هاشم شرقی، موسس دکتری شیمی دانشگاه شیراز درگذشت


هاشم شرقی، موسس دکتری شیمی دانشگاه شیراز درگذشت

 پروفسور هاشم شرقی از موسسان دوره دکتری شیمی در دانشگاه شیراز و چهره ماندگار فارس دار فانی را وداع گفت.

پروفسور هاشم شرقی پس از سال‌ها تلاش علمی و کسب جایگاه‌های ملی و بین المللی در رشته شیمی به دلیل بیماری و کهولت سن در ۷۵ سالگی درگذشت.

این استاد برجسته، عناوینی، چون دانشمند برتر جهان اسلام، شیمی‌دان برجسته کشوری، استاد نمونه کشوری، چهره ماندگار استان فارس و برگزیده جایزه نخبگی علامه طباطبایی و عنوان پژوهشگر و استاد نمونه دانشگاه شیراز را در کارنامه کاری خود دارد.

نام پروفسور هاشم شرقی از سال ۲۰۰۲ در فهرست دانشمندان جهان در نمایه مؤسسه اطلاعات علمی (ISI) قرار گرفت و عضو انجمن علمی نیویورک، انجمن علمی شیمی آمریکا و انجمن علمی شیمی و مهندسی شیمی ایران است.

این شیمیدان برجسته کشوری سال‌های پایانی عمر در بستر بیماری بود و محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم و از شاگردان این استاد پیشکسوت، در سفر ۲ سال گذشته خود به شیراز با حضور در منزل پروفسور شرقی از او عیادت کرد.

روابط عمومی دانشگاه شیراز در پیامی با بیان اینکه هجرت این دانشمند فرزانه و شخصیت علمی، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای جامعه علمی کشور است، بیان کرد: شادروان پروفسور شرقی، عمر گرانبهای خود را صرف تعلیم و تعلم فرزندان این مرزوبوم کرد و عاملی بسیار مؤثر در رشد و تعالی جامعه علمی کشور، به‌ویژه دانشگاه شیراز بود.

هاشم شرقی، موسس دکتری شیمی دانشگاه شیراز درگذشت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره سوسانو بعد از گذشت 18 سال این شکلی شد!