ادعای بایدن درباره مخالفت حماس با آتش بس


ادعای بایدن درباره مخالفت حماس با آتش بس

رئیس‌جمهور آمریکا که دولت او از تصویب سه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس در غزه جلوگیری کرده مدعی شد حماس اکنون تنها مانع آتش‌بس فوری در غزه است. 39 سیاسی 1403/02/12

بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است


بایدن گفت: «حماس اکنون تنها مانع برای رسیدن به آتش‌بس فوری و آرامش برای غیرنظامیان در غزه است.» رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شد که کشورش با همکاری مصر و قطر به دنبال آزاد کردن اسرا است.

او در ایکس نوشت: «دیروز من برای تحقق بشخیدن به آزادی گروگان‌ها به همراه آتش‌بس فوری در غزه تماس‌هایی با رئیس‌جمهور مصر عبدالفتاح السیسی و امیر قطر شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی داشتم.»

در ادامه این پیام آمده است: «ایالات متحده با مصر و قطر برای اجرای کامل مفاد این توافق و انجام تمامی تلاش‌ها برای محقق کردن آزادی گروگان‌ها از دست حماس همکاری خواهد کرد. حماس اکنون تنها مانع بر سر راه آتش‌بس فوری و آرامش برای غیرنظامیان در غزه است.»

رسانه‌های اسرائیل چند روز پیش گزارش داده‌ بودند اکثر مقام‌های سیاسی اسرائیل از طرح مصر برای برقراری آتش‌بس در غزه حمایت می‌کنند اما بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم با آن مخالف است.

پیش از این منابع خبری گزارش داده بودند که مصر طرح جدیدی برای آتش‌بس در غزه و همچنین مبادله اُسرا پیشنهاد داده است. مصر، قطر و ایالات متحده آمریکا در حال پیشبرد مذاکرت برای آتش‌بس در غزه هستند. قطر هفته گذشته هشدار داد که در حال ارزیابی در نقش خود به عنوان میانجی در این مذاکرات است و از آن به بعد مصر نقش مهم‌تری در گفت‌وگوها گرفته است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com




روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان