شاهرخ خان گیشه جهانی را گرفت/ دومین فیلم پرفروش هفته


شاهرخ خان گیشه جهانی را گرفت/ دومین فیلم پرفروش هفته

«جوان» شاهرخ خان با فروش ۶۲ میلیون دلاری عنوان دومین فیلم پرفروش آخر هفته در سراسر جهان را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، فیلم پرفروش «جوان» با بازی شاهرخ خان با فروش ۶۲.۷ میلیون دلاری در اولین آخر هفته اکرانش، دومین فیلم پرفروش دنیا شد.

عنوان پرفروش‌ترین فیلم هفته دنیا را «راهبه ۲» با ۸۵.۳ میلیون دلار از آن خود کرد و «اکوالایزر ۳» با بازی دنزل واشنگتن هم با فروش ۲۳.۶ میلیون دلار فیلم سوم شد.

شاهرخ خان در «جوان» در نقش دوگانه پدر و پسری که قصد اصلاح فساد در جامعه هند را دارند، بازی کرده است. این فیلم از ۷ سپتامبر اکران شد و رکورد روز افتتاحیه خود این بازیگر را در بالیوود شکست.

نسخه هندی‌زبان «جوان» در هند ۹.۴ میلیون دلار و ۱.۳ میلیون دلار دیگر از نسخه‌های دوبله شده به زبان تامیلی و تلوگو به دست آورد. «پاتان» شاهرخ خان که ژانویه اکران شد، رکورددار قبلی یک فیلم هندی زبان با فروش ۸.۳۲ میلیون دلار در هند و ۴.۵ میلیون دلار دیگر در مناطق خارج از کشور در اولین روز اکران در سینماها، در مجموع با فروش ۱۲.۷ میلیون دلاری در سراسر جهان، بود.

در آمریکا «جوان» در اولین آخر هفته اکرانش ۶.۲ میلیون دلار به دست آورد تا چهارمین فیلم پرفروش شود. در هند هم ۲۹.۵ میلیون دلار فروخت تا عنوان پرفروش‌ترین فیلم را از آن خود کند.

«جوان» پس از «پاتان» (۱۳۰ میلیون دلار)، «گادار ۲» سانی دئول (۸۱ میلیون دلار) و فیلم تامیل زبان «زندان‌بان» با بازی راجینیکانت (۷۶.۶ میلیون دلار) چهارمین فیلم هندی پرفروش سال تاکنون است.

با توجه به اینکه فیلم رقیب دیگری در آینده نزدیک برنامه اکران ندارد، به نظر می‌رسد «جوان» بتواند روند فروش خود در هند را تا مدتی حفظ کند.

با وجود این «جوان» نتوانست رکورد فروش در فرمت آیمکس را که «پاتان» به نام خود کرده است، بشکند. «جوان» با ۲.۴ میلیون دلار فروش از گیشه‌های آیمکس در سراسر جهان، پس از «پاتان» با فروش ۲.۵ میلیون دلار جای گرفت و عنوان دومین فیلم هندی پرفروش در آیمکس را در اولین هفته اکران به نام خود کرد.

در داخل هند، «جوان» از ۲۶ صفحه نمایش آیمکس ۸۲۰ هزار دلار به دست آورد، که دومین آخر هفته افتتاحیه فیلمی در گیشه آیمکس برای یک عنوان هندی و پنجمین آخر هفته افتتاحیه بهترین برای هر فیلمی است. «جوان» ۱.۱ میلیون دلار از باکس آفیس آیمکس در آمریکا به دست آورد که سومین آخر هفته پرفروش در افتتاحیه یک فیلم هندی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی