آبگرفتگی بیش از 300 خانه مسکونی در کهگیلویه و بویراحمد


آبگرفتگی بیش از 300 خانه مسکونی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: از بامداد امروز تا کنون بیش از ۳۰۰ خانه مسکونی با ۱۲۲۰ نفر جمعیت که در مناطق مختلف استان دچار آبگرفتگی شده بودند، از آب تخلیه شدند. به علت زیاد بودن میزان آبگرفتگی، عملیات امداد و نجات ادامه دارد.

کاظم فلاحی‌دوست امروز (ششم فروردین ماه) بیان کرد: بیشتر خانه‌های مسکونی که دچار آبگرفتگی شده‌اند، مربوط به محلات مختلف شهر یاسوج شامل پیرچوپان‌ها، مادوان، شهرک فرمانداری، علی‌آباد، گوشه، اکبرآباد، نقاره‌خانه، زردک، محله بختیاری‌ها و شرف‌آباد و خانه‌های مسکونی در شهرهای دهدشت و گچساران بوده که آب آنها تخلیه شده است.

وی اظهار کرد: از بامداد امروز تا کنون ۳۳ تیم عملیاتی پنج نفره با استفاده از ۲۸ خودرو و ۲۳ دستگاه پمپ لجن‌کش در حال تلاش برای امدادرسانی به سیل‌زدگان در استان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک مورد صاعقه‌زدگی به ترانس و شبکه برق در منطقه شهنیز شهرستان مارگون داشته‌ایم که پنج عضو یک خانواده دچار صاعقه‌زدگی و توسط امدادگران هلال احمر امدادرسانی شدند.

او از نجات دو جوان کوهنورد گرفتارشده در ارتفاعات تنگ شرآبگروه بخش سرفاریاب خبر داد و بیان کرد: گرفتار شدن یک چوپان در سیلاب در شهرستان بهمئی گزارش شده است که امدادگران هلال احمر در تلاش برای نجات او هستند. همچنین پنج نفر که در یک طرح پرورش ماهی گرفتار سیلاب شده بودند، توسط نیروهای هلال احمر نجات پیدا کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان