استانبول و جاهای دیدنی اش: راز بازدید از موزهای استانبول


استانبول و جاهای دیدنی اش: راز بازدید از موزهای استانبول

استانبول و جاهای دیدنی اش: راز بازدید از موزهای استانبول. بیایید سری بزنیم به موزه های استانبول و کمی در اطرافش بچرخیم.

استانبول و جاهای دیدنی اش: راز بازدید از موزهای استانبول. بیایید سری بزنیم به موزه های استانبول و کمی در اطرافش بچرخیم.

استانبول یکی از مشهورترین شهرهای ترکیه است که همیشه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند، از این رو اکثر جاذبه‌های دیدنی‌اش پر ازدحام است. اما در میان این ازدحام تنها موزه‌ها‌ و مکان‌های گردشگری بکر هستند که از سکوتی فراموش نشدنی برخوردار هستند. در اوج آرامش و هیجانی بی صدا، خواهید توانست با تاریخ استانبول که در گذشته به قسطنطنیه معروف بوده، آشنا شوید. بیایید سری بزنیم به موزه‌های استانبول و کمی در اطرافش بچرخیم.

بخوانیم: سخنی از موزه های استانبول

موزه‌های استانبول که در ترکیبی هیجان‌انگیز از فرهنگ و تاریخ غرق شده‌اند، به عنوان دریچه‌ای برای نگاه به گذشته و حال این شهر، جلوی شما قرار دارند. در این موزه‌ها داستان‌هایی تاریخی وجود دارد که جوهر وجودی شرق و غرب را به تصویر می‌کشد. موزه‌هایی مانند ایاصوفیه و استانبول مدرن، شما را با روایت‌های جذاب خود از شهری که مدام در حال تغییر است، همراه می‌کند. موزه‌ها به عنوان آرامش‌بخش‌ترین جاهای دیدنی استانبول به شکلی فراموش نشدنی حوادث تاریخ را برایتان نمایش می‌دهند.

عظمت زندگی عثمانی‌ها را در موزه کاخ توپکاپی خواهید دید!

کاخ توپکاپی زمانی قلب تپنده عثمانی‌ها بود، اکنون نمایی جذاب از تاریخ و فرهنگ را به نمایش می‌گذارد. بر روی تپه‌ای مشرف به تنگه بسفر، روایت مسحور کننده‌ای از زندگی سلطنتی عثمانی‌ها در قرن گذشته بیان می‌کند. اگر به این موزه بروید، آنچه توجهتان را جلب می‌کند، گنجینه با شکوهی از جواهراتی نظیر الماس است که در آن جای گرفته است.

استانبول و جاهای دیدنی اش: راز بازدید از موزهای استانبول

درخشش بیزانس را در موزه ایاصوفیه ببینید!

موزه ایاصوفیه یکی از بهترین موزه‌های استانبول است که به محض قدم گذاشتن در آن، معماری با شکوهش توجهتان را به خودش جلب خواهد کرد. این بنای حیرت انگیز زمانی به عنوان کلیسای جامع و سپس مسجد استفاده می‌شد. هم اکنون به عنوان مشهورترین موزه‌های استانبول توجه گردشگران را در سفری با تحولات مذهبی و نبوغ معماری به خود جلب می‌کند.

نکات برجسته: از مهم‌ترین نکات برجسته این موزه می‌توان به موزاییک‌های خیره کننده‌اش که صفحه‌هایی از انجیل را با ورق طلای درخشان به تصویر کشیده، اشاره کرد. علاوه بر این گنبد مرکزی عظیم آن، شاهکاری از مهندسی بیزانس است که بسیار دیدنی و خارق‌العاده است.

ردپای قدرت نظامی را در موزه نظامی استانبول ببینید!

موزه نظامی استانبول چشم‌اندازی بی نظیر از تاریخ نظامی شهر استانبول را به تصویر می‌کشد و مجموعه‌ای متنوع از سلاح‌ها، لباس‌ها و مصنوعات را به نمایش می‌گذارد. از ظهور امپراتوری عثمانی تا ظهور قدرت نظامی مدرن، همه و همه را در این موزه خواهید دید. این موزه سخن از وقاع گیرا و شجاعت و استراتژی پرده برداری می‌کند.

نکات برجسته: یکی از مهم‌ترین نکات برجسته در مورد موزه نظامی این است که قدیمی‌ترین موسیقی نظامی جهان که مربوط به دوره فتوحات عثمانی است همه روزه در این موزه برگزار می‌شود.

در موزه‌های باستان‌شناسی استانبول می‌توانید به گذشته سفر کنید!

مجموعه موزه‌های باستان‌شناسی استانبول مجموعه‌ای شگفت انگیز از آثار باستانی با قدمت بیش از هزار سال را نشان می‌دهد. با ورود به این موزه می‌توانید از گنجینه‌ای با بیش از یک میلیون شاهکار از امپراتوری باستانی شگفت زده شوید.

نکات برجسته: از برجسته‌ترین نکات این موزه می‌توان به قرار داشتن مجسمه‌ای بزرگ از سارکوفاگ اسکندر مقدونی اشاره کرد که از زیبایی و اهمیت تاریخی بی نظیری برخوردار است.

استانبول و جاهای دیدنی اش: راز بازدید از موزهای استانبول

عرفان تصوف را در موزه گالاتا مولوی استانبول ببینید!

موزه گالاتا مولوی یکی از عجیب‌ترین موزه های استانبول است. اگر شما هم به استانبول بروید و بشنیود که مولوی یا مولانا در این شهر موزه‌ای دارد، قطعا حس کنجکاوی شما را وادار به بازدید از موزه خواهد کرد. در واقع این موزه به پاسداشت احترام به اهل تصوف احداث شده است و آداب و رسومی که در آن وجود دارد برخی از جنبه‌های معنوی و فرهنگی تصوف را نمایان می‌کند.

نکات برجسته: از نکات برجسته این موزه می‌توان به وجود ابزارآلات موسیقی که هنگام سماع استفاده می‌شود، اشاره کرد. گفته می‌شود این ابزارها نشان‌دهنده عروج معنوی دروایش به سوی عشق و معرفت الهی است.

از دیدن نقاشی‌های دیواری دوره بیزانس در موزه چورا شگفت‌زده شوید!

موزه چورا، در ابتدا کلیسای ناجی مقدس در چورا، برخی از بهترین نقاشی‌های دیواری و موزاییک‌های بیزانسی جهان را در خود جای داده است. این موزه روایتی بصری از هنر مسیحیان را رونمایی می‌کند.

نکات برجسته: از نکات برجسته این موزه می‌توان به موزاییک‌های خیره کننده‌ای که زندگی حضرت مسیح را تصویر می‌کشد، اشاره کرد. همچنین نقاشی‌های دیواری روی کلیسای کناری چشم‌اندازهایی از زندگی پس از مرگ را به تصویر می‌کشد.

استانبول و جاهای دیدنی اش: راز بازدید از موزهای استانبول

خلاقیت‌های معاصر را در موزه هنر مدرن استانبول ببینید!

در موزه هنر استانبول آثاری زیبا از هنرمندان معاصر از اواخر قرن نوزدهم تا به امروز را خواهید دید. در این موزه آثاری از هنرهای تجسمی، عکاسی و معماری را خواهید دید. این موزه به قصد پیشرفت هنر مدرن ترکیه راه‌اندازی شده است.

هزینه سفر به استانبول بدون تور : چالش لغو تور برای بازدید از همه جاهای دیدنی استانبول

سفر به استانبول با تور لذت دیگری دارد، چرا که برنامه سفر از قبل چیده شده است و نیازی نیست برای مواردی مانند محل اقامت و نوع پرواز و گشت و گذار در استانبول فکر کنید. اما در این میان ممکن است نتوانید از همه جاهای دیدنی استانبول بازدید کنید و یا دست کم فقط به بازدید برخی از اماکن گردشگری بپردازید. از این رو افراد بسیاری سفر به استانبول بدون تور را انتخاب می‌کنند. هزینه سفر به استانبول بدون تور کاملا بستگی به برنامه سفر شما دارد. اینکه بخواهید با کدام هتل، چند روز و با چه پروازی و بازدید از کدام جاهای دیدنی استانبول سفر را به اتمام برسانید، اهمیت زیادی دارد. با توجه به اینکه سفر به این شهر نیاز به ویزا ندارد، می‌توانید بودجه بندی خوبی برای هزینه‌های خود داشته باشید و تصمیم بگیرید یک سفر لاکچری یا یک سفر اقتصادی به استانبول را تجربه کنید.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین