عرضه پساب در بورس به تمام کشور تسری پیدا می‌کند


عرضه پساب در بورس به تمام کشور تسری پیدا می‌کند

مدیر کل دفتر نظارت بر بهره برداری فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه "در سال ۱۴۰۳ رفته رفته پساب استان‌های مختلف وارد بورس می‌شود"، گفت: قرار است عرضه پساب در بورس به تمام کشور تسری پیدا کند و استان به استان این اتفاق مهم اجرایی شود.

عرضه پساب در بورس به تمام کشور تسری پیدا می‌کند

به گزارش راهبرد معاصر، سید مرتضی احتشامی، مدیر کل دفتر نظارت بر بهره برداری فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، اظهار داشت: در هفته‌ای که گذشت پساب تولیدی تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران در بورس انرژی عرضه شد که مورد استقبال صنایع قرار گرفت.

وی افزود: ورود پساب به بورس انرژی اتفاق بسیار خوبی برای بخش آب کشور است چرا که با توسعه استفاده از پساب در بخش صنعت، برداشت آب کمتری از منابع زیرزمینی توسط صنایع صورت خواهد گرفت.

احتشامی با بیان اینکه "پیش از این تخصیص پساب به صنایع با قیمتی توافقی صورت می‌گرفت"، گفت: در عرضه پساب در بورس انرژی، میزان قیمت بستگی به قیمت بورس دارد و کشف قیمتی واقعی در فضای رقابتی خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت‌های آب منطقه ای باید چاه هایی که در اختیار صنایع داده شده را مسدود کنند تا صنایع به مصرف پساب روی آورند.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهره برداری فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: با توجه به دستوری که وزیر نیرو داده که آب زیرزمینی صنایع از آنها گرفته شود، شاهد رشد استفاده از پساب در بخش صنعت خواهیم بود.

وی افزود: عرضه پساب در بورس با عرضه بخشی از پساب تولیدی تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران آغاز شد، اما این‌کار در سراسر کشور تسری خواهد یافت و در سال 1403 رفته رفته پساب استان‌های مختلف وارد بورس می شود.

احتشامی تصریح کرد: قرار است عرضه پساب در بورس به تمام کشور تسری پیدا کند و استان به استان این اتفاق مهم اجرایی شود؛ از اینرو مقرر شده میزان پساب مازاد در هر استان اعلام شود و صنایعی که در آن استان به‌ این پساب نیاز دارند، پساب مورد نیاز خود را از طریق بورس خریداری کنند./ تسنیم


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟