اختلاف نظر عمیق در پنتاگون درباره ایجاد نیروی فضایی


اختلاف نظر عمیق در پنتاگون درباره ایجاد نیروی فضایی

مقام سابق دولت آمریکا گفت در وزارت دفاع این کشور در خصوص طرح‌های ایجاد نیروی فضایی اختلاف نظر‌های زیادی وجود دارد.

اختلاف نظر عمیق در پنتاگون درباره ایجاد نیروی فضایی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، مارک سیماکوفسکی، مقام سابق دولت آمریکا و کارشناس ارشد شورای آتلانتیک، گفت در پنتاگون در خصوص طرح‌های فضایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اختلاف نظر‌های عمیقی وجود دارد.

او در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گفت: «در ژوئن سال ۲۰۱۸ بود که رئیس جمهور آمریکا به پنتاگون دستور داد تحقیقات در ارتباط با ایجاد یک نیروی فضایی مجزا را آغاز کند و همگان از این موضوع اطلاع دارند که جیمز متیس، وزیر دفاع سابق آمریکا، با ایجاد یک سازمان مجزا برای این کار مخالف بود. او روند بررسی‌های پنتاگون را در ارتباط با این موضوع کند کرد.»

این کارشناس افزود: نیروی هوایی آمریکا نیز با این امر مخالف بود که شاهد خارج شدن نیروی فضایی از کنترل این نهاد باشد. آن‌ها ترجیح می‌دهند یک فرماندهی فضایی در چارچوب نیروی هوایی ایجاد شود. می‌توانم بگویم که در دولت آمریکا و در درون کنگره اختلافاتی در این باره وجود دارد و حتی برخی جمهوری‌خواهان نمی‌خواهند شاهد آن باشند که قدرت نیروی هوای آمریکا کاهش پیدا کند. ترامپ رئیس جمهور درباره لزوم برخورداری از یک نیروی فضایی سخن گفته است که می‌تواند نتیجه‌ای در پی داشته باشد که ما خواهان جلوگیری از آن هستیم و این روند شامل گسترش دامنه تنش بین قدرت‌های بزرگ به فضا می‌شود.

سیماکوفسکی افزود: بار دیگر باید بگویم که این یک اقدام تهاجمی محسوب می‌شود که سبب افزایش هزینه‌های ارتش آمریکا در ارتباط با این نهاد مستقل احتمالی می‌شود. این اقدام همچنین می‌تواند سبب منحرف شدن توجه آمریکا از پرداختن به منافعش شود.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سربازان فراری اوکراین: «نمی‌خواهیم بمیریم»