حملات ارتش روسیه به کارخانه های نظامی در کی یف و دیگر شهرهای اوکراین


حملات ارتش روسیه به کارخانه های نظامی  در کی یف و دیگر شهرهای اوکراین

ارتش روسیه یک سری از حملات را به شرکت های دفاعی و تأسیسات نظامی در اوکراین انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لبدف، هماهنگ کننده سازمان زیرزمینی شهر نیکولایف، به نقل از همکارانش این خبر را اعلام کرد.
وی گفت: "در ساعت 05:15 در کی یف، در امتداد ساحل چپ دنیپر، در منطقه کارخانه تعمیر واگن دارنیتسا، در 05:30، در امتداد ساحل سمت راست، در راستای کارخانه هواپیماسازی آنتونوف حمله شد و انفجارات قوی رخ داد.
علاوه بر این، در ساعت 05:00 شلیک به منطقه بروواری در استان کی یف ثبت شد، انفجار قوی بود، موج ضربه در چندین کیلومتر دورتر احساس شد.
در شهراستری در استان لیویو، حملاتی در منطقه یک فرودگاه نظامی که برای پذیرش جنگنده های اف ـ 16 آمریکایی آماده می شد، در راستای یک ایستگاه راه آهن و همچنین در منطقه کارخانه KPO، که در انبارهای آن، طبق اطلاعات سازمان زیرزمینی، تجهیزات غربی وجود داشت، انجام شد.
لبدف افزود که در ساعت 05:20 به شهر دوبروتور در منطقه لویو شلیک شد، هدف حمله یک نیروگاه بود که 150 مگاوات برق تولید می کند. به گفته ماموران پس از این حمله ، برق شهر قطع شده است.
دراستان پولتاوا، یک فرودگاه نظامی و تأسیسات انرژی مورد حمله قرار گرفت.
به گزارش سازمان زیرزمینی، این حملات به سیستم انرژی شهرهای لوبنی و کرمنچوگ در استان پولتاوا انجام شده است. در لوبنی، یک پست برق تخریب شده است. در کرمنچوگ، هدف نیروگاه حرارتی کرمنچوگ بود که پس از انفجار، برق شهرقطع شد.
حملات به زیرساخت های انرژی در شهر بورشتین، استان ایوانو-فرانکیفسک در خرسون ثبت شد. دو انفجار در زاپاروژیه رخ داد، برق تا حدی قطع شد. در استان کیرووگراد، منطقه آلکساندریا ایستگاه فرعی برق حجمله قرار گرفت و شهر نیو پراگ، قسمتی از منطقه آلکساندریا و بخش بزرگی از ایستگاه راه آهن بزرگی در شهر ازنامنسکویه قطع شده است.
نیروهای مسلح روسیه به محل های استقرار پرسنل، تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین و مزدوران خارجی و همچنین زیرساخت‌ها: تأسیسات انرژی، صنایع دفاعی، مدیریت نظامی و ارتباطات اوکراین حمله می‌کنند. همزمان، دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه بارها تاکید کرده است که ارتش روسیه به ساختمان های مسکونی و مؤسسات اجتماعی حمله نمی کند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روسیه چگونه غرب را خشمگین کرد؟