چهارمین سوگواره عکس «حماسه خون» در گلستان برگزار می‌شود


چهارمین سوگواره عکس «حماسه خون» در گلستان برگزار می‌شود

گرگان- مسئول واحد عکس حوزه هنری گلستان از برگزاری چهارمین سوگواره عکس «حماسه خون» در گلستان خبر داد.

محمدرضا کیوان فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کانون عکس حوزه هنری استان گلستان به مناسبت ایام ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان، چهارمین دوره سوگواره عکس استانی با عنوان «حماسه خون» ویژه هنرمندان استان گلستان برگزار می‌کند.

وی افزود: چهارمین دوره سوگواره «حماسه خون»، صرفاً جهت برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمندان عکاس استان گلستان، از آئین‌های پرشکوه و ثبت جلوه‌های معنوی ایام محرم در میان اقوام مختلف و ثبت میراث معنوی به ثبت رسیده در این استان برگزار می‌شود و جنبه رقابتی ندارد.

کیوان فر ادامه داد: این سوگواره در بخش اصلی با موضوع «ثبت آئین‌های عزاداری با رویکرد اقوام» و در بخش ویژه «محرم و آئین‌های میراث معنوی استان گلستان» برگزار می‌شود و عکاسان فرصت دارند تا تاریخ ۳۰ مهرماه آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی تصریح کرد: بخش ویژه به‌منظور جلب‌توجه و دقت عکاسان، به آئین‌های عزاداری ثبت میراث معنوی استان گلستان ازجمله مراسم طوق بندان، چهل‌منبر، آیین دسته چوبی بافت قدیم گرگان و نخل پا روستای بالا جاده در نظر گرفته‌شده است.

مسئول واحد عکس حوزه هنری گلستان گفت: از همه هنرمندان و علاقه‌مندان به عکاسی دعوت می‌‏شود که با حضور در چهارمین سوگواره عکس «حماسه خون» ما را در این مسیر یاری نمایند.

وی افزود: شرکت در سوگواره برای تمامی هنرمندان گلستانی آزاد است هر عکاس مجاز است ۱۰ تک عکس با شرایط اعلام‌شده در دو بخش به سوگواره ارسال کند.

کیوان فر تصریح کرد: ویرایش عکس در حد اصلاح نور و رنگ و کراپ تا آنجایی مجاز است که به اصالت عکس خدشه‌ای وارد نکند و اندازه‌ ضلع بزرگ ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم فایل دو مگابایت، بر روی سایت جشنواره بارگذاری شوند.

وی اظهار کرد: دبیرخانه‌ی سوگواره از پذیرش عکس‌های ارسالی دارای امضای عکاس، پاسپارتو، حاشیه، تاریخ، واترمارک، لوگو یا هر نشانه‌ تصویری باشند معذور است.

مسئول واحد عکس حوزه هنری گلستان گفت: تعداد ۴۰ اثر از میان کلیه آثار رسیده به دبیرخانه به مرحله نمایشگاه راه خواهند یافت که در اندازه ۴۰*۶۰ سانتیمتر چاپ‌شده و از تاریخ ۲۲ الی ۲۵ آبان ماه در گالری حوزه هنری استان گلستان به نمایش درخواهند آمد.

وی افزود: ثبت‌نام و ارسال عکس‌ها تنها از طریق ربات تلگرام کانون عکس حوزه هنری استان گلستان «@Golestan_Photo_Club_bot» امکان‌پذیر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات