وزیر خارجه سوریه: برای جنگ‌های دیگر با رژیم صهیونیستی آماده‌ایم


وزیر خارجه سوریه: برای جنگ‌های دیگر با رژیم صهیونیستی آماده‌ایم

وزیر خارجه سوریه امروز در نشست خبری با امیرعبداللهیان با بیان اینکه سوریه به طور کامل آماده است جنگ‌های دیگری را با رژیم صهیونیستی داشته باشد، گفت: این سوریه است که مشخص می‌کند این جنگ‌ها چه زمانی، کجا و چطور خواهد بود.

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه که امروز (یکشنبه) ۲۲ بهمن ماه میزبان حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و هیأت همراه بود پس از دیدار و گفتگو با همتای ایرانی در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

وی ضمن خیرمقدم به همتای ایرانی گفت: عادت کرده‌ایم هر از چند گاهی دیدار‌هایی با برادران ایرانی در دمشق و تهران داشته باشیم.

وزیر خارجه سوریه ادامه داد: این سفر همزمان با یک اتفاق بزرگ است و آن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

المقداد افزود: هیأت ایرانی گفتگو‌های مفصلی را با بشار اسد داشتند که در خصوص موضوعات مختلف منطقه به ویژه مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین گفتگو شد.

وزیر خارجه سوریه بیان کرد: من اطمینان دارم که ما و ایران نظرات و دیدگاه‌هایمان در خصوص حمایت از مردم غزه هماهنگ است و حمایت علیه فاجعه‌ای که اسرائیل مرتکب شده است، ویرانی‌های گسترده‌ای که در آن جا صورت می‌گیرد و کشتار زنان و کودکان که این جنایات اسرائیل باعث شده افکار عمومی جهان با حقیقت این رژیم آشنا شوند و بفهمند چرا کشور‌های عربی و اسلامی و کشور‌های آزاده جهان از ابتدای تشکیل این رژیم با آن مخالفت کردند.

وی خاطرنشان کرد: حقیقت این رژیم برای همگان روشن شده است که به لطف مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین صورت گرفته است.

المقداد در پاسخ به سؤالی بیان کرد: همیشه و بار‌ها گفته‌ام که نیرو‌های اشغالگر آمریکایی و ترکیه‌ای و هر تجاوزگر دیگری روزهایشان در سوریه به پایان خواهد رسید. این‌ها نیازمند مقدمه سازی‌ها و شرایط سنجیده در منطقه است. اما در خصوص اینکه آیا ما به گفته آمریکایی‌ها اعتماد داریم یا خیر؟ باید صریح بگویم ما هیچ اطمینانی به این اظهارات نداریم. راه‌حل خروج این نیروهاست، چون که حضور این نیرو‌ها در سوریه غیرمشروع است و با قوانین بین‌المللی در تناقض است.

وزیر خارجه سوریه گفت که جنایات آمریکا و ترکیه در شمال سوریه علیه بشریت است.

وی با اشاره به حملات اخیر آمریکا به سوریه نیز خاطرنشان کرد: بمباران‌هایی که اخیرا آمریکا در سوریه انجام داد و پیش از این شهر رقه را ویران کرده است. آمریکا باید در قبال همه این جنایات مواخذه شود. این اطمینان را داریم که بالاخره آمریکا و ترکیه از سوریه خارج خواهند شد، چون ملت سوریه در این تصمیم یکپارچه است که باید این نیرو‌های متجاوز از خاک سوریه خارج شوند و ما در سوریه و ارتش ما هم امکانات لازم برای تحقق این امر را داریم.

المقداد تصریح کرد:، اما این ما هستیم که آن لحظه مناسب که نیرو‌های متجاوز از خاک سوریه خارج شوند را تعیین خواهیم کرد.

وزیر خارجه سوریه همچنین گفت:‌این حملاتی که رژیم نژادپرستی صهیونیستی علیه سوریه انجام می‌دهد، حملات جدیدی نیست. مقاومت جمهوری عربی سوریه علیه این تجاوز‌های نظامی مقاومت مستمر و ادامه داری است، از زمان آغاز اندیشه اینکه این رژیم در خاک فلسطین و در منطقه عربی ایجاد شود.

وی با طرح این سؤال که «چرا اسرائیل این تجاوز‌های نظامی خود را علیه سوریه انجام می‌دهد؟» بیان کرد: پاسخ این سؤال را به رسانه‌ها و سیاستمداران واگذار می‌کنم. از زمان شروع اندیشه تشکیل این رژیم نژادپرست در منطقه عربی و از آن زمان تاکنون سوریه مقاومت می‌کند.

المقداد بیان کرد: مقاومت در سوریه اشکال و انواع مختلف خود را دارد و همانطور که بشار اسد گفته سوریه علیه رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ تاکنون مقاومت می‌کند.

وزیر خارجه سوریه اضافه کرد: سوریه جنگ‌های مختلفی را علیه رژیم نژادپرست صهیونیستی داشته و اکنون نیز سوریه به طور کامل آماده است جنگ‌های دیگری را با این رژیم داشته باشد، ولی این سوریه است که مشخص می‌کند این جنگ‌ها چه زمانی و کجا و چطور خواهد بود.

وی بیان کرد: پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در خاک جولان عربی اشغالی در صدر اولویت‌های ماست و در صدر لیست ماموریت‌های مقدس ما قرار دارد. ملت سوریه نیز تلاش می‌کند این اشغالگری به پایان برسد.

وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه اشغالگری آمریکا در شرق سوریه و اشغالگری ترکیه در شمال سوریه و همه تجاوزات نظامی در سرزمین ما غیرمشروع است، افزود: اشغالگری آمریکا، اسرائیل و ترکیه همه غیرمشروع هستند و سوریه باید در مقابل همه این‌ها مقاومت کند.

فیصل المقداد در پایان گفت: سوریه آماده است هزینه‌های آزادسازی خود را بپردزاد. جنایات آمریکا علیه شهروندان سوری پایان خواهد پذیرفت و همچنین حمایت‌های غیرمشروع آمریکا از اسرائیل برای اشغال خاک سوریه پایان خواهد پذیرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر نیکی کریمی که شبیه مادرش است را دیده اید؟