ادویه برای خوشمزه شدن خوراک لوبیا چیتی


ادویه برای خوشمزه شدن خوراک لوبیا چیتی

خوراک لوبیا چیتی یکی از محبوب ترین غذاهای فوری میان مردم جهان است که بیشتر به عنوان صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد ، برای خوشمزه تر شدن این غذا نیاز به ادویه مناسب دارید با ما همراه باشید تا با ادویه مناسب خوراک لوبیا چیتی آشنا شوید.

ادویه خوراک لوبیا چیتی

خوراک لوبیا یکی از غذاهای ساده و مقوی، بخصوص برای رژیم‌‌های غذایی است. از آنجایی که هر غذایی چاشنی مختص خود را دارد خوراک خوشمزه لوبیا هم ادویه مخصوصی داشته که به‌صورت ادویه ترکیبی یا مجزا می‌توانید آن را تهیه کنید. ادویه خوراک لوبیا چیتی اغلب شامل فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین، پودر هل و پودر گل محمدی و … می‌شود.

ماده اصلی این غذای سالم بسته به ذائقه شما می‌تواند شامل قارچ، سیب زمینی و … هم باشد. اگر در منزل این خوراک را تهیه می‌کنید، ترکیب سرکه سفید و دارچین می‌تواند طعم آن را به کنسروهای موجود در بازار نزدیک کند.

افزودن سماق به خوراک لوبیا در کنار دارچین عطر و طعم خاصی به غذا می‌‌‌‌بخشد و برای بسیاری از افراد خوشایند است. این غذای سرشار از پروتئین در کنار خواص چاشنی‌های مخصوص برای رژیم افرادی که گیاهخوار هستند یک وعده غذایی کامل محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب توضیحات کامل‌تری در مورد ادویه خوراک لوبیا چیتی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

ادویه برای خوشمزه شدن خوراک لوبیا چیتی

ادویه خوراک لوبیا چیتی چیه ؟

مواد اصلی در خوراک لوبیا، سرشار از فیبر است. فیبر موجود در لوبیا چیتی از یبوست و سندروم روده جلوگیری می‌کند. ادویه خوراک لوبیا چیتی هم سرشار از خواص ضد التهابی است این خاصیت به دلیل وجود زردچوبه موجود در خوراک است که بیشترین سهم از چاشنی‌ خوراک لوبیا چیتی را تشکیل می‌دهد. در واقع زردچوبه خواص ضد باکتری و ضد عفونت دارد و به دلیل وجود کورکومین برای کنترل چربی پوست بسیار مفید است.

از دیگر خواص موجود در چاشنی خوراک لوبیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-خواص گلپر موجود در ادویه خوراک لوبیا چیتی

گلپر تقویت کننده حافظه، بهبود بیماری صرع، تقویت معده، ضد نفخ، و… است.

2-خواص فلفل سیاه در ادویه لوبیا چیتی

این ادویه به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند. و باعث آزادسازی آنزیم‌های موجود در پانکراس شده و روده را برای هضم چربی تحریک می‌کند.

3-خواص پودر سیر

مصرف پودر سیر موجب کاهش کلسترول، فشار خون و قند خون شده و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد.

حتماً بخوانید:
ادویه برای خوشمزه شدن خوراک لوبیا چیتی

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی با سویا بسیار فوق العاده

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی با سویا بسیار فوق العاده مواد لازم : لوبیا چیتی 1 پیمانه ( من یک قوطی کنسور استفاده کردم ) پیاز خرد شده یک عدد رب گوجه 1…

4-خواص ادویه کاری

از جمله خواص پودر کاری برای سلامت بدن می‌توان به کاهش وزن، محافظت از کبد، ضد نفخ، حاوی ویتامین C، ضد سرطان ، ضد افسردگی و ضد پیری اشاره کرد.

5- خواص تخم گشنیز

تخم گشنیز خواص فراوانی دارد، از جمله:

کنترل دیابت،
سلامت پوست،
درمان ریزش مو،
ضدنفخ، کنترل کلسترل و سلامت قلب

ادویه برای خوشمزه شدن خوراک لوبیا چیتی

نکات مهم در طبخ ادویه لوبیا چیتی

ادویه‌ها خاصیت گرمی دارند و برای بدن بسیار مفید هستند. علاوه بر ادویه‌هایی که قبلاً در مورد آن‌ها توضیح دادیم، هنگام طبخ می‌توانید از یک قاشق شنبلیله خشک هم در خوراک استفاده کنید که باعث معطر شدن غذا می‌شود و علاوه بر آن در کاهش کلسترول و پیشگیری از سرطان روده بسیار مفید است.

با توجه به خواص چاشنی خوراک لوبیا این نکته را در نظر داشته باشید که این ماده غذایی برای رشد کودکان نیز بسیار مفید است. مصرف خوراک لوبیا چیتی می‌تواند قدرت حافظه شما را بالا ببرد و همچنین باعث بهبود سیستم عصبی شما شود.

منبع : ادیتو



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از لحظه تصادف مینی‌بوس و تخریب دیوار حسینه هوره