مراقبت از لباس با چند ترفند ساده


انتخاب لباس مناسب یک چالش جدی است و به سادگی نمی توان لباس خوش دوخت با تن خور مناسب را پیدا کرد. لباس، تنها یک تن پوش معمولی و ساده نیست. انتخاب لباس نشان دهنده سلیقه ، شخصیت و حتی طرز تفکر افراد است. برای اینکه لباس مورد علاقه تان دوام بیشتری داشته باشد و [...] نوشته مراقبت از لباس با چند ترفند ساده اولین بار در فروشگاه اینترنتی ناریسه...

انتخاب لباس مناسب یک چالش جدی است و به سادگی نمی توان لباس خوش دوخت با تن خور مناسب را پیدا کرد. لباس، تنها یک تن پوش معمولی و ساده نیست. انتخاب لباس نشان دهنده سلیقه ، شخصیت و حتی طرز تفکر افراد است. برای اینکه لباس مورد علاقه تان دوام بیشتری داشته باشد و تا مدت ها به زیبایی و کیفیت روزهای اول باقی بماند ، باید به خوبی از آن مراقبت کنید. با ناریسه نحوه مراقبت از لباس را بهتر یاد می گیریم.

مراقبت از لباس با چند ترفند ساده

شستشوی مناسب لباس

یک راه ساده برای مراقبت از لباس و دوام پارچه، شستشوی کمتر است! لباس ها را کمتر بشویید تا بافت پارچه حفظ شود. شستشوی مداوم لباس با شوینده های قوی بیشترین آسیب را به تار و پود پارچه می رساند. پوشیدن لباس های چرک و بد بو هم که مناسب نیست پس چاره چیست؟ شستشوی لباس به شیوه صحیح بهترین راه حفظ کیفیت آن است. به جنس پارچه توجه کنید برخی از لباس ها را نمی توان با آب داغ شست. برخی از پارچه ها بافت حساسی دارند و نباید با دور تند ماشین لباسشویی شسته شوند و …به هنگام شستشوی لباس در ماشین لباسشویی، لباس های رنگی و سفید را جدا کرده و برنامه مناسب را انتخاب کنید.

برخی از لباس ها را نمی توان با روش های معمول در منزل شستشو داد و نیاز به خشک‌شویی دارند. پس از خشک‌شویی لباس ها درون پلاستیک خشک‌شویی تحویل داده می شود. برای مراقبت از لباس باید آن را از پلاستیک خشک‌شویی خارج کنید و در فضای باز آویزان کنید. به این ترتیب آثار مواد شیمیایی از بافت پارچه خارج می شود. پس از چند ساعت می توانید لباس را در کمد آویزان کنید.

مراقبت از لباس با چند ترفند ساده

مراقبت از لباس شسته شده

استفاده از خشک کن لباسشویی را فراموش کنید. برای مراقبت از لباس و جلوگیری از آسیب لباس های شسته شده را در فضای باز پهن کنید تا در معرض هوا به خوبی خشک شوند. اگر امکان پهن کردن لباس را در زیر نور خورشید ندارید، می توانید با استفاده از رخت‌آویزهای آپارتمانی این مشکل را حل کنید. برای خشک کردن لباس در لباسشویی، چرخش دستگاه بیشتر شده و بافت لباس آسیب می بیند. هنگام شستشو و برای خشک کردن لباس، همیشه زیپ و دکمه ها را بسته نگهدارید تا فرم لباس حفظ شود.

مراقبت از لباس در کمد

لباس ها را به صورت تا شده در کمد قرار دهید به این ترتیب از چروک شدن بیشتر لباس ها جلوگیری می شود. از آویزان کردن لباس های پشمی ،کاموایی و بافتنی پرهیز کنید زیرا لباس بد فرم شده و کش خواهد آمد. بلوزهای مردانه، دامن، مانتو، پالتو، تی‌شرت و بقیه لباس ها را به چوب لباسی آویزان کنید. نوع فلزی رخت آویزها برای مراقبت از لباس مناسب نیستند. به جای رخت‌آویزهای فلزی، انواع چوب لباسی با جنس چوب را انتخاب کنید تا فرم اولیه لباس حفظ شود. رخت‌آویزهای فلزی همان هایی هستند که به همراه لباس از خشک‌شویی دریافت کرده اید.

مراقبت از لباس با چند ترفند ساده

مراقبت از لباس و کیف و کفش چرم دشوارتر است. چرم ورنی در مقابل گرما و دمای هوا حساس است و کمی چسبناک می شود. لباس چرم در مجاورت لباس های دیگر، تغییر رنگ داده و بد فرم می شود. بهتر است انواع لباس های چرم را به صورت تکی در یک کیسه پارچه ای قرار داده و در جای خنک نگهداری کنید. کیسه های مخصوص لباس در همه فروشگاه ها به فروش می رسند. به وسیله این کیسه ها می توانید لباس را به چوب لباسی آویزان کنید. برای مراقبت از لباس چرم هرگز آن را به صورت تا کرده در کمد قرار ندهید. چرم در اثر تا کردن دارای چروک های عمیق و خطوط ماندگاری خواهد شد. لباس چرم را به چوب لباسی آویخته و از کیسه پارچه ای برای محافظت آن استفاده کنید به همین سادگی.

نگهداری از کیف و کفش

کیف و کفش هم نیاز به مراقبت دارند. عدم توجه به اصول صحیح نگهداری از کیف و کفش منجر به فرسودگی زود هنگام آن می شود. برای نگهداری از کیف ها از قلاب و رخت آویز استفاده نکنید. آویزان کردن کیف موجب کشش دست کیف شده و به آن آسیب می زند. کیف را در کف کمد به صورت جداگانه قرار دهید و از چیدن کیف ها روی هم نیز خودداری کنید.

نگهداری از کفش ها کار چندان دشواری نیست. پس ازهر بار استفاده می توانید با یک دستمال تمیز، گرد و خاک کفش را پاک کنید. همین کار ساده از کثیفی بیش از حد کفش جلوگیری می کند و عمر کفش محبوب تان را بیشتر خواهد کرد. پاک کردت کفش با دستمال تنها ۱۵ ثانیه وقت می گیرد و کار ساده ای است. کفش های خارج از فصل را که در این فصل نمی پوشید، کاملا پاک کنید و با استفاده از دستمال نمدار، آلودگی های عمیق تر را برطرف کرده و در جعبه کفش قرار دهید. به این ترتیب کفش به هنگام استفاده تمیز و سالم باقی می ماند. اگر راه های دیگری برای مراقبت از لباس می شناسید با ما در میان بگذارید.




معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان