عکس| جزئیاتی تازه درباره حادثه تلخ انفجار در پشت صحنه سریال ده نمکی


عکس| جزئیاتی تازه درباره حادثه تلخ انفجار در پشت صحنه سریال ده نمکی

۱۸ دی ماه سال ۹۲، حادثه تلخ انفجار در پشت صحنه سریال «معراجی‌ها»، منجر به کشته شدن پنج نفر شد و غم بزرگی را در میان اهالی هنر برجای گذاشت.

سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده فیلم و سریال «معراجی‌ها» در دهمین سالگرد حادثه انفجار در پشت صحنه این سریال که به کشته شدن پنج نفر و آسیب دیدن دو تن از عوامل این مجموعه منجر شد، تصاویری را منتشر کرد و در صفحه شخصی خود اینگونه نوشت:

«چهارشنبه ۱۸ دی سال ۱۳۹۲

روز تلخ و فراموش نشدنی‌ای برای من و خیلی از دوستانم و همکارانم بود.

حدود ساعت ۱۰ صبح بود که تماس عجیبی همراه با جیغ و گریه از خانم کمالی برنامه‌ریز معراجی‌ها داشتم، فقط ترسیدم، ولی نفهمیدم داستان چیست! تماس گرفتم این‌بار علاوه بر جیغ و گریه یک کلمه تکرار می‌کرد، آقای ده‌نمکی؟!

آقای ده‌نمکی در دسترس نبود! اولین نفری که به ذهنم رسید تماس با سیدجواد هاشمی بود، با گریه توضیح داد چه فاجعه‌ای رخ داده! کسی نمی‌دانست دقیقا چه اتفاقی افتاده، فقط می‌دانستند حین آماده‌سازی صحنه یک انفجار رخ داده و چند نفر در لحظه جان خود را از دست داده‌اند! همراه آقای مرتضی متولی مدیرتولید پروژه خودمان را به شهرک رساندیم، آقایان مهدی فرجی مدیر وقت شبکه یک و علیرضا رضاداد دبیر وقت جشنواره فجر هم خود را به شهرک سینمایی دفاع مقدس رساندند.

بلوایی بود، شوک ناشی از انفجار باعث شده بود کسی نداند دقیقا چه کسانی در انفجار جان‌باخته! حتی تعداد زخمی‌ها را هم به تناقض بیان می‌کردند! شاید ساعتی زمان برد تا بتوانم بر اوضاع مسلط شوم!

عکس| جزئیاتی تازه درباره حادثه تلخ انفجار در پشت صحنه سریال ده نمکی

همه دوستان فعال جلوه‌های ویژه سینما خود را به شهرک دفاع مقدس رسانده بودند.

خانواده‌ها یکی یکی مطلع می‌شدند! حتی برخی از آن‌هایی که عزیزانشان سالم بودند هم خود را رسانده بودند. نه می‌دانستم چه باید بکنم و نه می‌دانستم چه عاقبتی پیش روی من و خانواده‌های داغدار است. به یاری خدا و کمک خیلی از دوستان هر چه بود از سرگذشت، اما داغ این عزیزان هنوز بعد از ۱۰ سال برای خانواده تک تک‌آن‌ها تازه است.»

رضوی در ادامه آورده است: دو کار را تا سال بعد پیگیری کردم و خیلی از اهالی سینما هم همراهی کردند، اما به نتیجه نرسید:

۱- از سازمان صداوسیما درخواست کردم که این عزیزان کارمند سازمان محسوب و حقوق بازنشستگی به خانواده آن‌ها تعلق گیرد.

۲- با عنایت به جمله زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، از دفتر مقام معظم رهبری درخواست کردیم که باتوجه به اینکه حادثه بر سر یک کار دفاع مقدسی به وجود آمده، این عزیزان شهید و خانواده آن‌ها تحت پوشش بنیاد شهید محسوب شوند، علیرغم امضا بزرگان سینما و ارجاع دفتر مقام معظم رهبری، این مهم در کمیسیون‌های بنیاد شهید به تاریخ پیوست و به نوعی مختومه شد.

این تهیه‌کننده یاداورد شد: دو نفر از عزیزان آقای حمید رضا شهیری و مرتضی مولایی به شدت مجروح شدند که کار درمان آقای مولایی چند سال طول کشید. با کمک آقایان دکتر دارابی، امین توکلی زاده، رحمان سیفی آزاد و مدیران وقت صدا و سیما تشییع درخوری برای این عزیزان برگزار شد، پوششی هم برای سال اول خانواده ها.

رضوی در پایان از درگذشتگان این حادثه یاد کرده و نوشته است: نام این عزیزان، جواد شریفی راد، علی اکبر رنجبر، رضا فرجی، مهدی مرادی، جمشید احسانی فر برای همیشه در سینمای ایران ماندگار شد، اما کم لطفی‌هایی که در حق خانواده‌های آن‌ها اتفاق افتاده هم از یاد نخواهد رفت!

قرار بود بعد از این حادثه زیرساخت‌های کار‌های جنگی تغییر کند، ۱۰ سال گذشت و هیچ اتفاقی پیش نیامد. ۱۰ سال دیگر هم اگر به لطف خدا اتفاقی پیش نیاید اتفاق روبه جلویی نخواهد بود و همه در حد شعار باقی خواهد ماند!»

مهدی فرجی که در آن مقطع مدیر شبکه یک سیما بود با یادآوری این فاجعه هولناک اندوه بزرگ این حادثه بعد از ۱۰ سال را یادآور شد.

فرجی با انتشار تصاویر دلخراش از این حادثه از درگذشتگان این فاجعه یاد کرده و نوشته است:

«۱۰ سال پیش در هنگام فیلمبرداری سریال معراجی‌ها پنج تن از عوامل در اثر انفجار به شهادت رسیدند روحشان شاد و یادشان گرامی.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا