ممنوعیت فعالیت ورزشی در مدارس


ممنوعیت فعالیت ورزشی در مدارس

 معاون استاندار تهران گفت: فعالیت ورزشی مدارس استان در کلیه مقاطع در محیط‌های باز ممنوع است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران روز چهارشنبه از تداوم پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها تا روز پنجشنبه ۱۷ اسفند ماه خبر داد.

میرمحمد غراوی اظهار کرد: با توجه به پایداری و سکون نسبی جو، کاهش کیفیت هوا و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر تداوم پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها از مردم می‌خواهیم تا از هرگونه فعالیت ورزشی اعم از انفرادی و همگانی در فضا‌های باز خودداری کنند.

‌معاون استاندار تهران با تاکید بر ممنوعیت فعالیت ورزشی مدارس در همه مقاطع در محیط‌های باز با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران، افزود: طبق این مصوبات توصیه می‌گردد گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار) از تردد در فضای باز خودداری کنند.

غراوی اضافه کرد: پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در این روز‌ها باید در مناطق پرتردد شهر، جانمایی شوند.

وی از شهرداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خواست نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری، اقدام کنند.

غراوی تاکید کرد: سازمان صدا و سیما، رسانه‌ها و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی، نسبت به اطلاع رسانی لازم، توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفر‌های غیر ضروری و نظایر آن، اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران ادامه داد: استفاده از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم و به ویژه گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار) شاغلین پلیس راهور و شهرداری‌ها بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، ضرورت دارد.

غراوی از شرکت گاز استان، خواست تا نسبت به تداوم تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و سایر واحد‌های متصل به شبکه گاز رسانی که فعالیت آن‌ها در این شرایط ضروری است، اقدام نماید.

وی همچنین ضمن تاکید بر اطلاع رسانی لازم در این خصوص از طریق فرمانداری‌ها در حوزه استحفاظی شهرستان ها، گفت: شهرداری‌ها و بخشداری‌های استان و شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه تهران، جهت جلوگیری از پسماند سوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان در محدوده و حریم شهر‌ها و خارج از حریم شهرها، نظارت ویژه اعمال نمایند.

این مصوبات از روز چهارشبه تا پنجشنبه هفته جاری برای کلیه شهرستان‌های استان به استثنای شهرستان فیروزکوه لازم الاجرا بوده و اداره کل حفاظت محیط زیست استان، موظف گردید نسبت به تشدید نظارت بر فعالیت واحد‌های آلاینده و همچنین سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و واحد‌های تولیدی و صنعتی، اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعطیلی مدارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی