معاون رئیسی: مناطق گوناگون کشور به میدان عمران و آبادانی تبدیل شده است


معاون رئیسی: مناطق گوناگون کشور به میدان عمران و آبادانی تبدیل شده است

«دولت با عزم و اراده راسخ و روحیه جهادی، فعالیت‌های گسترده‌ای را برای جبران کمبود‌ها با اجرای پروژه‌های مختلف برای افزایش درآمد کشور آغاز کرده است. به نحوی که مناطق گوناگون کشور به میدان ساخت و ساز و عمران و آبادانی تبدیل شده است و بی تردید با استمرار این روند آینده روشنی فراروی ملت ایران است.»

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور صبح امروز (دوشنبه، ۱۶ بهمن‌ماه) در مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید گاز طبیعی مایع (ال ان جی) با فناوری بومی به منظور گازرسانی به پایگاه‌های مرزی شمال غرب کشور سپاه برگزار شد، گفت: این پروژه با سرمایه‌گذاری و اعتماد قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) به شرکت دانش بنیان "امین فناور شریف" متشکل از ۴۰ نخبه دانشگاه صنعتی شریف و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شده است و با توجه به توفیق شرکت در تولید گاز طبیعی مایع که از آرزو‌های چندین دهه کشور بوده است و تجهیز یکی از پایگاه‌های اطراف سلماس به ال ان جی، این امیدواری را حاصل کرده که با احداث این کارخانه بتواند ده‌ها پایگاه مرزی دیگر را که در شرایط دوره سرما دسترسی به سوخت ندارند، تجهیز کند.

به گزارش فارس، معاون رئیس جمهور با تبریک ایام فرخنده دهه فجر با بیان اینکه قبل از انقلاب، آمریکایی‌ها بر شئون مختلف کشور از جمله ارتش، صنایع، معادن، فرهنگ، آموزش، برنامه و بودجه کشور سیطره داشتند و اجازه نمی‌دادند مهندسان و متخصصان ایرانی به کار‌های فنی سطح بالا ورود پیدا کنند، افزود: امام راحل، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس را در جان و روح جوانان و نخبگان کشور دمید و امروز قریب به ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان مشغول کار و تولید و تامین نیاز‌های مهم و ضروری کشور هستند.

حسینی با بیان اینکه دولت مردمی، توسعه کمی و ارتقای کیفی شرکت‌های دانش بنیان را با جدیت دنبال می‌کند، تاکید کرد: رئیسی وزارتخانه‌ها را مکلف کرده است که از فعالیت‌های جوانان نخبه و محصولات فناورانه شرکت‌های دانش بنیان حمایت همه جانبه صورت گیرد که این حمایت تاکنون دستاورد‌های قابل توجهی داشته است.

وی افزود: برای سال‌های طولانی تولید گاز مایع در شمار آرزو‌ها بود و همه تصور می‌کردند فقط با کمک شرکت‌های خارجی مثل توتال امکان دست‌یابی به این هدف میسر است. اما با اعتماد به جوانان و نخبگان و با مجاهدت و تلاش بی وقفه آنان، مرداد سال گذشته شرکت دانش‌بنیان امین فناور شریف به فناوری نو و پیشرفته‌ی ال ان جی دست یافت.

حسینی در ادامه با بیان اینکه دولت برای استفاده از ظرفیت نخبگان جوان و شرکت‌های دانش بنیان جهت رفع نیاز‌های کشور اهتمام جدی دارد، اظهار کرد: امروز با حمایت دستگاه‌های دولتی شاهد توسعه کمی و ارتقاء کیفی شرکت‌های دانش بنیان و تحرک، پویایی و نوآوری جوانان نخبه هستیم و برخلاف تبلیغات مغرضانه، جوانان و دانش آموختگان متخصص، به حضور و فعالیت در میدان خدمت به مردم و پیشرفت کشور افتخار می‌کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، اجرای طرح گازرسانی به پایگاه‌های مرزی را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و گفت: گاز طبیعی مایع (ال ان جی) مزایای متعددی دارد از جمله حجم کم (۶۰۰ برابر کمتر از گاز طبیعی)، آلایندگی بسیار اندک در مقایسه با سایر سوخت‌های فسیلی، صرفه اقتصادی، امکان سهل‌تر انتقال، امکان ذخیره سازی برای زمانی که مصرف گاز افزایش پیدا می‌کند.
حسینی افزود: بازار صادرات آن، می‌طلبد فعالیت‌هایی که در این حوزه در بوشهر، کیش و دیگر مناطق شروع شده به نتیجه برسد تا در آینده علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی به ال ان جی، بتوان این محصول راهبردی را به دیگر کشور‌ها صادر و درآمد ارزی قابل توجهی نصیب کشور کرد.

وی در ادامه حضور در بازار‌های جهانی و سبد انرژی دیگر کشور‌ها را حائز اهمیت دانست و افزود: به عنوان دومین کشور دارای منابع و ذخائر گاز در جهان می‌توان با توسعه مراکز و کارخانه‌های تولید ال‌ان‌جی و هلیوم که محصول جانبی آن است نه تنها نیاز به واردات هلیوم را برطرف کرد بلکه می‌توانیم در این زمینه صادر کننده باشیم و نکته حائز اهمیت دیگر در باره ال ان جی آن است که بخاطر نیاز روز افزون جهان، این محصول تحریم پذیر نخواهد بود و صادرات آن منبع درآمد پایداری برای کشور خواهد بود.

معاون پارلمانی دولت سیزدهم با اشاره به کم‌کاری‌ها در دهه ۹۰، تصریح کرد: دولت با عزم و اراده راسخ و روحیه جهادی، فعالیت‌های گسترده‌ای را برای جبران کمبود‌ها با اجرای پروژه‌های مختلف برای افزایش درآمد کشور آغاز کرده است. به نحوی که مناطق گوناگون کشور به میدان ساخت و ساز و عمران و آبادانی تبدیل شده است و بی تردید با استمرار این روند آینده روشنی فراروی ملت ایران است.

حسینی در ادامه اهمیت حضور باشکوه مردم در انتخابات را مورد تاکید قرار داد و گفت: تشکیل مجلسی که پشتوانه قوی مردمی داشته باشد می‌تواند در حل مشکلات کشور بسیار مفید و موثر باشد لذا همه باید با احساس مسئولیت و در حد توان خود برای دعوت مردم به حضور در انتخابات وارد میدان شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی