درآمد سیم‌ پیچی موتور، نگاهی عمیق به فرصت‌های پنهان صنعتی


درآمد سیم‌ پیچی موتور، نگاهی عمیق به فرصت‌های پنهان صنعتی

بسیاری از افراد به دنبال شغل دومی می‌گردند که بتوانند درآمد خود را افزایش دهند و یا افرادی که از درآمد پایین خود خسته شده‌اند و می‌خواهند شغل پردرآمدتری را انتخاب کنند. اگر هم...

بسیاری از افراد به دنبال شغل دومی می‌گردند که بتوانند درآمد خود را افزایش دهند و یا افرادی که از درآمد پایین خود خسته شده‌اند و می‌خواهند شغل پردرآمدتری را انتخاب کنند.

اگر هم می‌خواهید به تازگی به بازار کار وارد شوید بهتر است با دید بازتری شغل خود را انتخاب کنید.

اگر به موتورهای الکتریکی هم علاقه داشته باشید، در این صورت شغل سیم پیچی الکتروموتور یک گزینه مناسب برای شما خواهد بود.

سیم پیچی یک از مهارت‌های فنی است که در مینه تعمیر و نگهداری موتورهای الکتریکی کاربرد دارد.

بازار کار یک متخصص سیم پیچ موتور چگونه است؟

سیم پیچی یک شغل فنی است و نیاز به یک فرد متخصص که از دانش و مهارت کافی برخوردار باشد، دارد.

می‌توان گفت که تمامی وسایل برقی مانند لوازم خانگی و صنعتی دارای موتور الکتریکی هستند. اجزای این موتورها شامل استاتور، روتور، سیم پیچ، و شکاف هوا است.

حالا فرض کنید که یکی از این وسایل خراب شود و این موضوع مربوط به موتور آن باشد، می‌توان به راحتی حدس زد که بازار کار این رشته بسیار گسترده است و شما به راحتی می‌توانید درآمد بالایی از آن کسب کنید.

فرقی نمی‌کند مغازه داشته باشید و یا از طریق سایت‌های کاریابی مشغول به کار باشید، در هر صورت این رشته بازار کار فوق‌العاده خودش را دارد و شما می‌توانید با کسب این مهارت پولدار شوید.

بنابراین می‌توان به راحتی حدس زد که بازار کار این حرفه بسیار خوب است البته به شرطی که در کار خود ماهر باشید. تا زمانی که وسایل برقی وجود دارند، بازار کار سیم پیچی موتور اشباع نمی‌شود و از رونق نمی‌افتد. اما چگونه می‌توان وارد بازار کار سیم پیچی شد؟

درآمد سیم‌ پیچی موتور، نگاهی عمیق به فرصت‌های پنهان صنعتی

چگونه می‌توان رشته سیم پیچی موتور را یاد گرفت؟

یادگیری این حرفه به شرایط شما بستگی دارد. اگر یک دانش‌آموز دبیرستانی هستید و می‌خواهید رشته تحصیلی خود را انتخاب کنید، می‌بایست وارد رشه برق و الکترونیک شوید اما باید بدانید که در مدرسه بیشتر به صورت تئوری آموزش می‌بینید.

اگر هم می‌خواهید در دانشگاه انتخاب رشته کنید، می‌بایست رشته ماشین‌های الکتریکی را انتخاب نمایید که در آنجا هم بیشتر، مباحث تئوری به شما آموزش داده می‌شود.

حالا اگر شرایط بالا را ندارید و می‌خواهید وارد بازار کار این رشته شوید، باید از کجا شروع کنید؟

فرقی نمی‌کند چه شرایطی دارید، چه سنی دارید و یا به دنبال شغل دوم می‌گردید. فقط کافیست سواد خواندن و نوشتن داشته باشید تا بتوانید به این حرفه وارد شوید. اما باید از کجا شروع کنیم؟

برای ورود به بازار کار سیم پیچی دو گام اصلی پیش روی شماست. این گام‌ها چیستند و چقدر برای شما هزینه دارند؟

گام اول: آموزش دیدن

همانطور که گفته شد برای ورود به این بازار کار پردرآمد نیازی نیست که حتما رشته دبیرستانی یا دانشگاهی را بخوانید و به راحتی می‌توانید با ثبت‌نام در دوره آموزش سیم پیچی موتور در یکی از آموزشگاه‌های معتبر، آن را یاد بگیرید.

بعد از آموزش کافیست در آزمون سازمان فنی و حرفه‌ای شرکت کنید و مدرک آن را بدست بیاورید و درآمد زایی کنید.

یکی از این آموزشگاه‌های شناخته شده که دوره‌های کاربردی برگزار می‌کند، آموزشگاه فنی پویان است که زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کند. کلاس‌های این مجموعه به صورت ۱۰۰٪ عملی و تضمینی است و در صورت عدم یادگیری، می‌توانید مجددا و بدون پرداخت هزینه در همان دوره شرکت کنید.

همچنین با شرکت در این کلاس می‌توانید در صورت مواجه شدن با مشکلات در تعمیر سیم پیچی از پشتیبانی نامحدود اساتید باتجربه آنها استفاده کنید.

برای ثبت‌نام و مشاوره رایگان می‌توانید با شماره‌ 66566140-021 و یا 66402309-021 تماس بگیرید.

درآمد سیم‌ پیچی موتور، نگاهی عمیق به فرصت‌های پنهان صنعتی

گام دوم؛ کسب تجربه

در ابتدای کار شما یک فرد بی‌تجربه هستید و نیاز است در این حوزه تجربه کسب کنید. تجربه حرف اول را در مهارت‌های فنی می‌زند و بعد از آموزش می‌بایست راهی برای کسب این تجربه بدست بیاورید.

اما چگونه این تجربه را بدست بیاورید؟ آیا راه‌هایی برای کسب تجربه در کوتاه مدت وجود دارد؟

یکی از روش‌ها، شاگردی در کنار یک متخصص سیم پیچ است اما این کار زمان‌بر است و ممکن است به اندازه کافی تجربه کسب نکنید.

روش دوم می‌تواند تعمیر وسایلی باشد که سیم پیچ آنها دچار مشکل شده و شما می‌توانید با بررسی مشکل، آن را درست کنید و از این طریق تجربه بدست بیاورید.

روش‌های دیگری نیز وجود دارند که به شما در کسب تجربه کمک می‌کنند و شما می توانید بسته به روحیه خودتان یکی را انتخاب کنید.

چه ابزارهایی برای این حرفه نیاز است؟

هر شغلی یک سری ابزارها نیاز دارد و این شغل هم از این قائده مستثنا نیست. برای ورود به بازار کار این رشته به وسایل زیر نیاز دارید:

  • سیم های الکتریکی

  • ابزارهای دستی و برقی

  • دستگاه‌های اندازه‌گیری و آزمایش

این ابزارها خود دارای زیر مجموعه‌هایی هستند که جز به جز و نحوه خرید آنها در کلاس‌های آموزشی فنی پویان به طور کامل ارائه می‌شود.

فرصت‌های شغلی بازار سیم پیچ الکتروموتور چگونه است؟

شما می‌توانید بر اساس فرصت‌های شغلی این حرفه یکی از راه های ورود به آن را انتخاب کنید. این فرصت‌ها کم نیستند و دست شما برای انتخاب باز است. از جمله این فرصت‌ها عبارت است از:

  • استخدام در کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی

  • استخدام در مراکز تعمیر و نگهداری

  • راه اندازی کسب و کار خود

  • استخدام در سایت‌های کاریابی

مهارت‌های یک سیم پیچ حرفه‌ای چیست؟

برای حرفه ای شدن در شغل خود می‌بایست به دانش تئوری و عملی مسلط باشید. از طرفی مهارت‌های ارتباطی و مشتری مداری نیز می‌تواند در افزایش مشتریانتان موثر باشد. اما آیا به نظرات در مورد شغل سیم پیچی فکر کرده‌اید؟

نظرات در مورد شغل سیم پیچی زیاد است. برای موفق شدن در آینده شغلی می‌بایست روی خودتان تمرکز کنید، مهارت‌هایتان را افزایش یا ارتقا بدهید و به نظرات منفی توجه نکنید. با توجه به صحبت‌های گفته شده‌ نظر شما در خصوص این شغل چیست؟


درآمد سیم‌ پیچی موتور، نگاهی عمیق به فرصت‌های پنهان صنعتی

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس/ واقعا چرا شهرام صولتی از پسرش کوچکتر به نظر می رسد!