چگونه مغز را جوان و سالم نگه داریم؟


چگونه مغز را جوان و سالم نگه داریم؟

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی در کرمانشاه گفت: تغذیه با خیلی از مسائل از جمله عملکرد و فعالیت‌های مغزی ارتباط دارد.

رژیم غذایی در کنار سایر جنبه‌های روزمره زندگی انسان مانند ورزش در شکل دادن ظرفیت و تکامل مغز نقش مهمی دارد.

تحقیقات نشان می‌دهند که رابطه مستقیمی بین غذا و اندازه مغز وجود دارد و حتی تفاوت‌های کوچک در رژیم غذایی می‌تواند تاثیرات زیادی بر بقا و موفقیت باروری داشته باشد.

یحیی پاسدار متخصص تغذیه و رژیم درمانی در کرمانشاه در پاسخ به این سوال که آیا تغذیه با بیماری‌های مغزی به‌ویژه آلزایمر ارتباط دارد؟، گفت: تغذیه با خیلی از مسائل از جمله عملکرد و فعالیت‌های مغزی ارتباط دارد هر چه غذا‌ها سالم‌تر مصرف شود تمام سلول‌های بدن من‌جمله سلول‌های مغز سالم می‌مانند.

وی در توضیح غذا‌ها و خوراکی‌های مفید برای مغز، افزود: بعضی از غذا‌ها گیاهی، سبزیجات، میوه‌ها، غلات، انواع ماهی‌ها که حاوی آنتی‌اکسیدان‌های بالا، حاول ویتامین‌های E، فیتوکمیکال، پروتئین، املاح معدنی (سلنیوم و زینک)، است با جلوگیری از آسیب به سلول مختلف مغزی به سلامتی و عملکرد بهتر سلول‌های مغزی کمک می‌کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در کرمانشاه با تأکید بر استفاده از فعالیت فیزیکی، اضافه کرد: ورزش منظم و گردش خون بالا سبب اکسیژن‌گیری بهتر سلول‌های مغزی می‌شود که خود عملکرد بهتر سلول‌ها با عمر مفید و سالم را در پی دارد.

وی بر کاهش استرس و اضطراب تأکید جدی داشت و تصریح کرد: استرس و اضطراب می‌تواند سبب افزایش تولید انواع مواد شیمیایی مخرب در بدن می‌شود بطوریکه به تمام سلول‌های بدن از جمله مغزی آسیب وارد می‌کند.

پاسار خاطرنشان کرد: فرسایش سلول‌ها به ویژه سلول‌های مغز در افرادی که استرس بالا دارند و همیشه در تنش زندگی می‌کنند، بالا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شرایط فروش اقساطی KMC X5 با تحویل 30 روزه اعلام شد + جدول اردیبهشت 1403