افزایش میزان تولید خاویار ماهی در استان مرکزی طی سال جاری


افزایش میزان تولید خاویار ماهی در استان مرکزی طی سال جاری

اراک- مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: استحصال 50 کیلوگرم خاویار ماهی در استان مرکزی طی سال جاری مدنظر قرار دارد و گسترش این مهم زمینه مطلوبی برای درآمدزایی است.


حسن اکبری در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه برای نخستین بار استحصال خاویار از ماهی در استان مرکزی انجام شده است، اظهار داشت: برای اولین بار در استان مرکزی از یک فیل ماهی خاویاری ۴۶ کیلوگرمی، به میزان بیش از چهار کیلوگرم خاویار استحصال شد.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: با هماهنگی صورت گرفته با یکی از مراکز فرآوری خاویار در استان مازندران، یک قطعه فیل ماهی از یکی از مزارع پرورش ماهی خاویاری استان مرکزی واقع در شهرستان ساوه که به مرحله خاویاری رسیده بود به آن مرکز انتقال یافت.

اکبری ادامه داد: از این ماهی چهار کیلو و ۱۸۰ گرم خاویار با کیفیت، معادل ۹ درصد کل وزن بدن ماهی استحصال شد.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی پیش بینی میزان تولید خاویار تا پایان سال جاری در استان مرکزی را، حدود ۵۰ کیلوگرم اعلام کرد.

وی بیان داشت: هر کیلوگرم خاویار پرورشی استحصال شده از فیل ماهی در کشور بسته به کیفیت آن، بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون ریال قیمت دارد که اکثرا به کشورهای اروپایی صادر می شود.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: این مهم در صورت گسترش، زمینه مطلوبی را برای درآمدزایی و ارزآوری در حوزه شیلات استان مرکزی فراهم می کند.

کد خبر 4362592

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا