آبشار شلماش سردشت به عنوان میراث طبیعی کشور به ثبت رسید


آبشار شلماش سردشت به عنوان میراث طبیعی کشور به ثبت رسید

ارومیه - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: آبشار شلماش شهرستان سردشت در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسید.


دریافت 5 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان، حسن سپهرفر با اعلام این خبر اظهارداشت: آبشار شلماش با ارتفاع ۹۰ متر که در استان آذربایجان غربی، شهرستان سردشت، نزدیک منطقه سرسبز و جنگلی روستای شلماش قرار دارد طی شماره ۴۳۴ در فهرست میراث طبیعی- ملی به ثبت رسید.

وی ادامه داد: مطالعات و تهیه پرونده ثبتی برای این اثر طبیعی، پارسال از سوی کارشناسان ثبت این معاونت انجام گرفت و پس از تکمیل پرونده و ارسال آن به سازمان مرکزی و طرح موضوع در شورای ثبت شد که طی امروز با ثبت آن در فهرست میراث طبیعی کشور موافقت بعمل آمد.

سپهرفر اظهارداشت: بر اساس کلیه الزامات و مواد قانونی مرتبط با ثبت آثار طبیعی- تاریخی، رعایت حقوق مالکانه این آبشار، تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان و سازمان مرکزی است و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده اداره کل و سازمان خواهد بود و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود، ممنوع است.

وی گفت: با ثبت این اثر طبیعی، تعداد آثار طبیعی استان که در فهرست میراث طبیعی- ملی به ثبت شده اند به ۵ اثر رسید و قبل از این، چمن متحرک، زندان نبی کندی، زندان سلیمان و زندان برنجه از شهرستان تکاب به ثبت رسیده اند.

کد خبر 4323137

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند