید کنار یک دیگر بخوایند.امام باقر «ع» هم دراین زمینه می فرمایند یفرق بین الغلمان و النساء فی المضاجع اذا بلغوا عشر سنین باید بستر و رخت خواب پسرها را از ده سالگی از بستر زنها و دختران جدا نمود. حتی در بعضی روایات معصومان «ع» توصیه شده است از هفت سالگی باید جای کودکان را جدا انداخت و کودکان نباید کنار یک دیگر بخوابند.

یکی از راه های ادراکی انسان، لمس کردن است. انسان از راه لمس کردن اشیای اطراف خود، چیزهایی را درک می کند. بخش مهمی از تحریکات جنسی انسان، از طریق لمس و تماس بدنی است. وقتی دو کودک درکنار یک دیگر میخوابند و با یک دیگر تماس پیدا می‌کنند، این عمل، باعث تحریکات جنسی شده، بلوغ زودرس رابه دنبال خواهد داشت

و زمینه های انحراف جنسی و اخلاقی را در پی دارد. اگرچه کودک تا دوازده سالگی از لحاظ جنسی دوره نهفتگی را طی می کند و مسائل جنسی کاملاً فعال و هوشیار نیست، ولی تماس های بدنی باعث تحریک و فعال شدن زود هنگام آن ها می شوند و این فعال شدن، باعث بلوغ زود هنگام میگردد که همان‌ گونه که گفته شد، تبعات خودرا دارد.

آیا دختران باکره می توانند خود ارضایی کنند؟ (عوارض و مشکلات خودارضایی دختران )

در این جا مناسب است به نامه ای از دختری نوجوان اشاره کنیم که بر اثر مشاهده روابط زناشویی پدر و مادر خود به انحراف جنسی گرفتار شده است:پدر و مادرم در مسائل جنسی بی مبالات بودند. آن ها جلوی چشم من به شوخی و حرف های جنسی می پرداختند و حتی در اتاقی که من استراحت می‌کردم و متوجه رفتار جنسی آنان بودم،

به عمل زناشویی اقدام می‌کردند و اینکار آنان مرا سخت تحت فشار روحی قرار می داد و حالم دگرگون می شد؛ به طوریکه میخواستم فریاد بزنم و خلاصه این که آرام آرام تمایلات جنسی درمن بیدار شد و از اینکار لذت می بردم و عاقبت به خودارضایی گرفتار شدم و حالا طوری شده ام که از همه ی چیز بدم می‌آید و ضعف و ناتوانی سراسر وجودم را فرا گرفته است.

نامه بالا، نمونه ای از موارد متعددی است که به دلیل بی بند و باری والدین و عدم رعایت عفت و حیا در مسائل زناشویی، باعث انحراف فرزند خود و مبتلا شدن وی به خودارضایی شده اند؛ اینچنین خانواده هایی علاوه بر این که خودشان مسائل اخلاقی را رعایت نمیکنند، در قبال فرزندان ودر کیفیت برخورد با آنان هم کوتاهی کرده، باعث تحریک آنان می شوند.

کم نیستند والدینی که فرزندان نوجوان خودرا در آغوش می فشارند و یا با بوسیدن انها به شکلی نامطلوب، آن ها را تحریک می‌کنند و یا مادران جوانی که پسران نسبتاً نوبالغ خودرا با خود به حمام می‌برند یا پدرانی که دختران شش، هفت ساله نامحرم را می بوسند و یا اجازه می‌دهند نوجوانشان اینکار رابا دختر نامحرم دیگر که هنوز هم خردسال است، بکند.

همه ی این کارها مخالف دستور های تربیتی و اخلاقی اسلام است و باعث تحریک نوجوان شده، وی را به انحراف جنسی سوق می‌دهد. به نمونه ای از دستور های دینی دراین زمینه توجه کنید: « مردها نباید دختر شش سال به بالا را ببوسند و زنها هم از بوسیدن پسرهای هفت ساله و بیشتر پرهیز کنند».

در روایتی دیگر، امام صادق «ع» فرمودند: « وقتی دختر بچه ای به شش سالگی رسید، مرد نامحرم حق ندارد وی را ببوسد؛ همچنین نمی تواند وی را در آغوش بگیرد. این روایات شریف و روایات بسیار دیگری که دراین زمینه وجود دارند، بر این دلالت می‌کنند که افراد خانواده مخصوصاً والدین، نباید زمینه تحریک جنسی فرزندان را فراهم کنند؛

باید سعی کنند کودکان شش ساله به بالا کمتر تماس و ارتباط بدنی داشته باشند؛مجله دکتری پارس ناز ،چون تحریک پذیری جنسی، بیشتر از طریق قوه لامسه و تماس بدنی ایجاد می شود، و بدانند دستور های اخلاقی اسلام برای حفظ عفت و حیای خانواده قرار داده شده است و طوری تنظیم شده که زمینه و مقدمه گناه را از بین میبرد و عمل به دستور های اخلاقی اسلام، به نفع و صلاح افراد جامعه و افراد خانواده است.

4. دوستی های آلوده

تأثیرپذیری نوجوانان از دوستان و همسالان، بیش از سایر افراد است؛ یعنی نوجوانان از همسن و سالان خویش بیشتر نفوذ پذیری و الگوگیری دارند؛ لذا اگر نوجوانی با افراد آلوده به مسائل جنسی و غیر اخلاقی رفت و آمد داشته باشد، به گناه و انحراف جنسی تمایل پیدا کرده، احتمال آلوده شدن به انحرافات اخلاقی، افزایش پیدا می کند.

اثرگذاری دوست ناباب و آلوده به طور خزنده و مرموزی است؛ به طوری‌که نوجوان در برخی مواقع اصلاً متوجه نمی شود که چه موقع و چگونه به انحراف کشیده شده است؛ یک دفعه چشم باز می کند و خودرا در گرداب تباهی و انحراف می‌بیند.دوستی با افراد فاسد، باعث حرکت نزولی انسان به سمت هلاکت و نابودی است و انسان را گرفتار عذاب و سختی دنیا و آخرت می کند.

امام صادق «ع» می فرمایند: « کسیکه با رفیق بد و ناپاک هم نشین می شود، سالم نمی‌ماند و سرانجام به ناپاکی آلوده می شود».حضرت علی «ع» نیز دراین زمینه می فرمایند: « با انسان شرور و فاسد رفاقت مکن؛ زیرا طبع تو و شخصیت تو از شرارت های او الگو میگیرد؛ بدون آنکه خودت بفهمی».

بیشتر بدبختی ها و گرفتاری های تعداد زیادی از نوجوانان، ناشی از دوستی های انحرافی است که ریشه در انتخاب شتاب زده و بی معیار یا احساسی آنان دارد و گاه آتش احساسات، سبب دوستی با افرادی می شود که شعله های آن در تمام عمر دامن گیر شخص می شود.

دخترجوانی در نامه خود به مشاور تربیتی، مشکل خودرا اینگونه مطرح کرده است:… چهار سال پیش، وقتی کلاس اول راهنمایی بودم، خانواده جدیدی به محله ما نقل مکان کرد. این خانواده دختری داشت که دو سال از من بزرگ‌تر بود.

من با او دوست شدم و روابط خوبی بین ما برقرار شد. طوری یک دیگر را دوست داشتیم که حتی لحظه ای، دوری از یک دیگر رابه سختی تحمل می‌کردیم؛ ولی او به این دوستی پاک، خیانت کرد و مرا به راهی کشید که رهایی ازآن بسیار مشکل است.

بله او مرا به انحراف ترسناک « خودارضایی» دچار کرد و خودش هم از این محل رفت و مرا با یک دنیا حسرت و پشیمانی تنها گذاشت. در هر هفته چندین بار به این عمل زشت اقدام می کنم و حالا کارم به جایی رسیده که از شور و نشاط جوانی افتاده ام و حوصله درس و مطالعه و کارهای دیگر را ندارم؛ و از آرزوی رفتن به دانشگاه که برای من بسیار ارزشمند بود، ناامید شده ام و هرروز لاغرتر و ضعیف تر میشوم و نمی‌دانم چه کار کنم. لطفاً مرا راهنمایی کنید.

همان گونه که دراین نامه ملاحظه کردید، عواملی در انحراف این نوجوان تأثیر داشته است که می توان آن ها رابه شرح زیر بیان کرد:

1. دوستی با فردی که هویت او هنوز مشخص نیست؛

2. دوستی با افراد بزرگ‌تر از خود؛

3. دوستی بسیار صمیمی و افراطی؛

4. فقدان نظارت مدرسه و والدین؛

5. اعتماد بیجا و اطاعت محض از دوست ناباب.والدین باید به طور نامحسوس دوستان فرزندان خودرا نظارت کنند و دختران جوان رابه شدت از دوستی با افراد فاسد برحذر دارند و تحت تأثیر احساسات قرار نگیرند.

5. بلوغ نابهنگام «زودرس»

بلوغ طبیعی و بهنجار، نوجوان را در موقعیت ایفای نقش جنسی و توانایی تولید مثل قرار میدهد، ولی به دلیل فاصله ای که بین بلوغ جنسی و بلوغ روانی و عقلی وجوددارد، به ناچار باید ارضای این غریزه رابه تعویق انداخت و به زمانی مناسب، یعنی زمانی که شرایط ازدواج فراهم باشد، موکول کرد.

با توجه به مشکلات یاد شده، اگر مسئله بلوغ زود هنگام رابه آن اضافه کنیم، نوجوان در وضعی بغرنج و دشوار قرار میگیرد؛ زیرا در فردی که دچار بلوغ زود هنگام شده است، فاصله بلوغ جنسی تا بلوغ روانی و عقلی که زمان ازدواج است، زیادتر شده، طبعاً مشکلات او هم زیادتر خواهد شد. نوجوان باید فاصله بین بلوغ جنسی و ازدواج رابا صبر و خویشتن داری سپری کند.

البته دختران و پسران نوجوان نسبت به بلوغ زود هنگام، واکنش متفاوتی نشان می‌دهند و تجارب دست اندرکاران تربیتی مؤید آن است که طبق معمولً دختران نوجوان از بلوغ زودهنگام رنج میبرند و احساس خوبی نسبت به آن ندارند؛ بنابر این، سعی میکنند تا حد ممکن این موضوع را از دیگران مخفی کنند؛ در حالی‌که پسران نوجوان برعکس دختران از بلوغ زود هنگام استقبال نموده، با نوعی غرور و شعف با دیگران درباره این موضوع گفتگو می‌کنند.

بدیهی و روشن است نوجوانان پسر و دختری که زودتر از وقت طبیعی به بلوغ جنسی می رسند، دچار مشکلات بیشتر و تنش های فراوانی می شوند و برای ارضای منطقی و مطلوب نیاز جنسی، باید فاصله زمانی طولانی تری را تحمل کنند؛ لذا اگر به دستور های اخلاقی و تربیتی و دینی توجه ننمایند و به خودسازی معنوی نپردازند، احتمال این که به خودارضایی مبتلا شوند، بسیار است؛ لذا باید به ایجاد فضاهای معنوی برای دختران پرداخت و آنان رابه این امر تشویق نمود.

آیا دختران باکره می توانند خود ارضایی کنند؟ (عوارض و مشکلات خودارضایی دختران )

6. عوامل تحریک کننده فرهنگی

شرایط فرهنگی و اجتماعی به گونه ای است که نوجوانان هم مانند سایر گروه های سنی، در دسترس بمباران بی وقفه پیام های تبلیغاتی و تحریکات محیطی قراردارند. بیشتر این پیام ها و عناصر تبلیغاتی در برگیرنده نکات منفی و جنبه های بدآموز است و تعداد زیادی از رسانه های جمعی و ابزارهای فرهنگی، به نوعی به تحریک مسائل جنسی نوجوانان می‌پردازند.
اگر با انصاف و چشم واقع بینانه، به بعضی مجلات،

کتاب ها و فیلم ها نگریسته شود، متوجه خواهیم شد که بیشتر انها آثار سوئی در پی دارند و فرهنگ مبتذل غرب را تروج می‌کنند و به نوعی در تحریک جنسی نوجوانان تأثیرگذار هستند.دراین بحث، مناسب است اشاره ای هر چند اجمالی به انواع محرکات فرهنگی و اجتماعی شود که به نحوی، متأثر از فرهنگ غربی هستند:

– فیلم: ابزارهای سمعی و بصری همانند تئاتر و فیلمهای سینمایی در بین نوجوانان و جوانان از مقبولیت ویژه ای برخوردارند و این هنرها طرف داران بسیاری بخود اختصاص داده اند؛ به طوریکه هر نوجوان، در شبانه روز چندین ساعت از وقت خود رابه آن اختصاص می‌دهد. صنعت فیلم و سینما به سبب جاذبه ای که دارد، تأثیرگذاری ویژه ای نیز دارد. این رسانه- صنعت از طریق دیدن و شنیدن اثر خودرا میگذارد ودر واقع دو قوه بصری و سمعی انسان را در تصرف خود دارد.

نوجوان به سبب شور و هیجان ویژه ای که دارد و به سبب رسیدن به بلوغ جنسی، طبیعتاً علاقه فراوانی به مسائل جنسی دارد. او در اثر تماشای فیلمهای مبتذل، تحریک می شود و علاقه اش به مسائل جنسی زیاد شده، برای ارضای آن به انحرافات اخلاقی روی می آورد؛ ضمن آنکه از تحصیل، ورزش، کسب معنویت و ترقی باز می‌ماند؛

فیلمهای غیر اخلاقی به گونه ای روح و روان وی را تحت تأثیر قرار می‌دهند که در خواب هم با کابوس ها و صحنه های جنسی مواجه شده، گرفتار توهم می شود. بنابر این، آرامش و سکون از زندگی او رخت بر می بندد و گرفتار دنیایی از خیال بافی ها و نگرانی ها می شود.

جوان دانشجویی میگفت: وقتی در دوره دبیرستان بودم، با شخصی که تازه هم کلاس ما شده بود، آشنا شدم و بعد از چند روز، ایشان یک سی دی به همراه خود به مدرسه آورده بودو به من گفت این سی دی خیلی جالب و دیدنی است و شما هم میتوانی ازآن استفاده کنی؛ لذا من هم قبول کردم و آنرا در رایانه ای که در منزل داشتم،

قرار دادم و مشاهده کردم که این سی دی مملو از عکسهای برهنه و صحنه های غیر اخلاقی است؛ به طوری‌که بعد از تماشای انها به حالتی غیر متعارف و حالت هیجانی رسیده بودن و شهوتم تحریک شده بودو مرتب آن صحنه ها جلوی چشم من رژه می رفت؛ خلاصه این که تا مدت ها این افکار مرا رها نمیکرد و گاهی وادار میشدم آن فیلم را دوباره تماشا کنم

و کار به جایی رسیده بود که فیلمهای سکسی دیگری را هم تهیه کردم. وضع من به این صورت ادامه داشت تا این که دیدم دیگر حوصله درس و بحث و ورزش و کار را ندارم و یک حال بی حوصلگی و افسردگی بر من غلبه کرده بود؛ تا این که روزی این جریان رابا روحانی و امام جماعت مدرسه در بین گذاشتم و ایشان با راهنمایی خود، کاری کرد که من از این کارها توبه کردم و افکارم ازآن صحنه ها پاک شد و به سوی معنویت گرایش پیدا کردم.

والدین باید بر فیلم هایی که فرزندانشان استفاده میکنند، نظارت جدی داشته باشند و هرگز اجازه ورود ماهواره و فیلمهای محرک رابه منزل ندهند.

– عکس: عکسهای مبتذل و تحریک آمیز جنسی به گونه ای روان شناسانه و حساب شده بر روی کالاهای خارجی به تصویر کشیده شده اند. اگر دقت کنید اکثر کالاهای خارجی به نوعی با استفاده از عکسهای جنسی و ضد اخلاقی تبلیغ می شوند؛ حتی مانکن های لباس ها هم با طرز ماهرانه طراحی شده اند، به طوریکه هر انسانی را تحریک میکنند؛

علاوه بر این ها وجود عکسهای سکسی در بعضی مکان ها و توزیع آن ها توسط افراد سودجو از عوامل مهم تحریکات جنسی در نوجوانان است.دخترجوانی در نامه اش به یکی از مراکز مشاوره و تربیت، چنین مینویسد:چهارده سال بیشتر نداشتم که با دانش آموز دیگری دوست شدم. یک روز عکسی را در محل خلوتی به من نشان داد

که مو بر بدنم راست شد. من که تا آن روز چنین عکس و صحنه ای را ندیده بودم، کاملاً تعادلم را از دست دادم. برای مدت زیادی، شب و روز به آن عکس فکر می‌کردم و گویی در ذهنم زنده بودو آن عکسهای در جلوی چشم من مرتب ظاهر می شد. هر کاری میکردم، از خاطرم نمی رفت و مرا رها نمیکرد؛ تا این که پس از مدت ها مقاومت،

اختیار از دست دادم و بیماری زشت خودارضایی گرفتار شدم و هم اکنون چند سال است که به این بلا گرفتار هستم و نشاط و شادابی خودرا از دست داده ام و نمیدانم چه کار کنم. اکنون درصدد رهایی از این مصیبت هستم. لطفاً مرا راهنمایی کنید.

– رمان های جنسی: نوجوان به طور طبیعی، علاقه بسیاری به مطالعه داستان و مخصوصاً رمان دارد و بعضی مواقع، ساعاتی از وقت خود رابه مطالعه رمانی افسانه ای صرف می کند و تأثیر پذیری خاصی هم از رمان ها دارد. او در تعداد زیادی از مواقع با شخصیت های اول رمان ها همذات پنداری می کند و از او تأثیر می پذیرد.

این تأثیرپذیری در مطالعه رمان ها و داستان های جنسی و هیجانی بیشتر است. طبق معمولً نوجوانان علاقه خاصی به مطالعه رمان های جنسی و داستان هایی که درباره ارتباط دو جنس مخالف و عشق و عاشقی است، دارند. این رمان ها در تحریک قوای جنسی افراد سهم قابل توجهی داشته، آنان را در فضای شهوانی قرار میدهند؛ لذا برای مصون ماندن از خطر خودارضایی توصیه مؤکد این است که از مطالعه رمان های جنسی پرهیز شود.

7. لباسهای نامناسب

لباسهای تنگ و چسبان، یکی از عوامل تحریک جنسی، مخصوصاً در آستانه بلوغ و نوجوانی است. این لباس ها باعث افزایش جریان خون در ناحیه کمر و لگن خاصره شده، افزایش جریان خون به نوبه خود باعث افزایش تمایلات شهوانی در نوجوانی میگردد.

آیا دختران باکره میتوانند خود ارضایی کنند؟ «عوارض و مشکلات خودارضایی دختران »

آیا دختران باکره می توانند خود ارضایی کنند؟ (عوارض و مشکلات خودارضایی دختران )

تحقیقات روان شناسان و متخصصان علوم تربیتی ثابت کرده است پوشیدن لباسهای چسبان، از جمله شلوار تنگ، باعث بیداری و تحریک قوای جنسی و شهوانی میگردد و تحریک قوای شهوانی در ابتدای نوجوانی، زمینه ابتلا به خودارضایی را ایجاد کرده، نوجوان را در دام انحراف جنسی می افکند. دو روانشناس مشهور روسی،

به نام های و. د. کوچتکف و م. لاپیک می‌گویند: تحریک آلت تناسلی به میزان جریان خون در نواحی کمر و لگن خاصره بستگی دارد. وقتی خون در آن نواحی افزایش می یابد، این تحریکات بیشتر می شود و افزایش جریان خون در ناحیه کمر و لگن خاصره، معلول و نتیجه علل چندی است که از جمله مهم ترین آن، می توان به افراط در صرف غذا های مقوی در شب، غذا های ادویه دار و استفاده از لباسهای تنگ اشاره کرد».

8. نگاه های غیر مجاز «چشم چرانی»

چشم، دریچه ای به خانه دل است. طبق معمولً هر چیزی راکه چشم می‌بیند و مشاهده می کند، دل هم طلب می کند و به دنبال آن می رود؛ مخصوصاً در مسائل غریزی که نگاه حرام و شهوت انگیز، مواد اولیه و مصالح لازم تصورات و تخیلات جنسی را فراهم می کند و نوجوانان با دیدن مناظر تحریک آمیز، سفر بی پایان و خطرناکی را آغاز کرده، به نتایج نامطلوبی می رسند.
نگاه های غیر مجاز که طبق معمولً به جنس مخالف نامحرم است،

باعث انقلاب درونی و میل انسان بطرف گناه و انحراف جنسی می شود، و از آنجایی که چشم، پیش قراول و پیشگام قلب و دل است، وی را می تواند به فساد و تباهی رهنمون کند و اگر به نگاه حرام گرفتار شود، دل را هم گرفتار می کند. حضرت علی «ع» در روایتی نورانی، می فرمایند: « العین راید القلب؛ « چشم پیشگام و پیش قراول قلب و دل است». [به هرجا چشم نظر کند و مایل شود، دل هم تمایل می یابد].

شاعر دراین زمینه میگوید:

زدست دیده و دل هردو فریاد

که هر چه دیده بیند، دل کند یاد

بسازم خنجری نیشش زفولاد

زنم بر دیده تا دل گردد آزاد

نگاه به عکسهای، افراد و یا مناظری که باعث تحریک شهوت می شود و انسان رابه سوی گناه و مسائل جنسی می کشاند، در دستور های دینی ممنوع و حرام شمرده شده است. علت این ممنوعیت آن است که این نگاه‌ها باعث می شوند زمینه گناه برای انسان فراهم شود؛ دیگر این که: نگاه آلوده و شهوت انگیز، باعث حسرت

و اضطراب روحی و آشفتگی اعصاب میگردد و انسان را از تعادل خارج می سازد. حضرت علی «ع» دراین باره می فرمایند: نعم صارف الشهوات غض الابصار؛« چشم پوشیدن از نگاه حرام و آلوده، باعث منصرف شدن از شهوات است». امام صادق «ع» هم فرمودند: «نگاه به نامحرم و نگاه حرام، تیری از تیرهای مسموم و زهرآگین شیطان است و چه بسا یک لحظه نگاه به حرام، غم و اندوه طولانی و گرفتاری در پی داشته باشد».

به راستی چه مصیبتی از این بدتر که انسان با نظارت نکردن نگاه و چشم خود، به انحراف و اختلال گرفتار شود که نشاط و جوانی وی را به غارت میبرد و وی را به بیماری زشتی چون خودارضایی گرفتار می سازد ودر روز قیامت هم به عذاب و خشم الهی مبتلا می کند.

به هرحال، چشم چرانی یک انحراف جنسی است که به دنبال خود، اختلال دیگری به نام خودارضایی را در پی دارد و شخص چشم چران به عقوبت پروردگار هم گرفتار می شود. پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد «ص» درباره گناه چشم چرانی می فرمایند: « هر کس چشم خودرا از گناه پر کند و به نامحرم نگاه کند، خداوند در روز قیامت چشم وی را از آتش پر می کند؛ مگر این که از گناه خود توبه کرده باشد».

آیا دختران باکره می توانند خود ارضایی کنند؟ (عوارض و مشکلات خودارضایی دختران )

آیا خودارضایی دختران به پرده بکارت آسیب می رساند؟

معصومه حیدری، عضو هیات علمی دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه شاهد در سلامتیران نوشت: هایمن«hymen» یا همان پرده بکارت، غشایی است که تمام یا قسمتی ازدهانه واژن را می‌پوشاند. «هایمن» لغتی یونانی است به معنای پوست یا پرده که از نام الهه ازدواج و عروسی یونانیان گرفته شده است.

یونانیان باستان از این لغت برای انواع پرده‌ها از جمله پرده‌ای که قلب را احاطه می‌کند «پریکارد»، استفاده می‌کردند، اما با گذشت زمان، کاربرد آن به پرده بکارت محدود شد.در اولین مراحل رشد جنینی، هیچ ورودی‌ای به واژن وجود ندارد. لایه باریک بافتی که دراین مرحله واژن را می‌پوشاند، قبل از تولد به طور ناقص تقسیم میشود، این لایه بعد ها پرده بکارت رابه وجود می‌آورد.

تعداد زیادی از افراد تصور می‌کنند پرده بکارت، داخل واژن قرار دارد. در صورتی که این‌طور نیست. پرده بکارت، بخش خارجی اندام جنسی است و دقیقا در ورودی دهانه آن قرار دارد. پرده بکارت که یک چین غشایی نامنظم است و از اپیتلیوم شاخی تشکیل شده، درست در مدخل ورودی واژن قرار دارد ودر واقع به منزله در ورودی واژن است و اولین بار با مقاربت، معاینه خشن، ضربه و جراحی پاره میشود.

طبق معمول پرده بکارت یک یا چند سوراخ کوچک دارد که خون‌ریزی قاعدگی ازآن خارج میشود. اگر این پرده اصلا سوراخ نداشته و به طور کامل واژن را بسته باشد، خون قاعدگی در پشت آن تجمع می یابد ودر رحم انباشته می شود و بر اثر پس زده‌شدن به داخل حفره صفاقی میتواند سبب بیماری اندومتریوز و نازایی شود که این مورد بسیار نادر است.

پارگی پرده بکارت

‌رشته‌های عصبی در پرده کم هستند و بهمین دلیل درصورت آرامش جسمی و روانی پارگی آن طبق معمول بدون درد است. عمل پاره‌شدن پرده بهتر است در زمانی که بدن آرام است و هیچ اضطراب و خستگی وجود ندارد، انجام شود. ‌بنابر این نزدیکی در اولین شب ازدواج و پس از مراسم طولانی عروسی توصیه نمیشود. ‌

خانم‌ها بهتر است قبل از نزدیکی برای آگاهی از نوع پرده‌شان به پزشک متخصص زنان مراجعه کنند. ‌ممکن است در برخی ‌موارد پرده بسیار ضخیم باشد که برای پاره‌کردن آن، کمک پزشک مورد نیاز باشد تا از بروز درد هنگام ارتباط جنسی پیشگیری شود.این شیوه را بریدن پرده می نامند.

طی اولین نزدیکی، پرده بکارت در چند جا پاره و به چند قطعه تقسیم میشود. غالبا تا زمانی که زن، نوزادی بدنیا بیاورد باقی مانده پرده در دهانه واژن وجود خواهد داشت. ‌درصورت تنگی دهانه واژن، بهتر است از کرم و ژله‌ای تسهیل‌کننده یا اسپری بی‌حس‌کننده استفاده کرد.

‌ضمن اینکه تحریک زن و خروج ترشحات از دهانه واژن، موجب نرم شدن دهانه واژن و آسانی ارتباط جنسی می شود. گاهی پرده بکارت با یک یا دو بار نزدیکی کاملا پاره نمیشود و هر دفعه قسمتی ازآن پاره میشود و کمی خون‌ریزی می‌کند.

‌بدون پارگی پرده، اسپرم ریخته شده روی آن میتواند موجب بارداری شود، زیرا اسپرم می تواند از سوراخ پرده حرکت کند و بطرف تخمک زن برود و باعث بارداری شود. ‌دراین موارد زن با پرده سالم باردار میشود.

ورزش‌هایی مانند سوارکاری، دو، پرش و شنا هرگز باعث پاره شدن پرده دختر نمیشوند مگر اینکه وی طی حادثه‌ای ودر هنگام بازی، سقوط کند ودر همان زمان جسمی نوک تیز به پرده اصابت کند و موجب پارگی آن شود. ‌

انواع پرده بکارت

درنظر داشته باشید که هیچ پرده بکارتی دقیقا شبیه دیگری نیست. اندازه و شکل آن از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است. انواع رایج پرده بکارت عبارتند از:

– پرده بکارت حلقوی: به صورت حلقه‌ای دور ورودی واژن را می‌پوشاند.

– پرده بکارت ارتجاعی: انعطاف‌پذیر و قابل‌ارتجاع است و هنگام اولین رابطه زناشویی پاره نمی شود یا به طور جزئی پاره میشود و هیچ خون‌ریزی‌ای ندارد.

– پرده بکارت دو سوراخی یا تیغه‌ای: یک تیغه ممتد در طول ورودی واژن دارد.

– پرده بکارت غربالی «سوراخ‌سوراخ»: به طور کامل در عرض مهبل کشیده شده اما سطح آن سوراخ‌سوراخ است.

– پرده بکارت شاخه‌دار: اغلب به صورت کنگره‌ای و دارای اضلاعی از شکاف در طرفین است.

– پرده بدون سوراخ یا بسته: گاهی در دخترانی که به سن بلوغ میرسند، پرده بسته است و خون قاعدگی پشت آن جمع می‌‌شود و نمی تواند خارج شود در نتیجه باعث بروز درد خواهد شد، آن گونه افراد باید به پزشک مراجعه کنند تا طی عمل جراحی و ایجاد برشی در سطح پرده، این مشکل برطرف شود.

– پرده بکارت کنگره‌ای: کمیاب است و کمتر وجوددارد.

خون پرده بکارت

طبق معمول پس از پارگی پرده بکارت خون‌ریزی کم و بیش شدیدی ایجاد می شود. لازم است این خون را از خون قاعدگی تمییز دهیم. خون قاعدگی دارای فیبرینوژن کمتر است بنابر این دیرتر لخته می شود و سلول‌های واژینال در آن بسیار زیاد است در حالیکه خون حاصل از پرده بکارت سریع‌تر لخته می شود و حاوی مقادیر کمی سلول واژینال است.

لبه‌های پارگی جدید در پرده بکارت طبق معمول مجروح و قرمز رنگ است و آثار خون لخته‌شده در آن مشاهده میشود. بعد از حدود یک هفته، لبه‌های بریدگی از مخاطی مشابه مخاط پرده پوشیده شده و بعد از حدود دوهفته لبه‌های زخم نسبتا گرفته میشوند.

‌نکته مهم این است که لبه‌های پارگی چون آزاد هستند و به هم اتصال ندارند هیچوقت به هم جوش نمیخورند و اگر دو تکه پارگی به هم دوخته شوند محل ترمیم به صورت یک اسکار برجسته روشن مشخص خواهد شد. ‌تاکید می کنم پرده بکارت فقط و فقط بر اثر ضربه مستقیم به آن یا مقاربت پارگی پیدا می کند و جز ضربه مستقیم هیچ مورد دیگری باعث پارگی آن نمی شود.

عدم خون‌ ریزی برخی از زنان در اولین رابطه جنسی

در حالتی که زن هنگام نزدیکی، آرام و بدون تنش باشد، زمان کافی برای عشق‌ورزی داشته باشد، با طرف مقابل خود احساس اسانی کند و دهانه واژنش به اندازه کافی مرطوب باشد، دخول به نرمی انجام میشود و به این ترتیب ممکن است زن در اولین ارتباط خون‌ریزی نداشته باشد. ‌اما اگر زن مضطرب باشد یا بترسد و پاهایش را جمع کند دهانه واژن تنگ خواهد شد و هنگام دخول خون‌ریزی و درد خواهد داشت.

پاسخ به 3 پرسش رایج

درباره این مساله، پرسش‌ها و ابهامات زیادی بین مردم وجوددارد که از میان آن ها 3 پرسش زیر را می توان جزو شایع ترین‌ها دانست:

آیا ممکن است با یک بار مقاربت پرده بکارت از بین برود؟

بله، از آنجا که پرده بکارت دقیقا در مدخل ورودی واژن قرار دارد، طبق معمول طی اولین مقاربت از بین میرود، حتی اگر مقاربت به طور کامل انجام نشده باشد.

آیا سقوط از ارتفاع می‌تواند باعث پارگی پرده بکارت شود؟

خیر، سقوط از ارتفاع، بلند کردن جسم سنگین، کوهنوردی و موارد مشابه به هیچ وجه نمی توانند باعث پارگی پرده بکارت شوند. البته ممکن است در اثر سقوط یا انجام کارهای سنگین مقداری خون‌ریزی از دستگاه تناسلی مشاهده شود که در هیچ‌کدام از موارد مربوط به پارگی پرده نیست فقط به خاطر فشار وارده بر رحم مکانیسمی مشابه قاعدگی دارد یعنی فشار به رحم باعث خون‌ریزی یا لکه‌بینی در فرد می شود. ‌تاکید می کنم پرده بکارت فقط و فقط در اثر ضربه مستقیم به آن یا مقاربت پارگی پیدا می کند و جز ضربه مستقیم هیچ مورد دیگری باعث پارگی آن نمی شود.

خون‌ ریزی در اثر پارگی پرده بکارت چه مقدار است؟

حداقلی برای خون‌ریزی دراین حالت نداریم. ممکن است در حد یک یا دو قطره باشد یا شاید هم بیشتر باشد ولی حداکثر به اندازه آغشته شدن یک شماره پوشک خواهد بودو چیزی که مسلم است این است که این خون‌ریزی نباید ادامه داشته باشد و طبق معمول در عرض یک یا دو دقیقه تمام می شود.

اگر در مواردی خون‌ریزی ادامه داشت احتمال پارگی‌های اطراف واژن مطرح میشود که دراین صورت حتماً باید ترمیم شود و این مسئله بیشتر زمانی اتفاق می‌افتد که مقاربت بدون رضایت زن و با مقاومت وی و اصرار طرف مقابل انجام شود که دراین موارد باید پارگی واژن ترمیم شود.

در پایان تاکید میکنم که پرده بکارت ملاک مطمئنی برای تشخیص سلامت جنسی دختران نیست و انواعی از پرده بکارت وجوددارد که خون‌ریزی ایجاد نخواهد شد ودر این موارد بهتر است حتماً قبل از ازدواج به دکتر یا ماما مراجعه شده و برگه گواهی سلامت دریافت شود.

خودارضایی نیز می تواند باعث آسیب پرده بکارت شود. پرده بکارت بافتی بسیار حساس و نازک دارد که نسبت به کوچک‌ترین تحریک آسیب‌پذیر است. اگرچه تحریکات کوچک و مختصر آسیب کامل به پرده بکارت نمیرساند ولی همین آسیب جزئی که برگشت‌ناپذیر و قابل تشخیص است نیز سبب حساس شدن میشود. احتمال پارگی پرده بکارت بر اثر خودتحریکی و پیامد های روانی ناشی ازآن وجوددارد.

آیا دختران باکره می توانند خود ارضایی کنند؟ (عوارض و مشکلات خودارضایی دختران )

عوارض خود ارضایی دختران و تاثیر خود ارضایی بر چهره

آنورگاسمی یکی از مهم ترین عوارض خود ارضایی دختران است این گفته ی یک عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری ،مامایی دانشگاه شاهد است وی همچنین تاکید کرد ممکن است این افراد در دوره مجردی با خودارضایی بتوانند نیازهای جنسی خودرا برآورده کنند اما درآینده رضایتمندی جنسی درزندگی مشترک و لذت به ارگاسم رسیدن با همسر خودرا از دست خواهند داد.

معصومه حیدری گفت خودارضایی در دختران با تحریک قسمت های خارجی دستگاه تناسلی رایج تر است که آسیب چندانی به دستگاه تناسلی نمی رساند اما زمانی که خود ارضایی دختران با تحریک قسمت های داخلی تر دستگاه تناسلی باشد بسته به نوع فشار و ناحیه لمس شونده ممکن است در صورتی که به صورت مداوم خودارضایی تکرار شود آسیب های جدی به دستگاه تناسلی دختران وارد سازد.»

وی ادامه داد: در برخی موارد خودارضایی در دختران با تخیلات جنسی، دیدن عکسهای و فیلم صورت میگیرد که فرد با دیدن این عکسهای به هیجان می‌رسد ودر این صورت آسیبی به دستگاه تناسلی وی وارد نمی شود اما سوالی که در این جا مطرح می شود این است که چرا خودارضایی از لحاظ شرعی و بهداشتی نفی شده است؟

واقعیت این است که دختران و پسران با بلوغ دچار تغییرات هورمونی و جسمانی می شوند ودر دوره ای قرار میگیرند که نیازهای جنسی آن ها شعله ور شده و راهی برای ارضاء ندارند و ممکن است به سمت خودارضایی کشیده شوند اما همانطوری که میدانید ازدواج تنها راه صحیح ارضای افراد است.

و ما رفتارهای پرخطر جنسی را نهی می‌کنیم و بایستی به مقتضای سن و رشد و نیازهای فکری ازدواج به موقع صورت گیرد چرا که نیازهای جنسی یک روند فیزیولوژیک دارد و باید طی شود و افرادی که از لحاظ شرعی مقیدند نیازهای جنسی خودرا در جاده صحیح خود قرار دهند بایستی ازدواج کنند.

آیا دختران باکره می توانند خود ارضایی کنند؟ (عوارض و مشکلات خودارضایی دختران )

عوارض خود ارضایی دختران

عوارض خود ارضایی دختران این کارشناس ارشد مامایی گفت خودارضایی در دختران عوارض بسیاری را در پی خواهد داشت ودر صورتی که به صورت رفتار روزانه درآید خطرناک می شود و مانند هر اعتیادی،روح و جسم و روان فرد رابه هم می ریزد و زمانی که فردی اقدام به خودارضایی می کند.

خیلی سریع فاز هیجان جنسی اتفاق میوفتد و جنبه های مهم و عاطفی دریک ارتباط صحیح جنسی را دریافت نمیکند و دچار خلاء عاطفی می شود . یکیدیگر از عوارض خود ارضایی دختران، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس است و بعد از ازدواج دریک رابطه زناشویی دیگر تحریک نمی شود!

ودر به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود و ارضا نشدن به‌صورت یک معضل در می‌آید ! چرا که با خودارضایی شرطی شده است تا دریک وضعیت خاصی که خودرا تحریک می کند به ارگاسم برسد و به هنگام نزدیکی به همسر خود به یاد رفتارهای خود میوفتد و گمان می کند تنها در آن شرایط می تواند به ارگاسم برسد.

این درمانگر اختلالات جنسی بانوان افزود:«یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که این زنان به آن دچار می شوند این است که دچار نارضایتی جنسی شده و رفته رفته با بی میلی جنسی مواجه می شوند بنابر این بایستی گفت ممکن است این افراد در دوره مجردی با خودارضایی بتوانند نیازهای جنسی خودرا برآورده کنند اما آینده طولانی زندگی مشترک و لذت به ارگاسم رسیدن با همسر خودرا از دست خواهند داد.

آیا دختران باکره می توانند خود ارضایی کنند؟ (عوارض و مشکلات خودارضایی دختران )

نشانه های خود ارضایی در چهره کسانی که خود ارضایی می کنند

– رنگ پریدگی

– کبودی اطراف چشم

– خستگی و بیحالی مفرط

– خواب آلودگی زیاد

– سستی و بی رمقی

– لرزش اعضای بدن

– ضعف حافظه

– اضطراب

– افسردگی

– عصبانیت

– یأس و ناامیدی

و غیره

البته آن گونه نیست که بگوییم اگر کسی علایم بالا را داشت حتماً خود ارضایی میکند. پس خودارضایی نشانه ای برای تشخیص ندارد. ولی خب اکثر کسانیکه خودارضایی می‌کنند این علایم را دارند.

وقتی خودارضایی حالت افراطی و اعتیاد بگیرد، علایم و اثرات جسمی زیادی مانند گودی یا کبودی چشم دارد. با خودارضایی افراطی مقدار کالری سوزانده شده بالا رفته و ممکن است شخص ضعف بدنی بگیرد.

پس نمی‌توان گفت این علایم فقط مخصوص کسانیست که خود ارضایی می‌کنند. چون بیشترین اثر در پوست را ژنتیک دارد. رنگ پوست ، سیاهی زیر چشم و جوش ها و … می تواند ارثی هم باشد.

گاهی وقتها دختران فکر می‌کنند که به خاطر خود ارضایی رنگ ناحیه تناسلی شان تیره شده یا پوست ناحیه حالت افتادگی و چروکیدگی پیدا کرده است . اما این تصورات هم اشتباه است و کسیکه این علایم را دارد اطمینانی نیست که خود ارضایی کرده است.

آیا دختران باکره می توانند خود ارضایی کنند؟ (عوارض و مشکلات خودارضایی دختران )

آیا خود ارضایی در کوتاهی قد هم تاثیرگذار است؟

بله موثر است. به دلیل کاهش قدرت بدنی و همچنین ایجاد بلوغ زودرس و تاثیرات هورمونی خود ارضایی باعث کوتاهی قد می شود. خودارضایی علاوه بر مشکلات جسمی مانند آسیب دستگاه تناسلی، ضعف بینایی،ضعف جسمانی و کوفتگی، رنگ پریدگی، کبودی اطراف چشم، خستگی و بیحالی مفرط، خواب آلودگی زیاد، سستی و بی رمقی، لرزش اعضای بدن، ضعف حافظه، فرد را دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس هم می کند.

آیا دختران باکره می توانند خود ارضایی کنند؟ (عوارض و مشکلات خودارضایی دختران )

آیا می توان خود ارضایی دختران را ترک کرد؟

راه ترک خودارضایی دختران چیست ؟ از جمله راه های پیشنهادی برای ترک خود ارضایی دختران پرداختن به فعالیت های مختلفی از جمله ورزش کردن، مطالعه کردن، با خستگی به خواب رفتن و تفریحات ، نخوردن غذا های محرک و عدم استفاده از لباسهای تنگ است همچنین نباید به مدت طولانی در حمام زیر دوش آب باشند و مهمتر از همه ی این موارد دوری کردن از محرکات و دوستی با جنس مخالف و تماشای فیلمهای محرک است تا فرد به سن مناسب ازدواج برسد و با ازدواج بتواند نیازهای خود رابه طور صحیحی ارضاء کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدیو) لحظه پرتاب بمب اتمی از جنگنده اف 35