«ترنس‌ها» نباید در محدوده تئاتر شهر حضور داشته باشند!


«ترنس‌ها» نباید در محدوده تئاتر شهر حضور داشته باشند!

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به تردد ترنس‌ها در محدوده پارک دانشجو گفت: نمی‌خواهیم صورت‌مسئله را پاک کنیم، قطعا باید جای دیگری را برای این افراد در نظر بگیریم، اما لزومی ندارد که آن‌ها در مکانی پرتردد (پارک دانشجو) حضور داشته باشند.

علیرضا نادعلی امروز در نشست خبری مشترک سخنگوی شورای شهر تهران و شهرداری تهران اظهار کرد: موضوع حمل و نقل از موضوعات بسیار مهم و مورد توجه شورای شهر تهران است و هر اتفاقی در این حوزه رخ دهد اعضای شورای شهر تهران نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد و هیچ تعارفی در این حوزه نداریم.

وی با اشاره به موضوع آتش‌سوزی خط یک مترو تهران در شب گذشته تصریح کرد: به محض اطلاع از این موضوع شورای شهر تهران این موضوع را از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیگیری کرد مشخص شد که به دلیل آتش‌سوزی در پست برق ایستگاه شوش این اتفاق افتاده و در ادامه سخنگوی شهرداری تهران با توضیحاتی که ارائه داد از مردم تهران عذرخواهی کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: اعضای شورای شهر تهران به نمایندگی از مردم تهران، شمیران و ری نسبت به همه موضوعات در سطح شهر تهران نظارت و در کنار آن از شهرداری تهران مطالبه دارند.

نادعلی درخصوص تکرار حوادث در مترو تهران در هفته‌های اخیر گفت: در این زمینه باید توضیح داده شود که به دلیل واگن‌های فرسوده شاهد چنین مواردی هستیم و ناگفته نماند زمانی که ما مدیریت شهری را تحویل گرفتیم انبار قطعات مترو خالی بود و شورای شهر تهران در همان مقطع تمام تلاش خود را انجام داد تا بتواند تجهیزات و قطعات مورد نیاز را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه عدد اورهال، نوسازی و بازسازی واگن‌های مترو عدد بسیار بالایی است، افزود: علی‌رغم همه سختی‌هایی که وجود داشت در ابتدای این دوره از مدیریت شهری این کار صورت گرفت.

سخنگوی شورای شهر تهران در ارتباط با ساماندهی تئاترشهر و پارک دانشجو تصریح کرد: چهارراه، ولی عصر (عج) یکی از پرترددترین چهارراه‌های کشور محسوب می‌شود که در این محل پارک دانشجو مستقر و محلی برای عبور و مرور خانواده‌ها است و از ابتدای مدیریت شهری تلاش‌هایی برای این محدوده انجام شده است.

نادعلی با اشاره به بنای میراثی تئاترشهر افزود: متاسفانه ساماندهی این محدوده در دو سال کرونا رها شد و مشکلات زیادی را ایجاد کرد و شاهد حضور دستفروشان و بساط‌گستران در این محدوده از شهر تهران بودیم به طوری که در برخی از مواقع شاهد قمه‌کشی و تیراندازی در این محدوده بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که بوستان دانشجو داشت جلساتی با وزارت ارشاد، مسئولان تئاترشهر و شهرداری تهران و همچنین جمعی از هنرمندان که مطالبه آن‌ها ساماندهی پارک دانشجو بود برگزار کردیم که در ادامه طرح‌هایی تهیه و آماده شد.

سخنگوی شورای شهر تهران با انتقاد از انتشار برخی اخبار مبنی بر دیوارکشی در اطراف پارک دانشجو گفت: به هیچ عنوان این موضوع در دستور کار مدیریت شهری نبوده و نیست، ولی بنای ما بر این بوده که بتوانیم این محدوده‌های فرهنگی، اجتماعی و ... ساماندهی کنیم.

نادعلی به تردد ترنس‌ها در محدوده پارک دانشجو اشاره کرد و افزود: این موضوع نیز قاعدتا در قالب قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران به آن پرداخته شود. البته ما نمی‌خواهیم صورت مسئله را پاک کنیم و قطعا باید جای دیگری را برای این افراد در نظر بگیریم، اما لزومی ندارد که این افراد در مکانی پرتردد (پارک دانشجو) حضور داشته باشند.

وی همچنین به برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی اشاره کرد و گفت: موضع رسمی شورای شهر تهران این است که نمایشگاه‌های پرمخاطب در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شود. حتی ما به دوستانمان در برگزاری نمایشگاه‌ها و بوستان گفتگو اعلام کرده‌ایم که چنین نمایشگاه‌هایی نیز به شهر آفتاب منتقل شود و در بحث نمایشگاه کتاب نیز که به عنوان بزرگترین نمایشگاه کتاب ملی و بین‌المللی است باید فضای مناسب برای حضور ناشران فراهم شود.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: پیش از این دوره از مدیریت شهری ما به برگزاری نمایشگاه کتاب در محل نمایشگاه شهر آفتاب ورود کردیم که مسئولان نمایشگاه کتاب اعلام کردند که نیازمند یک فضای مناسب (۹۰ هزار مترمربعی) هستند که در ادامه نیز مسئولان نمایشگاه شهر آفتاب با احداث فضا و ساختمان جدید این متراژ را فراهم کردند، اما مسئولان نمایشگاه کتاب معتقد بودند که باید در خود این نمایشگاه سوله‌هایی برای این موضوع پیش بینی شود و علی‌رغم تمام تلاش‌ها نتیجه این شد که نمایشگاه کتاب در مصلی برگزار شود.پ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید