متن دعای راد الشمس (رد الشمس) با ترجمه + ادعیه برای پیدا کردن گمشده


متن دعای راد الشمس (رد الشمس) با ترجمه + ادعیه برای پیدا کردن گمشده دعای راد الشمس را اگر گمشده ای دارید بخوانید و با ما در سایت حرف تازه همراه باشید تا با معجزه دعای ردالشمس و علت خواندن و فضیلت این دعا را بدانید و همچینین چند دعای سریع الاجابه برای پیدا شدن […] نوشته متن دعای راد الشمس (رد الشمس) با ترجمه + ادعیه برای پیدا کردن گمشده اولین بار...

دعای راد الشمس را اگر گمشده ای دارید بخوانید و با ما در سایت حرف تازه همراه باشید تا با معجزه دعای ردالشمس و علت خواندن و فضیلت این دعا را بدانید و همچینین چند دعای سریع الاجابه برای پیدا شدن گمشده چه انسان و چه مادی و مال و حیوان را مشاهده کنید

متن دعای راد الشمس با ترجمه

بسم الله الرحمن الرحیم

برای پیدا کردن گمشده­ ی خود با توکل به خدای متعال این عمل را انجام دهید

۱۴ بار صلوات بفرستید.

۱۰ بار بگویید: یا رادَّ الشَّمس لِعلیِّ بن أبی طالب اُردُد علیَّ ضالَّتی

(ای برگرداننده­ی خورشید برای علی بن أبی طالب (علیه السلام)، گمشده­ ی مرا به من برگردان)

۱۴ بار صلوات بفرستید.

  •  به صورت مربع این آیات را بنویسید:

یا ایتها النفس المطمئنه * ارجعی إلی ربک راضیه مرضیه * فادخلی فی عبادی * و ادخلی جنتی .

بعد در وسط مربع، نام فرزند و نام مادرش را بنویسید.

بعد این نوشته را رو به قبله و در خانه نسب نمایید. انشاء الله گمشده­ی شما پیدا خواهد شد.

  •  یک دور قرآن نذر امام زمان (علیه­ السلام) کنید. سوره­ی حمد را بخوانید و بقیه را گرو نگاه دارید.

 

متن دعای راد الشمس (رد الشمس) با ترجمه + ادعیه برای پیدا کردن گمشده

متن دعای یا راد الشمس علی (ع)

اُردد علَیَّ ضالتی بحق علی (علیه­ السلام).

  •  آیت الله بهجت: برای پیدا شدن گم شده حتی اگر انسان هم باشد این ذکر را زیاد بگویید:

أصبَحتُ فی أمانِ الله // أمسَیتُ فی جَوارِ الله

ادعیه برای پیدا کردن گمشده

اگر فردی را گم کرده‌اید و قصد دارید آن را با دعا بیابید می‌توانید ابتدا چهارده بار صلوات بفرستید و پس از آن ده بار بگویید: «یا رادَّ الشَّمس لِعلیِّ بن أبی طالب اُردُد علیَّ ضالَّتی» به این معنی که: «ای برگرداننده‌ی خورشید برای علی بن ابی طالب، گمشده‌ی مرا به من باز گردان» پس از خواندن این ذکر بهتر است برای چهارده بار دیگر صلوات بفرستید.

علاوه بر خواندن ذکر فوق می‌توان این دعا را روی تکه کاغذ تمیز یا هر شی مناسب دیگری که در دسترس قرار دارد به شکل مربع نوشت:

  •  «يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعي‏ إِلرَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلي‏ في‏ عِبادي وَ ادْخُلي‏ جَنَّتي» به گونه‌ای که هر کدام از چهار جمله‌ی تشکیل دهنده‌ی این دعا یکی از اضلاع مربع مذکور را تشکیل دهد.
    سپس باید در وسط مربع ترسیم شده نام فرد گم شده و مادر او را نوشت.
    پس از آن می توان تکه کاغذ یا هر جسم دیگری که این دعا روی آن نوشته شده است را در مکان مناسبی از خانه رو به قبله آویخت.
بیشتر بخوانید : متن کامل آیه الکرسی به همراه ترجمه

دعا برای پیدا شدن انسان

یا راد الشمس لعلی بن ابی طالب اُردد علَیَّ ضالتی بحق علی» علاوه بر آن می‌توان از وجود این دعا نیز استفاده کرد:

  • «أصبَحتُ فی أمانِ الله. أمسَیتُ فی جَوارِ الله» البته دعای دوم علاوه بر انسان در مورد اشیا یا حیوانات گم شده نیز قابل استفاده خواهد بود.

از میان نمونه‌های دیگر دعا برای پیدا شدن گم شده جاندار می‌توان به این ذکر اشاره کرد که بیش از انسان برای یافتن حیوانات گم شده مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • «اللَّهُمَّ إِنَّكَ إِلَهُ مَنْ فِی السَّمَاءِ وَ إِلَهُ مَنْ فِی الْأَرْضِ وَ عَدْلٌ فِیهِمَا وَ أَنْتَ الْهَادِی مِنَ الضَّالَّةِ وَ تَرُدُّ الضَّالَّةَ رُدَّ عَلَيَّ ضَالَّتِی فَإِنَّهَا مِنْ رِزْقِكَ وَ عَطِيَّتِكَ اللَّهُمَّ لَا تَفْتِنْ بِهَا مُؤْمِناً وَ لَا تُغْنِ بِهَا كَافِراً اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِهِ»

اگر گم شده یک فرد یا انسان باشد می‌توان برای یافتن آن ذکر «الشَّهِیدُ الْحَقُ‏» را بر چهار طرف یک کاغذ نوشت و در وسط کاغذ هم نام فرد گم شده را ثبت کرد.
سپس باید در نیمه شب همراه با کاغذ یاد شده در فضای آزاد زیر آسمان ایستاد و رو به بالا ذکر «الشَّهِیدُ الْحَقُ» را هفتاد مرتبه بر زبان جاری ساخت.

متن دعای راد الشمس (رد الشمس) با ترجمه + ادعیه برای پیدا کردن گمشده

چند نمونه‌ دعا برای پیدا شدن گمشده

در برخی از متون مذهبی به این نکته اشاره شده است که اگر هر فردی ذکر «القاهر» را دویست بار پشت سر هم بخواند، در صورتی که گم شده‌ای داشته باشد، آن گم شده به زودی پیدا خواهد شد.
علاوه بر آن اگر ذکر «يا قَديمُ يا واحِد» بر تکه کاغذی نوشته شود و آن کاغذ لای کتاب‌های مذهبی قرار گیرد، می‌توان به یافتن گم شده امیدوار بود.
همچنین می‌توان در نیمه‌های شب در مکانی از خانه ایستاد و هفتاد بار ذکر «المُعید» را به همراه «یا مُعید ردّ علیّ کذا» تکرار کرد تا بلکه نشانی از گم شده یافت شود.
در این میان پیشنهاد شده است که پس از هر بار جاری ساختن ذکر یا معید بر زبان، این ذکر نیز به آن اضافه شود:

  • «رُدَ عَلَی ضالَّتی بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمین»

نماز حاجت برای پیدا شدن گمشده

در کنار موارد فوق می‌توان برای یافتن ردی از گم شده‌ی خود دو رکعت نماز به جا آورد و در هر رکعت آن پس از خواندن سوره‌ی حمد سوره‌ی یس را خواند.
پس از آن نیز باید دست به دعا برداشت و این ذکر را بر زبان جاری ساخت:

  • «اَللّهُمَّ رادَّ الضّالَّةِ وَالْهادي مِنَ الضَّلالَةِ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاحْفَظْ ضالَّتي وَارْدُدْها اِلَىَّ سالِمَةً، يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ، فَاِنَّها مِنْ فَضْلِکَ وَعَطائِکَ، يا عِبادَ اللهِ فِى الاَرْضِ وَيا سَيَّارَةَ اللهِ فِى الاَرْضِ، رُدُّوا عَلَىَّ ضالَّتي فَإنَّها مِنْ فَضْلِ اللهِ وَعَطائِهِ»

علاوه بر ذکر فوق می‌توان از ذکر کوتاه‌تری پس از به جا آوردن نماز و خواندن سوره ی یس پس از سوره ی حمد استفاده کرد.
یعنی می‌توان گفت:

  • «اللَّهُمَ‏ يَا هَادِيَ‏ رَادَّ الضَّالَّةِ رُدَّ عَلَيَّ ضَالَّتِي»

علاوه بر دعای یاد شده بر زبان آوردن این ذکر مشابه نیز پس از به جا آوردن دو رکعت نماز کارساز خواهد بود:

  • «اللَّهُمَ‏ رَادَّ الضَّالَّةِ هَادِياً مِنَ الضَّلَالَةِ رُدَّ عَلَيَّ ضَالَّتِي» از دیگر نمونه‌های دعا برای پیدا شدن گم شده که پس از نماز قابل خواندن است می‌توان به این دعای کوتاه اشاره کرد: «اللَّهُمَ‏ يَا رَادَّ الضَّالَّةِ رُدَّ عَلَيَّ ضَالَّتِی»

دعا برای پیدا شدن گمشده غیر جاندار

در بسیاری از اوقات افراد معتقد و مذهبی برای یافتن مال یا هر شی با ارزش دیگری که گم کرده‌اند به سراغ خواندن دعا یا اذکار مختلف می‌روند. اگر شی با ارزشی را گم کرده و یقین داشته باشید که آن شی توسط فرد ناشناسی دزدیده شده است، با خواندن این ذکر می‌توانید دزد شی مورد نظر را بیابید: «یا دلیل المتحیرین» در برخی از متون مذهبی پیشنهاد شده است که باید ذکر مذکور هنگام شب و همراه با وضو بر زبان جاری شود.
آن هم در حالتی که فرد ذاکر رو به قبله نشسته باشد.
ادعا شده است که اگر این ذکر ۳۱۱ مرتبه پشت سر هم تکرار شود و فرد در هنگام بر زبان آوردن این ذکر با کسی صحبت نکند، می‌تواند همان شب دزد مال خود را در خواب ببیند.
البته می‌توان این ذکر را هنگام دراز کشیدن در بستر نیز بر زبان جاری ساخت. هر چند که این کار باید حتما همراه با وضو انجام شود. همچنین هنگام انجام این عمل باید حتما رو به قبله خوابید.

یا اینکه کسی که اموالش گم شده است ۱۱۹ مرتبه یا حفیظ بگوید و بعد از آن نیز ۱۱۹ مرتبه آیه شریفه شماره ۱۶ از سوره لقمان را قرائت کند.

  • یَا بُنَیَّ إِنَّهَا إِن تَکُ مِثْقَالَ حَبَّهٍ مِّنْ خَرْدَلٍ فَتَکُن فِی صَخْرَهٍ أَوْ فِی السَّمَاوَاتِ أَوْ فِی الْأَرْضِ یَأْتِ بِهَا اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ لَطِیفٌ خَبِیرٌ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟