فروش روزانه طرح ترافیک ممنوع شد/ مدارس باز است


فروش روزانه طرح ترافیک ممنوع شد/ مدارس باز است

 معاون استاندار تهران از لغو صدور مجوز‌های روزانه طرح ترافیک توسط شهرداری تهران از دوشنبه ۱۱ تا پایان روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه جاری خبر داد.

میر محمد غراوی شامگاه یکشنبه پس از پایان جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا گفت: با توجه به تشدید و استمرار آلودگی و پایداری هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، شهرداری تهران در این ایام نمی‌تواند مجوز روزانه طرح ترافیک بفروشد.

به گفته وی، در این جلسه تصمیمی در خصوص فعالیت مدارس استان تهران گرفته نشد بنابراین مدارس طبق روال عادی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مقرر شد فعالیت‌های کارخانجات تولید سیمان در استان تهران با ۵۰ درصد ظرفیت صورت گیرد، افزود: پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر نیز در مناطق پرتردد شهر جانمایی خواهد شد.

معاون استاندار تهران ادامه داد: همچنین شهرداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری، اقدام می‌کنند.

غراوی اضافه کرد: پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودرو‌های گازوییلی سنگین که آلایندگی قابل رویت دارند، جلوگیری کند.

معاون استاندار تهران ضمن اعلام ممنوعیت فعالیت ورزشی مدارس در همه مقاطع در محیط‌های باز از مردم خواست تا از انجام فعالیت‌های ورزشی اعم از انفرادی و همگانی در محیط‌های باز خودداری کنند.

غراوی در ادامه گفت: مقرر شد از تردد وسایل حمل و نقل عمومی که آلایندگی قابل رویت دارند اعم از مینی بوس، اتوبوس، ون و تاکسی از محل توقفگاه اتوبوس‌های شرکت واحد و پایانه‌های مسافربری توسط شهرداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدام لازم صورت گیرد. سازمان صدا و سیما، رسانه‌ها و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی، نسبت به اطلاع رسانی لازم، توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفر‌های غیر ضروری و نظایر آن، اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران یادآور شد: استفاده از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (N ۹۵) توسط آحاد مردم بویژه گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلب و تنفسی، زنان باردار)، شاغلین پلیس راهور و شهرداری‌ها که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، ضرورت دارد.

غراوی ادامه داد: پلیس راهور تهران بزرگ، نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتورسیکلت‌ها، خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی، اقدامات لازم را به عمل آورد.

معاون استاندار افزود: ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحد‌های نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان، کماکان ادامه یابد و شرکت گاز استان، نسبت به تداوم تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و سایر واحد‌های متصل به شبکه گاز رسانی که فعالیت آن‌ها در این شرایط ضروری است، اقدام کنند.

غراوی همچنین گفت: شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان، جهت جلوگیری از پسماند سوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان، نظارت ویژه اعمال کنند همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست استان، نسبت به تشدید نظارت بر فعالیت واحد‌های آلاینده و همچنین سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و واحد‌های تولیدی و صنعتی اقدام کند.

وی از اداره کل حفاظت محیط زیست استان، نسبت به تشدید نظارت بر فعالیت واحد‌های آلاینده و همچنین سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و واحد‌های تولیدی و صنعتی، اقدام کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو