نباید از فرهنگ شهادت در حوزه مدیریتی فاصله بگیریم


نباید از فرهنگ شهادت در حوزه مدیریتی فاصله بگیریم

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در حوزه مدیریتی نباید از فرهنگ شهادت فاصله بگیریم، اساساً فرهنگ مدیریتی برای توفیق باید از فرهنگ شهادت تاثیر پذیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری روز سه شنبه در برنامه یادواره بانوان شهید پایتخت در تالار وزارت کشور اظهار داشت: در آئین تشییع، شهادت تنها جایی که آرزوی مرگ مجاز است، یکی از هشت در بهشت برای شهدا در نظر گرفته شده است که نشان از مقام و جایگاه والای شهدا را دارد.

وی افزود: انسان میل به رقابت و برتری دارد، افتخار می‌کنیم که فرهنگ ما و شیعه برای بهتر شدن و برتری تمایل دارد، البته این برتری هزینه دارد که شهدا این هزینه را برعهده گرفتند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره اینکه پیامبر مقام بسیار والایی را برای شهدا قائل می‌دانند، ادامه داد: زنان شهیده نقش بسیار مؤثری در در جنگ داشتند و آنها از ابتدای انقلاب در برهه‌های مختلف نقش آفرینی کرده‌اند.

منصوری یادآور شد: پس از انقلاب با پررنگ شدن دین به برکت حضرت امام (ره) در جامعه، آزمون‌های بسیاری از جمله جنگ تحمیلی و پس از آن سازندگی را داشتیم که با یاری خدا و لطف انقلاب اسلامی از این آزمون‌ها پیروز بیرون آمدیم، نقش زنان در این برهه‌ها بی‌بدیل بود. در این میان اگر نقش زنان نبود، این پیروزی‌ها حاصل نمی‌شد که شاید به دلیل عدم سهم‌خواهی زنان کمتر مورد توجه قرار گرفت.

وی عنوان کرد: حضور مستقیم زنان در جنگ، پشتیبانی مجروحان، اعزام و راهی کردن مردان به جنگ و پرورش و تربیت فرزندان در دوران جنگ تحمیلی قابل ستایش بود، امروز هم نقش پررنگ زنان در جامعه قابل توجه است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به نقش پررنگ زنان در تحول پیشرفت کشور اظهار داشت: اکنون بسیاری از پیشرفت‌ها از جمله جهاد علمی زنان امروز قابل ستایش است، در مبارزه و فرهنگ مصرف در عرصه تولید و فرهنگ زنان نقش آفرین هستند، در واقع زنان در جلوی میدان مبارزه با دشمنان قرار دارند.

منصوری ادامه داد: در اتفاق سال گذشته دیدیم که دشمن این جامعه را مورد هدف قرار داد و شعار زن، زندگی، آزادی را سر دادند تا روح پاک و عفیفه زنان را مورد تهاجم قرار دهند و به این قشر آسیب برسانند اما به لطف خدا دشمن ما همواره غلط تعبیر می‌کند و بسیاری از مبانی و اصول ما را نمی‌داند.

وی عنوان کرد: دشمنان عصمت زن و شهادت و مقام ولایت را نمی‌توانند تعبیر کنند، آنها نمی‌دانند که فقط در تهران ۵۶۰ شهیده تقدیم اسلام کردیم و در تحلیل این عصمت ناتوان هستند و دشمنان سطحی تفسیر می‌کنند آنها گمان می‌کنند اگر ۴ دختر ما در مسئله حجاب دچار مشکل شدند، این تعبیر غلط دشمن است و تعبیر حضرت آقا را باید در نظر بگیریم که فرمودند ملاک دینداری اینها نیست، برخی از این ظواهر که آنها استناد می‌کنند ملاک اصلی نیست.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: ملاک دینداری مردم برگزاری مراسم عزاداری عاشورا، راهپیمایی عظیم اربعین، جشن غدیر و دلدادگی مردم به ائمه اطهار و خاکسپاری سردار سلیمانی است. به لطف خدا و جهان تشیع بهترین اسطوره‌ها از جمله حضرت فاطمه و حضرت زینب را برای زنان داریم که توسل به ساحت مقدس آنها از همه بحران‌ها عبور می‌کنیم.

منصوری ادامه داد: حرکت شهید مصداق عمل مومنانه است و مسئول ما باید با تاثیرپذیری از شهدا، اهل حرکت مومنانه توأم با اقدام و عمل باشد، این روحیه ما می‌توانیم در اقدام شهدا متبلور است، شهدا اهل هزینه دادن بودند بنابراین مدیران هم باید اهل هزینه دادن، گذشت و مبارزه باشند، شهید تبیین کننده حق و باطل است و میدان شهادت، عرصه برنامه ریزی است که برای رسیدن به نقطه مطلوب باید برنامه ریزی کرد، امیدواریم در عرصه اجرا هرچه بیشتر از فرهنگ شهدا عبرت گیریم و اقدامات جدی در راستای مدیریت جهادی رقم زنیم.

۵۶۰ بانوی پایتخت در جنگ به شهادت رسیدند

استاندار تهران نیز در این برنامه گفت: ۵۶۰ بانوی پایتخت در جنگ به شهادت رسیدند که این افراد نشان از جایگاه رفیع زنان نه تنها در کشور بلکه دنیا و در حوزه‌های مختلف دینی، سیاسی و اجتماعی است، خون شهیدان جوشش‌دهنده حرکتی از درون برای ساخت انسان است که زنان در این مسیر مقدم هستند.

علیرضا فخاری اظهار داشت: این کنگره نقطه عطفی خواهد بود برای پیمان همه ما با شهدای عزیز است که پیش کنگره‌ای را برای ۵۶۰ شهید برای اهداف انقلاب شکوهمند برگزار کنیم.

وی افزود: جلسه پر معنا با حضور خانواده‌های شهدا ما را یاد دوران دفاع مقدس می‌اندازد که همپای رزمندگان در مسیر خدمت به رزمندگان و مجروحان کمک‌های شایسته‌ای داشتند.

استاندار تهران ادامه داد: زنان کشور که نیمی از جمعیت کشور هستند و عامل پیش‌برنده در تولید ملی محسوب می‌شوند، آنان تنها عنصر پیش‌برنده و کمک کننده به مردان در انجام کارهای سخت هستند.

فخاری یادآور شد: اگر اراده زنان در عرصه‌های مختلف مقاومت نبود، بی شک اتفاقات بزرگ رقم نمی‌خورد، امروز به جامعه بزرگ و اثربخش خواهران و همسران برای رشد و تعالی انقلاب اسلامی افتخار می‌کنیم، اگر دشمن نقطه تماسی برای آسیب اجتماعی ایجاد کرده است، در خط مقدم مبارزه با آنها بانوان هستند.

وی عنوان کرد: شعاع نورانی عطرآگین شهدا قابل حس است و همه خود را مدیون آنها می‌دانیم که از هیچ کوششی برای کشور دریغ نکردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان