درمان بیش فعالی در 10 دقیقه


درمان بیش فعالی در 10 دقیقه

اختلال بیش فعالی یا نقص توجه با فعالیت بیش از حد، رفتار تحریک‌آمیز و بی‌توجهی مشخص می‌شود.

میزان ۱۰ دقیقه مراقبه ذهن آگاهی و ۱۰ دقیقه ورزش به کودکان مبتلا به این اختلال کمک خواهد کرد.

به نقل از هلث، در حالی که پیش از این هر دو رویکرد برای کمک به این کودکان در طولانی‌مدت معرفی شده است اما نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که آنها می‌توانند در کوتاه‌مدت نیز کمک‌کننده باشند.

دکتر باربارا فنسی، یکی از محققان تحقیق کنونی اظهار کرد هدف ما این است که رویکردهای رفتاری را شناسایی کنیم که می‌توانند به مدیریت علائم بیش فعالی کودکان کمک کنند و تعیین کنیم که آیا حتی گذراندن دوره‌ای کوتاه از این رویکردهای رفتاری می‌تواند مفید باشد و نیاز به درگیر شدن آنان در این فعالیت‌ها برای دوره‌های زمانی طولانی است یا خیر.

این مطالعه کوچک شامل ۱۶ کودک ۱۰ تا ۱۴ ساله بود که یا ۱۰ دقیقه ذهن آگاهی و ورزش را انجام می‌دادند یا کتاب می‌خواندند.

دکتر فنیسی گفت: همچنین می‌خواستیم این دو رویکرد رفتاری را با هم مقایسه کنیم تا دریابیم که آیا یکی بر دیگری برتری دارد یا اینکه هر کدام به‌طور متفاوتی در جنبه‌های منحصربه‌فرد بهزیستی نقش دارند یا خیر.»

نتایج نشان داد که هر دو ورزش و ذهن آگاهی به ویژه برای بی‌توجهی مفید بودند. حافظه کاری، کنترل مهاری و تغییر وظیفه همه با ذهن آگاهی بیشتر و ورزش باعث بهبود خلق و خوی کودکان شد.

دکتر فنیسی بیان کرد مطالعه ما نشان می‌دهد که چگونه ذهن و بدن به هم مرتبط هستند. برای فعال کردن ذهن فکری کودکان، باید بدن و آگاهی ذهنی آنان فعال شود تا محیطی مساعد برای یادگیری ایجاد شود.

این تحقیق در راس مطالعه‌ای قرار گرفت که نشان می‌دهد هم تمرین‌های تنفسی و هم یوگا می‌توانند به کودکان مبتلا به اختلال بیش‌فعالی کمک کنند.

کودکان مبتلا به بیش فعالی پس از انجام تمرینات دریافتند که شرکت در فعالیت‌های پیچیده با توجه بیشتر، آسان‌تر است.

تمرینات آموزش داده شده به کودکان بر تنش و آرامش متمرکز بود؛ کودکان سه بار در هفته طی دو یا سه ماه آموزش دیدند و مزایای آموزش پس از گذشت ۶ ماه همچنان مشهود بود.

نتایج این تحقیق در نشریه Frontiers in Psychology منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه