فستیوال‌ها و رویدادهای مهم برزیل کدامند؟


فرانسیسکو خوابش نمی برد. قرار بود صبح روز بعد تنومندترین گاو اربابش را بکُشد، فقط به این خاطر که زن باردارش، کریستینا، هوس زبان گاو کرده بود! فرانسیسکو فکر کرد، laquo;اگر ارباب بویی از این ماجرا ببرد کارم تمام است raquo;. اما چاره دیگری نداشت. laquo;بهتر نیست موضوع را با پدر روحانی در میان بگذارم؟ raquo; نه، فردا باید هر طور شده کار را یکسره می...

فرانسیسکو خوابش نمی‌برد. قرار بود صبح روز بعد تنومندترین گاو اربابش را بکُشد، فقط به این خاطر که زن باردارش، کریستینا، هوس زبان گاو کرده بود! فرانسیسکو فکر کرد، «اگر ارباب بویی از این ماجرا ببرد کارم تمام است». اما چاره دیگری نداشت. «بهتر نیست موضوع را با پدر روحانی در میان بگذارم؟» نه، فردا باید هر طور شده کار را یکسره می‌کرد. شاید هم اتفاق بهتری در راه بود... این داستان ماجرای یک جشن برزیل است. اگر می‌خواهید آخر داستان را بدانید، مطلب زیر را بخوانید.

تور برزیل

جشن‌های پرطرفدار برزیل

کارناوال، فوریه یا مارس/ بهمن یا اسفند

جشن سمانا سانتا (Semana Santa)، آوریل یا می/ فروردین یا اردیبهشت

جشن بومبا مئو بُی (Bumba Meu Boi)، ژوئن/ خرداد

جشن اکتبر (Oktoberfest)، اکتبر/ مهر

جشن سال نو (Reveillon)، دسامبر/ آذر

کارناوال‌های برزیل: فوریه یا مارس/ بهمن یا اسفند

کارناوال برزیل
این جشن شاد در فوریه یا مارس/ بهمن یا اسفند و قبل از فرارسیدن چهارشنبه خاکستر آغاز ‌می‌شود. کارناوال 5 روز در سراسر برزیل برپاست. بهترین نمونه‌های این جشن در ریو، سالوادور، اُلیندا (Olinda) و کُرومبا (Corumbá) برپا ‌می‌شود: رژه‌های دسته جمعی، لباس‌های محلی، و جشن و پایکوبی 24 ساعته.

فستیوال‌ها و رویدادهای مهم برزیل کدامند؟

جشن‌های برزیل: آوریل یا می/ فروردین یا اردیبهشت

سمانا سانتا (Semana Santa)
هفته مقدس (هفته قبل از عید پاک) در اورو پرتو (Ouro Preto) رویدادی رنگارنگ همراه با راه‌پیمایی دسته‌جمعی و «نقاشی» خیابان‌ها با گل‌های مختلف است. راه‌پیمایی هفته مقدس در سائو جوتئو دلرِی (São João del Rei’) با ارکسترهای سنتی فوق‌العاده همراه می‌شود. سایر جشن‌های معروف هفته مقدس در شهرهای گنوناس (Congonhas) و گویاس (Goiás) برپاست.

فستیوال‌ها و رویدادهای مهم برزیل کدامند؟

جوئن/ خرداد

بومبا مئو بُی (Bumba Meu Boi)
این جشن در برزیل یکی از فستیوال‌های سنتی و جذاب است. در جشن بومبا مئو بی زنده کردن گاو نر در شهر مَرانائو (Maranhão) اتفاق می‌افتد. این جشن برزیلی ریشه‌های آفریقایی، هندی و پرتغالی دارد. برنامه‌هایی مانند آواز خواندن، رقص، شعرخوانی و بی‌نهایت نمایش‌های سنتی گاوها از 13 تا 30 جوئن در جشن بومبا مئو بی برزیل اجرا ‌می‌شوند.

فستیوال‌ها و رویدادهای مهم برزیل کدامند؟

کارناوال برزیل: اکتبر/ مهر

جشن اکتبر (Oktoberfest)
این جشن بزرگ و سرگرم‌کننده نوشیدنی در نیمه اکتبر برپا ‌می‌شود. محل برگزاری این جشن برزیل در بلومنائو (Blumenau) است. جشن اکتبر برزیل بهترین فرصت برای آشنایی با ریشه‌های آلمانی جنوب برزیل است.

فستیوال‌ها و رویدادهای مهم برزیل کدامند؟

جشن برزیل: دسامبر/ آذر

جشن سال نو (Reveillon) در ریو، برزیل
در روز 31 دسامبر کنسرت‌های موسیقی و آتش‌بازی زنگ سال نو را در ریو یکی از شهرهای برزیل به صدا در ‌می‌آورند و ساحل کُپاکابانا (Copacabana) در ریو میزبان 2 میلیون جمعیت سفید‌پوش و در حال شادی و خوشگذرانی ‌می‌شود.

فستیوال‌ها و رویدادهای مهم برزیل کدامند؟

برگرفته از کتاب lonely planet



1398/06/26 | کد مطلب: 3855
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
فستیوال‌ها و رویدادهای مهم برزیل کدامند؟
فستیوال‌ها و رویدادهای مهم برزیل کدامند؟ سپیده اقتداری
فستیوال‌ها و رویدادهای مهم برزیل کدامند؟

کارشناس ارشد فلسفه هنر، مترجم و ویراستار، علاقه‌مند به خواندن و نوشتن.


ترجمه آزاد: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روستاهای سراب ( معرفی 166 روستای سراب )