تدبیر طب ایرانی برای آلرژی‌های فصل بهار


تدبیر طب ایرانی برای آلرژی‌های فصل بهار

یک متخصص طب ایرانی گفت: آلرژی فصلی مثل عطسه، آبریزش بینی، خارش گلو، خارش پوست و کهیر، دمل‌ها و جوش‌های پوستی از مشکلات شایع فصل بهار است که با رعایت برخی از اصول ساده زندگی و تغذیه سالم می‌توان از ابتلا به بیماری‌های این فصل و همچنین از ابتلا به آلرژی فصلی پیشگیری کرد.

مرضیه اخباری اظهار کرد: مصرف غذاهای ایرانی سبک که انرژی و مواد مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند مثل آش جو، سوپ جو، آش سماق، آش انار، انواع خورش‌ها و سمنو می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

وی افزود: مصرف شربت‌هایی مانند سکنجبین، شربت لیمو و آلبالو، افزودن زرشک، سماق و رب انار به غذاها، کاهش مصرف غذاهای پراَدویه و سرخ‌کردنی و محرک مانند شکلات، قهوه و نسکافه و کاهش مصرف غذاهای گوشتی به ویژه گوشت گاو و گوساله از دیگر سفارش‌های طب ایرانی در فصل بهار است.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: کاهش مصرف غذاهای گوشتی به ویژه گوشت گاو و گوساله، کاهش مصرف غذاهای دیرهضم مانند فست فودها و انواع شیرینی‌های مصنوعی و مصرف گیاهان و سبزی‌های مفید فصل بهار مثل کنگر، ریواس، اسفناج و خرفه مورد سفارش طب ایرانی است.

اخباری تأکید کرد: انجام ورزش سبک روزانه، کاهش فعالیت‌های بدنی شدید در طول روز در کنار خواب معتدل و اجتناب از زیاد خوابی و کم‌خوابی از تدبیرهایی است که در طب ایرانی برای پیشگیری از بیماری به آن سفارش شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آنچه که باید در مورد تیروئید بدانید