برگزاری بیش از 50 برنامه به مناسبت روز ارتش در گرگان


برگزاری بیش از 50 برنامه به مناسبت روز ارتش در گرگان

گرگان - فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 گرگان از برگزاری بیش از 50 برنامه به مناسبت روز ارتش در گرگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر مهدی معمارباشی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با تبریک سال نو و هفته ارتش اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷، دشمنان انقلاب و کسانی که سال ها در کشور ما حضور داشتند، منافع خود را به خطر دیدند و درصدد مقابله با این نهال نوپا که راهبردهای منطقه و خاورمیانه را برهم زده بود، برآمدند.

معمارباشی به عوامل موثر در پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبری ارزشمند حضرت امام، حضور یکپارچه مردم و نقش ارزشمند ارتش و پیوستن نیروی دفاعی کشور به ملت در بحبوحه انقلاب تاثیر بسیاری در پیروزی انقلاب داشت.

وی با گرامیداشت یاد شهید صیاد شیرازی که فردا سالروز شهادت اوست، بیان کرد: باید یاد و نام ایشان و سایر شهدا که حلقه اتصالی بین رهبری نظام و بدنه ارتش بوده و جزیی از ملت سرافراز بودند، زنده نگه داشته شود.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته های انقلابی برای رساندن پیام انقلاب از جمله اقدامات این عزیزان بود و باعت شد بصیرت و آگاهی بخشی ارزشمندی در بدنه ارزش به وجود آورد که این کار در نهایت باعث پیروزی اتقلاب و شکست طاغوتیان شد.

ارشد نظامی آجا در گلستان ادامه داد: دشمنان و معاندان انقلاب با پدیده ارتش که رکن رکین انقلاب بود مخالفت می کردند و شعار ارتش بی طبقه توحیدی و انحلال ارتش را در تجمعات اوایل انقلاب سر می دادند.

معمارباشی تصریح کرد: حضرت امام در ۲۸ فروردین ۵۸ با اعطای درفش ارتش به این نهاد تولد دیگری را برای ارتشیان سرافراز رقم زدند و به ملت اعلام کردند با حضور با صلابت از فرزندان انقلاب دفاع کنند.

وی ادامه داد: حسن اعتماد حضرت امام به فرزندان خود پاسخ در خور شانی درپی داشت و تحرکات ضدانقلاب و غائله های سال های نخست پیروزی انقلاب خاتمه پیدا کرد.

وی گفت:تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید در دفاع مقدس برگی دیگر از عشق و دلدادگی ارتشیان سرافراز به نظام و مردم است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان در ادامه به ویژه برنامه های سالروز ارتش اشاره کرد و گفت: امسال بیش از ۵۰ برنامه گرامیداشت سالروز ارتش توسط قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ و تیپ ۲۳۰ شهید متاجی گرگان برگزار می شود.

معمارباشی از حضور پرشور ارتشیان در نماز جمعه، دیدار با نماینده ولی فقیه، برگزاری مسابقات ورزشی، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری یادواره شهدای ارتش و اجرای مراسم مشترک رژه نیروهای مسلح و ارتش در شهرهای گرگان، گنبد و آزادشهر از مهمترین برنامه های هفته ارتش نام برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری