نکوداشت «رویا سادات» فیلمساز افغانستانی در کابل برگزار شد


نکوداشت «رویا سادات» فیلمساز افغانستانی در کابل برگزار شد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، همایش تقدیر و سپاس از «رویا سادات» هنرمند و فیلمساز پرآوازه افغانستان در تالار دکتر «عنایت‌الله شهرانی» در دانشگاه کابل با اجرای «ممنون مقصودی» هنرمند و استاد دانشگاه، برگزار...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، همایش تقدیر و سپاس از «رویا سادات» هنرمند و فیلمساز پرآوازه افغانستان در تالار دکتر «عنایت‌الله شهرانی» در دانشگاه کابل با اجرای «ممنون مقصودی» هنرمند و استاد دانشگاه، برگزار شد.

«محمدابراهیم هوتک» رئیس موسسه گویته، به نمایندگی از کمیته برگزاری چهارمین همایش تقدیر و سپاس از هنرمندان پیشکسوت افغانستان، سخنرانی کرد.

هوتک، گفت که برنامه تقدیر و سپاس از هنرمندان پیشکسوت افغانستان، از مدتی پیش تاکنون به همت چند نهاد فرهنگی این کشور برگزار می‌شود که نکوداشت از کارنامه هنری خانم رویا سادات، چهارمین همایش سلسله برنامه‌های تقدیر و سپاس است.

وی افزود که ما هنر را ستایش می‌‌کنیم، چون هنر، کلید فهم زندگی‌ است و والاترین دستاورد تخیل انسان و بهترین معیار بشریت و انسانیت است.

نماینده کمیته برگزاری برنامه تقدیر و سپاس از رویا سادات، تصریح کرد: ما از هنرمندان ستایش می‌کنیم، چون آن‌ها چراغ روشن و روشن‌کننده جامعه هستند.

«سیما سمر» رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر، گفت: «رویا سادات، بدون هیچ نوع تبعیض و بدون هیچ گونه مرزی، نشان داده است که زنان افغانستان یا مردم افغانستان در مجموع چهره دیگری هم دارند که می‌توانند خلاق و راه‌گشا باشند».

همچنین «جوان‌شیر حیدری» رئیس اتحادیه سینماگران افغانستان، ضمن اهدای لوح تقدیری به رویا سادات، گفت: «بانوانی که در راه رشد فرهنگ و هنر این وطن مبارزه، مجادله و تفحص می‌کنند؛ راهشان بسیار راه زیبایی است».

«پرتو نادری» نویسنده و پژوهشگر، گفت که نام‌هایی مانند «رویا سادات» نام‌های بسیار باشکوه و مقدسی هستند که سیمای دیگری از افغانستان را ترسیم می‌کنند که در میان این‌همه آتش و جنگ، هنوز چیزی به‌نام هنر، ادبیات و عشق، وجود دارد.

در ادامه «رویا سادات» فیلم ساز پرآوازه افغانستان ضمن قدردانی از نهادهای برگزار کننده این برنامه، گفت که مبارزه ما در واقع از اندوه و دلواپسی نسبت به ارزش‌های نهفته در ذهن و ضمیر ما سرچشمه می‌گیرد و زندگی هرکدام ما روند مبارزه است، نه مبارزه در پرتو زندگی.

سادات، افزود: احساس می‌کنم ما از جنس جهش و تپش هستیم نه صرفا به فکر این راه و این از ترس تفکر، احساس، جهان‌بینی و حتی نوع زندگی و تجربه ما سرچشمه می‌گیرد.

به گزارش آی‌فیلم 2، برنامه تقدیر و سپاس از رویا سادات، با نمایش تیزر فیلم‌های ساخته‌شده وی، ادامه یافت و در پایان کمیته برگزاری تقدیر و سپاس از رویا سادات، لوح سپاس، تقدیرنامه و تندیسی را به این بانوی هنرمند، اهدا کرد.

/انتهای پیام/

نکوداشت «رویا سادات» فیلمساز افغانستانی در کابل برگزار شد

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی