نگین خلیج فارس، سفری به بهشت گم شده


نگین خلیج فارس، سفری به بهشت گم شده

تور داخلی امروزه مورد توجه بسیاری از گردشگرانی قرار گرفته است که قصد دارند در زیبایی‌ها و مناطق دیدنی کشورمان کنکاش کنند و سفری خاطره‌ انگیز را در همین مرز و بوم تجربه کنند. این روز‌ها به دلیل افزایش قیمت تورهای...

تور داخلی امروزه مورد توجه بسیاری از گردشگرانی قرار گرفته است که قصد دارند در زیبایی‌ها و مناطق دیدنی کشورمان کنکاش کنند و سفری خاطره‌ انگیز را در همین مرز و بوم تجربه کنند. این روز‌ها به دلیل افزایش قیمت تورهای خارجی و البته دشوار شدن این نوع از سفر، بسیاری از گردشگران، سفر با تور داخلی را برای تعطیلاتشان انتخاب می‌ کنند. اکنون گردشگری در کشور پهناورمان ایران، نه ‌تنها فرصتی مناسب برای کشف دیدنی‌ها و جاذبه‌های شناخته‌ نشده را در اختیارمان قرار می‌دهد، بلکه سفری آسان، لذت ‌بخش و پر از تجربه ‌های جدید را نیز به ارمغان می‌آورد.

نگین خلیج فارس، سفری به بهشت گم شده

در میان مقاصد متنوع تور داخلی، برخی از موارد بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و به ‌اصطلاح پرطرفدارتر هستند. مقاصدی مانند تور کیش، تور قشم، تور چابهار و به ‌طور کلی تورهای جنوب کشورمان، در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه افراد قرار گرفته است و در هر فصل، موجی از گردشگران به این مناطق دیدنی کشورمان سفر می‌کنند. در همین راستا به دلیل افزایش مسافر، این مناطق همواره در حال توسعه هستند تا تفریحات، امکانات و ویژگی‌های بیشتری را در اختیار مهمانانشان قرار دهند. در واقع باید گفت که در سال‌های اخیر امکانات تفریحی و اقامتی این مقاصد به دلیل افزایش تقاضای سفر، پیشرفت بسیاری خوبی داشته‌اند و در برخی از موارد حتی با بسیاری از مقاصد خارج از کشور، یکی هستند.
اگر به ‌تازگی با تور کیش یا تور قشم همراه شده باشید، حتما متوجه تغییرات این دو مقصد گردشگری در سال‌های اخیر شده‌اید. اگرچه سفر با تور کیش، از زمان‌های قدیم، میان ایرانیان رواج داشته است و تقریبا بیشتر هتل‌ها و مناطق گردشگری آن مربوط به سال‌ها پیش هستند، اما با گذشت زمان و توجه بیشتر به این منطقه، اکنون تفریحات کیش و همچنین هتل‌های این جزیره همراه با استانداردهای جهانی حرکت می ‌کنند.

در مورد شهر قشم که به ‌تازگی میان گزینه‌های تور داخلی غوغا به‌پا کرده و بسیاری از علاقه‌مندان به گردشگری را به‌سمت خود کشانده است، نیز این موضوع صدق می‌کند و بسیاری از نقاط گردشگری این شهر تقویت شده و در حال توسعه است. شهر قشم در سال‌های نه‌چندان قدیم تنها یک مقصد عالی برای خرید محسوب می‌شد و بسیاری از مسافران این شهر را با نام بازار درگهان و مراکز خریدش می‌شناختند. امروزه این تفکر بسیار تغییر کرده و اکثر مسافرانی که همراه با تور قشم به این جزیره سفر می‌کنند، انتظاری فراتر از خرید دارند. تفریحات قشم و هتل‌های آن بسیار پیشرفت کرده است، به‌ طوری که بسیاری از افراد فقط برای استفاده از تفریحات آبی این جزیره یا بازدید از جاذبه‌های متنوعش، سفر با تور قشم را انتخاب می‌کنند.

نگین خلیج فارس، سفری به بهشت گم شده

در هر صورت، قشم و کیش، دو جزیره دیدنی و دو مقصد عالی برای کسانی هستند که علاقه به تور داخلی و به‌اصطلاح تور ایرانگردی دارند و بازدید از مقاصد داخلی را به سفرهای خارجی پر دردسر ترجیح می‌دهند. این دو جزیره همچنین برای کسانی که به عکاسی علاقه دارند، یک مقصد سفر عالی به‌شمار می‌آیند. سواحل بی‌نظیر، تفریحات آبی خاص، آب‌و‌هوای مناسب، جاذبه‌های گردشگری متنوع، مراکز خرید متعدد و اقامتگاه‌های خاص در این دو جزیره، سفری بی‌نظیر و خاطره‌انگیز را به مسافران هدیه می‌دهند. در ادامه ویژگی‌های این دو جزیره زیبا را بررسی خواهیم کرد.

نگین خلیج فارس، سفری به بهشت گم شده

تور کیش

رزرو تور کیش، بهترین راه سفر به این جزیره دیدنی در خلیج فارس است. تقریبا اغلب مسافرانی که این مقصد را برای سفر در تعطیلاتشان انتخاب می‌کنند، همراه شدن با تور کیش را به روش‌های متنوع سفر به این جزیره، ترجیح می‌دهند، زیرا به‌دلیل مسافت زیاد و همچنین موقعیت جغرافیایی این منطقه، سفر با تور کیش و از طریق هوایی، منطقی‌تر از باقی گزینه‌ها به‌نظر می‌رسد. تور کیش معمولا شامل بلیط هواپیما، هتل محل اقامت، ترانسفر و لیدر، بیمه مسافرتی و در برخی از موارد گشت شهری است. این پکیچ خیال شما را بابت تمام مراحل سفر راحت کرده و در بسیاری از موارد از سفر شخصی و بدون تور بسیار اقتصادی‌تر است.
تور کیش در میان تورهای متنوع جنوب کشورمان، طرفدار بیشتری دارد و دلیل آن را شاید بتوان امکانات بیشتر این جزیره و موقعیت آن دانست. شاید هم بتوان گفت که این جزیره از قدیم یک مقصد گردشگری عالی برای علاقه‌مندان به تفریح و خرید بوده است و قبل از باقی موارد مانند جزیره قشم، پیشرفت خوبی در زمینه تفریحات، مراکز خرید و هتل‌های ساحلی داشته است.
وجود مراکز خرید متنوع، تفریحات بی‌نظیر دریایی و غیر دریایی، رستوران‌ها و کافه‌های خاص، جاذبه‌های گردشگری دیدنی و هتل‌های متعدد، این جزیره را به یکی از بهترین مقاصد تور داخلی تبدیل کرده‌اند. اگر قصد خریدی لذت‌بخش را دارید در هر منطقه

از جزیره کیش، می‌توانید یک مرکز خرید را بیابید که علاوه‌بر خرید، امکاناتی نظیر رستوران و کافه و تفریح را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. در واقع شاید بتوان گفت که آن دسته از مسافرانی که تور کیش را برای خرید و گشت‌و‌گذار در مراکز خرید آن انتخاب می‌کنند، وقت کم خواهند آورد، زیرا این شهر مملو از مراکز خرید کوچک و بزرگ و بازارهای متنوع است که از قدیم نام بسیاری از آن‌ها در ذهن مسافران حک شده است. از میان مراکز خرید متنوع جزیره کیش، که هر روز هم به تعدادشان اضافه می‌شود می‌توان به مرکز خرید پردیس یک و پردیس دو، مرکز خرید تجاری، مرکز خرید زیتون، مرکز خرید مرجان، مکز خرید پانیذ، مرکز خرید دامون کیش، بازار مریم کیش، بازار مروارید کیش، مرکز خرید ساینا کیش، مرکز خرید پارس خلیج و مرکز خرید ونوس اشاره کرد. بسیاری از این موارد سال‌ها است که به عنوان بهترین مراکز خرید کیش شناخته می‌شوند و از قدیمی‌ترین پاساژهای این جزیره هستند.

نگین خلیج فارس، سفری به بهشت گم شده

نگین خلیج فارس، سفری به بهشت گم شده

اما اگر تور کیش را به قصد استفاده از تفریحات آبی متنوع آن رزرو کرده‌اید، باید بدانید که جزیره کیش، یکی از بهترین نقاط برای تفریحات آبی در ایران محسوب می‌شود. تفریحاتی مانند غواصی، پاراسل، جت اسکی، پاراگلایدر، فلای بورد، بنانا، شاتل، اسکوتر زیر دریایی، پارک آبی و ده‌ها تفریح که روز به روز به تعداد آن نیز افزوده می‌شود، از جمله فعالیت‌هایی هستند که مورد توجه مسافران تور کیش قرار گرفته‌اند.
همچنین جزیره کیش، تعداد زیادی از هتل‌های خاص ایران را در خود جای داده است. اولین هتل روی آب در ایران، یعنی هتل ترنج کیش، در این جزیره قرار دارد و برای کسانی که قصد دارند تور کیش را برای گذراندن دوران ماه عسل خود انتخاب کنند، گزینه‌ای بسیار خاص خواهد بود. هتل داریوش و هتل مارینا هم دو هتل لوکس این جزیره هستند که با امکانات ویژه از سال‌ها پیش، از مسافران تور کیش استقبال می‌کنند. اغلب هتلهای کیش در نزدیکی مراکز خرید و مراکز گردشگری این شهر واقع شده‌اند و این موضوع باعث می‌شود در زمان اقامتتان در این جزیره مشکل رفت‌وآمد در سطح شهر را نداشته باشید. البته باید گفت که هتل‌های مرکز شهر قیمت بالاتری نیز نسبت به هتل‌های دورتر از مرکز شهر دارند.

نگین خلیج فارس، سفری به بهشت گم شده

علاوه‌بر تمام این موارد، بازدید از جاهای دیدنی کیش می‌تواند تجربه متفاوتی را در اختیار مسافران تور کیش قرار دهد. بازدید از جاهای دیدنی خاص مانند کشتی یونانی، پایاب کیش، شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره کیش، خانه مردم شناسی، آب انبار دو قلوی کیش و همچنین سواحل دیدنی و ده‌ها جاذبه دیگر، می‌تواند اقامت شما در این جزیره دیدنی را لذت‌بخش‌تر کند.

تور قشم

شاید بتوان گفت که تور قشم، در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه گردشگرانی قرار گرفته است که تور داخلی را برای سفرهایشان انتخاب می‌کنند. این جزیره بزرگ و زیبا، اکنون بیش از پیش در حال توسعه است و هر روز به امکانات آن افزوده می‌شود. به دلیل مسافت و همچنین سخت بودن دسترسی به این جزیره، بسیاری از کسانی که قصد دارند به قشم سفر کنند، آسان‌ترین گزینه یعنی رزرو تور قشم را انتخاب می‌کنند، زیرا در این نوع از سفر، نگرانی‌ها بابت چگونگی رسیدن به مقصد، نحوه رزرو هتل مناسب و … به حداقل می‌رسد و مسافران می ‌توانند بدون دغدغه از سفرشان لذت ببرند. تورهای قشم معمولا به دو صورت هوایی و زمینی
انجام می‌شوند که نوع هوایی آن آسان ‌تر، سریع‌تر و البته کمی گران‌تر است.

همانند جزیره کیش، این جزیره نیز خانه بسیاری از بهترین تفریحات آبی در ایران است. تفریحاتی مانند غواصی، پاراسل، جت اسکی، شاتل، قایق سواری، بنانا، اسکوتر زیر دریایی و اسکی روی آب، از جمله تفریحات پرطرفدار هستند که مورد توجه مسافران تور قشم قرار گرفته‌اند. به‌‌طور کلی تفریحات آبی و غیرآبی این جزیره هر روز در حال افزایش و مجهزتر شدن هستند.

نگین خلیج فارس، سفری به بهشت گم شده

یکی دیگر از ویژگی‌های سفر با تور قشم، بازدید از جزایر خاص و دیدنی هنگام و هرمز، در نزدیکی شهر قشم است. این دو جزیره از دیدنی‌ترین نقاط ایران هستند که در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه گردشگران تور داخلی قرار گرفته‌اند. جزیره هرمز با ده‌ها جای دیدنی خاص، سواحل بی‌نظیر و تفریحات متنوع، از بهترین گزینه‌هایی است که در مدت اقامتتان در شهر قشم، می‌توانید از آن نیز بازدید کنید. اگر به قشم سفر می‌کنید، برنامه‌ریزی برای بازدید از جزیره زیبای هرمز، یکی از کارهایی است که باید حتما انجام دهید. برای اینکار کافی است که به اسکله شهید زاکری قشم مراجعه کنید و از این اسکله از طریق اتوبوس‌های دریایی به سمت جزیره هرمز بروید.
هنگامی که در خاک هرمز از اتوبوس دریایی پیاده می‌شوید، ترانسفرهای محلی همراه با سه چرخه‌هایشان در انتظار شما هستند تا جزیره و جاهای دیدنی آن را به شما نشان دهند. همراه شدن با این ترانسفرهای محلی می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های شما در سفر با تور قشم باشد. اگرچه بسیاری از افرادی که از جزیره زیبای هرمز بازدید می‌کنند، تنها یک روز را در این جزیره می‌گذرانند، اما اقامتگاه‌هایی نیز در این جزیره افتتاح شده‌اند که در نوبه خود بی‌نظیر هستند. اقامتگاه مریخی جزیره هرمز و اقامتگاه ماجرا، دو هتل معروف این جزیره هستند که توجه بسیاری از گردشگران تور قشم را به خود جلب کرده‌اند.

نگین خلیج فارس، سفری به بهشت گم شده

وجود مراکز خرید متنوع و ارزان در شهر قشم، این مقصد را بهترین گزینه برای خریدی لذت بخش و اقتصادی تبدیل کرده است. بسیاری از افرادی که همراه با تور قشم به این جزیره سفر می‌کنند، قصد خرید دارند و گشت‌وگذار در مراکز خرید و بازارهای قشم را به تفریحات آن ترجیح می‌دهند. مراکز خرید و بازارهای قدیمی و جدید قشم مانند، بازار بزرگ درگهان، بازار بزرگ خلیج فارس، مجتمع تجاری پرشین گلف، مرکز خرید زمرد درگهان، مرکز خرید ستاره قشم، بازار پردیس قشم، بازار بزرگ فردوسی قشم و مرکز خرید سیتی سنتر قشم، از بهترین مکان‌های خرید برای مسافران تور قشم هستند. به‌دلیل ارزان‌تر بودن کالاها در این جزیره، بسیاری از افراد تنها برای خرید به قشم سفر می‌کنند، بنابراین شناخت بهترین مراکز خرید قشم برای این مسافران، ضروری به‌نظر می‌رسد.
در مورد هتل‌های جزیره قشم باید گفت که هتل‌های متنوع قشم، دست مسافران را در انتخاب باز می‌گذارند و تقریبا برای هر بودجه‌ای گزینه‌هایی موجود است که مسافران می‌توانند از میان آن‌ها بهترین مورد را برای اقامت انتخاب کنند. تعداد زیادی از هتل‌های این جزیره در نزدیکی مراکز گردشگری و مراکز خرید آن قرار دارند و دسترسی خوبی را برای مسافران تور قشم ایجاد می‌کنند. البته باید بدانید هتل‌هایی که در نزدیکی مراکز گردشگری هستند یا امکانات خاصی را ارائه می‌دهند از نظر قیمت نیز بسیار متفاوت خواهند بود. بازدید از جاهای دیدنی جزیره قشم، امتحان کردن غذاهای لذیذ جنوبی در رستوران‌ها و کافه‌های سنتی این جزیره و لذت بردن از هوای بی‌نظیر آن، از جمله کارهایی است که باید در زمان سفر با تور قشم انجام دهید تا سفرتان را به بهترین خاطره زندگیتان تبدیل کنید.

نگین خلیج فارس، سفری به بهشت گم شده


بسیاری از مسافران تور قشم، تصور می‌کنند که خود شهر قشم، به تنهایی، جاهای دیدنی زیادی ندارد و جاهای دیدنی تنها در دو جزیره هنگام و هرمز قرار دارند. در صورتی‌که جزیره قشم مملو از جاهای دیدنی خاص و متنوع است که شناخت آن‌ها باعث می‌شود برنامه‌ریزی خوبی را برای بازدیدشان انجام دهید تا از تک تک لحظات سفرتان همراه با تور قشم، لذت ببرید. در میان تعداد زیادی از جاهای دیدنی قشم، می‌توان به جنگل حرا قشم، تنگه چاهکوه، روستای لافت، غار خربس، ژئو پارک قشم، درخت انجیر معابد قشم، پارک کروکودیل قشم، آکواریوم جزیره قشم، روستای شیب دراز، قلعه پرتغالی های قشم، غار نمکدان قشم، بام قشم و سواحل دیدنی آن اشاره کرد.

نگین خلیج فارس، سفری به بهشت گم شده



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟