تغییرات مدارک هویتی خود را به روز انتخابات موکول نکنید


تغییرات مدارک هویتی خود را به روز انتخابات موکول نکنید

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: ما هیچ مشکلی برای دسترسی افراد برای رفع مشکلات مدرک هویتی خود نداریم، اما توصیه می‌کنیم قبل از فرارسیدن ایام انتخابات، برای تعویض یا بازنگری مدارک هویتی خود اقدام کنند.

هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به فعالیت‌های سازمان ثبت احوال برای انتخابات امسال، اظهار کرد: سازمان ثبت احوال عضو اصلی ستاد انتخابات و ستاد مرکزی اجرایی انتخابات کشور است. امسال یکی از اتفاقاتی که در راستای خدمات سازمان ثبت احوال در حوزه انتخابات به شمار می‌رود، حضور ما درکنار سایر نهاد‌ها برای تأیید نامزد‌های انتخاباتی است. ما جز دستگاه‌های احراز صلاحیت نامزد‌ها برای انتخابات هستیم.

وی افزود: یکی دیگر از وظایف سازمان ثبت احوال برای انتخابات، احراز هویت کسانی است که می‌خواهند به نامزد‌های انتخاباتی رأی بدهند، این احراز از سوی ثبت احوال صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور تأکید کرد: یکی از اتفاقاتی که امسال در حوزه انتخابات به وقوع پیوست ثبت نام الکترونیکی رقبا بود، ما در پیش ثبت نام‌ها و هم در ثبت نام اصلی بستر‌های الکترونیکی را برای این اقدام آماده کردیم. پس از ثبت نام نامزد‌های انتخاباتی، بانک این نامزد‌ها به سازمان ثبت احوال در اختیار سازمان قرار گرفت و تمامی تغییرات و تحولات هویتی آن‌ها مورد بررسی و اطلاع رسانی شد.

کارگر با اشاره به آمادگی سازمان ثبت احوال در روز انتخابات ابراز کرد: در روز انتخابات هم یکی از دستگاه‌هایی که آماده باش بوده سازمان ثبت احوال است، در تمامی شهرستان‌ها هم یکی از اعضای اصلی سه عضو رییس سازمان ثبت احوال است و در روز انتخابات نیز ادارات ما آمادگی را دارند که اگر کسی مدارک هویتش مشکلی دارد بتواند در همان روز مدرک خود را اصلاح کنند تا این افراد در رای گیری حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: ما ۷۵۰ اداره در کشور داریم و هیچ مشکلی برای دسترسی افراد برای رفع مشکلات مدرک هویتی خود نداریم، اما توصیه می‌کنیم این فرآیند را به روز انتخابات موکول نکنند و قبل از فرارسیدن آن ایام، برای تعویض یا بازنگری مدارک هویتی خود اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان