هواشناسی 16 فروردین 1403 / ورود سامانه بارشی به کشور از اوایل هفته آتی


هواشناسی 16 فروردین 1403 / ورود سامانه بارشی به کشور از اوایل هفته آتی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: با ورود سامانه بارشی به کشور از اواخر روز شنبه، برخی استان‌ها رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید موقت را شاهد خواهند بود. سازمان هواشناسی نیز برای نیمه شمالی کرمان و شرق استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گرد و خاک پیش بینی کرده است.

صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا، گفت: امروز (۱۶ فروردین‌ماه) در نیمه شمالی کرمان و شرق استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان رگبار و رعدو برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: جمعه (۱۷ فروردین‌ماه) جو آرامی در کشور خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: از بعد ازظهر شنبه ۱۸ فروردین در مناطق شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر و یکشنبه ۱۹ فروردین در شمال غرب، برخی نقاط غرب و جنوب غرب، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی نیز رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: دوشنبه ۲۰ فروردین بارش شمال غرب و جنوب غرب تشدید شده و علاوه بر مناطق یاد شده در شمال شرق نیز بارش ادامه خواهد داشت.

ضیاییان افزود: تا روز جمعه افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: تا روز جمعه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۷ فروردین ماه) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۱۸ فروردین‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا اهواز با دمای ۳۵ و ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱- و ۱ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

پیش بینی رگبار باران و آبگرفتگی/ توصیه به کشاورزان

به گزارش مهر، روز پنجشنبه در کرمان بارش‌های سنگینی به شکل نقطه‌ای آغاز می‌شود و در مناطقی از استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، جنوب شرق لرستان، جنوب یزد بارش‌ها از شدت کمتری رخ خواهد داد.

گستره بارش‌ها روز جمعه خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، را در بر می‌گیردو در استان گلستان وزش باد شدید رخ خواهد داد.

اثر مخاطره این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به احتیاط در سفر‌های برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت پایگاه جدید بالگردهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین