72 درصد از ایرانی‌ها تمایل به حضور در پیاده روی اربعین داشتند


72 درصد از  ایرانی‌ها تمایل به حضور در پیاده روی اربعین داشتند

قم- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برپایی باشکوه مراسم پیاده روی اربعین حسینی گفت: ۷۲ درصد از مردم ایران تمایل داشتند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند که شرایط برای آنان فراهم نشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی شامگاه سه شنبه در اختتامیه سوگواره ملت امام حسین علیه السلام در قم اظهار داشت: تار و پود انقلاب اسلامی با نام امام حسین علیه السلام گره خورده است و دشمن نمی‌تواند به آن آسیب برساند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: در اربعین امسال در گرمای شدید همگان با حضور در میدان کنار هم حماسه آفریدند و امسال بالغ بر ۴ میلیون و ۵۰ هزار نفر از مردم ما در اربعین حاضر شدند و جاماندگان اربعین نیز در ایران حماسه آفریدند.

اسماعیلی گفت: دشمن در التهابات سال گذشته تجمع‌های کوچک را بزرگنمایی می‌کرد، اما از اجتماع عظیم اربعین چیزی نگفت.

وی با بیان اینکه هنرمند متعهد نسبت به واقعیت اربعین نمی‌تواند بی تفاوت باشد افزود: قبل از اربعین امسال شاهد رویش‌هایی جدید در عرصه هنر با موضوع اربعین بودیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دیشب در برج میلاد گروه ارکستر ملی در ۵ پرده واقعه عاشورا با زبان موسیقی روایت کردند که بسیار تأثیرگذار بود و قشر مذهبی جامعه باید این صحنه‌های دلدادگی هنرمندان به ساخت قدسی سیدالشهدا علیه السلام را می‌دیدند که هنر با مقوله دین پیوند ناگسستنی دارد.

اسماعیلی عنوان داشت: دفتر تبلیغات اسلامی نماد روشنفکری دینی در جامعه است که از این نهاد برای برگزاری این سوگواره تشکر داریم.

وی با بیان اینکه امروز فضای مجازی یک فضای حقیقی است که ظرفیت‌های بسیاری در این عرصه وجود دارد افزود: متأسفانه دشمن هر آنچه در توان دارد در جهت ناامیدی جامعه نسبت به راهی که از گذشته این ملت آغاز کرده تلاش می‌کند.

اسماعیلی گفت: حضور برجسته هنر در اماکن مقدس دیده می‌شود و هنرمندان همه ابتکار خود را به کار می‌گیرند تا بهترین اثر هنری خود را برای این عزیزان تولید کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: تابلوی عصر عاشورای استاد فرشچیان بسیار اثربخش است و هرگاه هنر در کنار دین آمده کارکرد بسیار مطلوبی داشته است.

مهمترین زبان برای ماندگاری تعالیم آسمانی هنر است

وی تاکید کرد: مهمترین زبان برای ماندگاری تعالیم آسمانی هنر است و قرآن کریم نیز که مهمترین معجزه پیامبر اسلام مشحون از هنر است که ادبیات را در درجه بالا استفاده کرده و تلاوت‌های زیبایی که رخ می‌دهد نیز موجب جذب افراد به اسلام می‌شود.

اسماعیلی گفت: انقلاب اسلامی مرهون اربعین‌هایی است که موجب برداشتن قدم‌هایی رو به جلو شده است.

وی ادامه داد: در دوره طاغوت، رهبر انقلاب و علمای بزرگ را به مناطق دوردست تبعید می‌کردند اما بر خلاف تصور دشمن، آنان سبب تکثیر نهضت شدند.

وی اضافه کرد: اربعین شهدای قم و تبریز و ادامه این اربعین‌ها، نهضت امام راحل را زنده نگه داشت و انقلاب اسلامی در نهایت در اربعین سال ۵۶ به پیروزی رساند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان داشت: در دو دهه اخیر نیز پس از سقوط رژیم بعث، رهبر معظم انقلاب خوانش دوباره ای را برای اربعین ارائه دادند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم اربعین و مقاومت را به هم گره زد و افتخارات زیادی را آفرید افزود: دشمنان امسال برای محرم فراخوان دادند که مردم به مراسم عزاداری نروند اما بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته بیش از ۸۴ درصد مردم در محرم امسال سیاه پوش امام حسین علیه‌السلام بودند و ۶۰ درصد مردم در دو ماه محرم و صفر برای مجالس مذهبی نذری روضه داشته و ۷۲ درصد از مردم نیز تمایل داشتند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند که شرایط برای آنان فراهم نشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان