وقوع بیش از 93 هزار تصادف نوروزی در شهر‌ها و جاده‌ها


وقوع بیش از 93 هزار تصادف نوروزی در شهر‌ها و جاده‌ها

فرمانده کل انتظامی کشور سردار احمدرضا رادان می‌گوید که متأسفانه ۹۳ هزار فقره تصادف در طرح نوروزی در جاده‌ها و شهر‌ها به وقوع پیوست.

سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور در برنامه تلویزیونی به آمار تردد و تصادفات جاده‌ای در طرح نوروزی اشاره و اظهار داشت: ۴۷۹ میلیون تردد بین استانی و بین شهری در طرح نوروزی ثبت شد.

وی با بیان اینکه آمار تردد روزانه بعضاً از مرز ۲۹ میلیون تردد در برخی روز‌ها گذشت به آمار تصادفات پرداخت و گفت: متاسفانه بیش از ۹۳ هزار تصادف در بین شهر‌ها و جاده‌ها به وقوع پیوست که بیش از ۷۴۰ نفر جان باخته و ۱۹ هزار نفر مصدوم و مجروح شدند.

فرمانده کل انتظامی کشور اعلام کرد: بخش عمده‌ای از تصادفات ناشی از سرعت غیرمجاز، عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و عدم رعایت مقررات و مهارت در کنترل وسیله نقلیه بوده است.

سردار رادان به مسافران نوروزی توصیه کرد: سفر خود را مدیریت کرده و برای بازگشت برنامه ریزی کنند؛ در حال حاضر در برخی استان‌ها مثل مازندران ۲۰۰ هزار خودرو در شهر‌های مازندران مانده و رسوب کرده و اگر این دسته از هموطنان بازگشت خود را به روز‌های آخر هفته موکول کنند قطعا با حجم شدید شدآمدی مواجه شده و چندین ساعت در ترافیک بازگشت می‌مانند؛ پس در طی این چند روز با بهره‌گیری از اطلاعات جاده‌ها به سفر خود پایان دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تشکر رسمی از معلم؛ 20 متن متفاوت و جدید