نمایندگان جدید قبل از ورود به مجلس به فکر مسکن و خودرو افتاده اند؟


نمایندگان جدید قبل از ورود به مجلس به فکر مسکن و خودرو افتاده اند؟

جلال محمودزاده، نماینده مهاباد و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی به بررسی درخواست امکاناتی پرداخت که در حال حاضر در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد

به گزارش اقتصادنیوز، او در مصاحبه با روزنامه هم میهن به این موضوع پرداخته است.

*‌با وجود آنکه در ادوار مختلف برخی از امکانات مانند خودرو، مسکن و... در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد، چرا برخی از نمایندگان دوره دوازدهم این امکانات را قبل از ورود به مجلس درخواست کرده‌اند؟

برخی از نمایندگان جدید اعلام آمادگی کردند برای ریاست مجلس و این موضوعات را بهانه کردند تا به ریاست برسند. رقابت در مجلس دوازدهم برای رسیدن به کرسی‌ ریاست بیشتر از مجلس یازدهم است و تاکنون پنج شش نفر برای کسب این کرسی اعلام آمادگی کرده‌اند. برای عضویت در هیئت‌رئیسه نیز رقابت شدید است. افرادی که متقاضی ریاست هستند از تامین امکانات (مسکن و خودرو) برای نمایندگان دوره دوازدهم صحبت می‌کنند در صورتی‌که معمولاً این امکانات در اختیار نمایندگان قرار می‎گیرد و البته سوابق این نمایندگان نشان می‌دهد که زمانی در پی ساده‌زیستی، مخالف تامین امکانات برای نمایندگان بودند.

*‌در گذشته این افراد با در اختیار قرار دادن خودرو و مسکن به نمایندگان مخالف بودند؟

بله. قبلاً مخالف این موضوعات بودند اما حالا که مدعی ریاست در مجلس هستند، می‌گویند باید برای نمایندگان امکانات فراهم کرد. قصد آنها گرفتن رای نمایندگان برای رسیدن به ریاست مجلس است.

*‌نمایندگان در ادوار مختلف موضوع استفاده از امکانات را به‌نوعی کتمان می‌کردند، چرا در دوره دوازدهم این کتمان وجود ندارد؟

نمایندگانی که بی‌پروا از تامین امکانات برای نمایندگان شهرستان‌ها سخن می‌گویند، زمانی مخالف سرسخت تامین امکانات مجلس و معترض بودند که چرا افراط می‌شود. حالا که نیاز به رای نمایندگان دارند این موضوعات را مطرح می‌کنند. آنها به رای نمایندگان شهرستان‌ها نیاز دارند. در مشارکت حداقلی این موضوعات به وجود می‌آید. کمترین مشارکت بعد از انقلاب را در انتخابات دور دوازدهم شاهد بودیم. این مشارکت حداقلی باعث شده که افراد با 10 تا 12 هزار رای و حتی 5 هزار رای وارد مجلس شوند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

3 خانم بازیگر که خوش تیپ ترین و بهترین استایل را دارند + عکس و اسامی جذاب ها!