وکلا مراقب لغزش‌گاه‌های مالی و اخلاقی باشند


وکلا مراقب لغزش‌گاه‌های مالی و اخلاقی باشند

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: وکلا در انجام مأموریت و مسئولیت خطیر خود باید مراقب لغزش‌گاه‌های مالی و اخلاقی باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو شامگاه سه‌شنبه در مراسم تحلیف و اعطای پروانه کارآموزی مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل اظهار کرد: ایام رحلت نبی مکرم اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) فرصت خوبی است تا ما خصلت‌ها و برجستگی‌های اخلاقی ائمه را الگویی شایسته برای خود قرار دهیم.

وی تصریح کرد: این مناسبت‌ها فرصتی است تا ما با یادآوری ایام نسل جدید را با شخصیت چنین بزرگانی آشنا کرده و به معرفت خود بیفزاییم تا با مراقبت و مواظبت بیشتر بتوانیم تعالی روحی و معنوی را شاهد باشیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ایام دهه آخر ماه صفر فرصتی شایسته برای معرفت‌افزایی است که انتظار می‌رود نسبت به پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار معرفت بیشتری را پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام کثیرلو افزود: در مرحله اول این معرفت برای زندگی خودمان مفید و سازنده است و در مراحل بعد اصلاح جامعه را نیز به همراه دارد و قطعاً اسباب پیشرفت و توسعه را در همه امور فراهم می‌آورد.

وی به اجرایی شدن سند تحول قضائی به عنوان یک سیاست ارزشمند اشاره کرد و ادامه داد: سند تحول قضائی که در سال‌های اخیر تدوین شده با تاکید و تأیید مقام معظم رهبری در قوه قضائیه در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام کثیرلو ضرورت بازنگری در این سند و به‌روزرسانی آن را یادآور شد و خاطرنشان کرد: نه تنها وظیفه عقلی و شرعی بلکه عمل به این سند اطاعت از ولی فقیه است و ما باید به عنوان مجموعه قضائی استان در اجرایی شدن این سند تلاشی مضاعف انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مرکز وکلا و حقوقدانان آن باید این سند را مبنا و معیار فعالیت خود قرار داده و زمینه صدور آرای متقن و عادلانه را با محوریت قضات فراهم کند.

حجت‌الاسلام کثیرلو به برخی بایدها و نبایدهای امر وکالت اشاره کرد و ادامه داد: افرادی که از امروز لباس وکالت بر تن می‌کنند باید مسئولیت خطیر وکالت را به شایستگی بشناسند و نسبت به آن آگاهی و اطلاع کسب کنند.

وی بیان کرد: ما انتظار داریم وکلای جوان در جایگاه ارزشمند وکالت که بر گرفته از اسماءی الهی و جایگاه مقدس قرآن کریم است، به کار و مسئولیت خود ارزش و بها داده و زمینه رضایتمندی فراگیری را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام کثیرلو با بیان اینکه وکیل باید از نظر علمی توانمند و آگاه به قوانین و مقررات به روز باشد، اظهار کرد: وکلا نباید هیچ وقت خود را از علم، آموزش و یادگیری بی‌نیاز بدانند.

وی امر مشورت را در کنار امانتداری و حفظ اسرار مردم به وکلا یادآور شد و تصریح کرد: ما باید محرم اسرار مردم باشیم و در این امانت خیانت نکنیم.

حجت‌الاسلام کثیرلو آراستگی ظاهری وکلا و پوشش مناسب را یادآور شد و گفت: بانوان باید حجاب شرعی و قانونی را حفظ کرده و مردان نیز آراستگی اخلاقی و ظاهری خود را حفظ کنند.

استان اردبیل در اغتشاشات اخیر جز استان‌های کم‌حادثه بوده است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: وکلا باید با استفاده از فناوری‌های نوین به روز بوده و زمینه آگاهی و اطلاع بیشتر را فراهم کنند.

وی به راه‌اندازی دادسرای انتظامی قضات و وکلا نیز اشاره کرد و ادامه داد: هر ۶ ماه گزارش مستندی از این مجموعه دریافت می‌شود به طوری که در ۲ سال اخیر ما وضعیت خوبی را در کاهش جرایم و تخلفات شاهد بودیم.

حجت‌الاسلام کثیرلو به حوادث اخیر و اغتشاشات اشاره کرد و گفت: در این اغتشاشات ما کمترین ناآرامی و ناهنجاری را در استان اردبیل شاهد بودیم به طوری که استان اردبیل در ردیف استان‌های امن کشور قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: وکلا باید مراقب مسائل مالی و اخلاقی باشند چرا که وسوسه‌های شیطانی در این زمینه بزرگترین تهدید برای وکلا محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام کثیرلو اضافه کرد: در کنار حفظ شخصیت و حیثیت افراد، رعایت مبانی اخلاقی و معرفتی نیز بسیار مهم است و وکلا به رغم همه تهدیدها باید با تمام وجود از حق دفاع کرده و مدافع حق و حقیقت باشند.

وی از وکلا خواست تا از فضای مجازی و هیجانات آن به دور بوده و مراقب توطئه دشمنان باشند چرا که دشمن در سال انتخابات تلاش می‌کند به تبلیغات بی‌ثمر فضای مجازی رنگ و لعابی متفاوت بخشیده و مردم ایران را ناامید و به نظام بدبین کنند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: تهدید دشمن به حدی قوی است که ما حتی در خانه و گوشی همراه خود باید مراقب فتنه‌ها و دسیسه‌های دشمنان باشیم و ضرورت دارد با ارزش‌گذاری به نعمت بزرگ انقلاب و امنیت برقرار شده زمینه برگزاری انتخابات با نشاط و با مشارکت بالا را در ۱۱ اسفند فراهم کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا