پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت


پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت

مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: پرنده کمیاب غواص گلوسیاه که طی روز‌های گذشته به‌دلیل آسیب در ناحیه پا در باغ پرندگان نگهداری می‌شد پس از اطمینان از سلامت در محدوده ساحلی نوشهر رهاسازی شد.

کوروس ربیعی مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران اظهار کرد: طی دو سه روز گذشته گزارشی درباره زخمی شدن پرنده در محدوده ساحلی شهرستان نوشهر به دست ما رسید که گویا این پرنده با تور‌های صیادی سرگردان برخورد کرد.

وی افزود: باتوجه به این گزارش کارشناسان محیط‌زیست در محل حضور یافتند و باتوجه به آسیب‌دیدگی از ناحیه پا این پرنده را باغ پرندگان انتقال دادند تا نسبت به انجام کار‌های درمانی اقدام شود.

مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران بیان کرد: بعد از گذشت ۴۸ ساعت و اطمینان از سلامت پرنده این پرنده برای ادامه زندگی به طبیعت برگشت.

ربیعی با اعلام اینکه پرنده غواص گلوسیاه جز پرندگان مهاجر کمیاب محسوب می‌شود، افزود: زمان بازگشت از مهاجرت این گونه معمولا اواخر زمستان است و به‌ندرت زمان مهاجرت به فصل بهار موکول می‌شود.

وی یادآور شد: معمولا هم گونه پرنده غواص گلوسیاه در قسمت جنوبی دریای خزر محدوده حوزه غرب استان و گیلان مشاهده می‌شوند.

مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران یادآور شد: پرنده کمیاب غواص، گلوسیاه جز گونه‌های حمایت شده است که باتوجه به شیرجه زدن در آب دارای منقار تیزی است به همین خاطر چنین نامی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر عروسکی الیزابت داعشی پایتخت / نیلوفر رجایی فر چه بود و چه شد ! + عکس ها