تشدید برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان سمنان


تشدید برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان سمنان

سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان از تشدید برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان خبر داد و گفت: تغییر کاربری سبب نابودی اراضی کشاورزی و تولیدی استان می شود.

محمد جعفر عبدالهی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه برخورد با متخلفان تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی و زراعی استان سمنان تشدید شده است، ابراز کرد: در کارگروهی با حضور مسئولان ذی‌ربط، تشدید برخوردها و نظارت‌ها، مصوب شده است.

وی از اعمال تبصره دو قانون ۱۰ اراضی زراعی و باغی در استان سمنان خبر داد و افزود: اشخاصی که متصرف هستند یا قصد تصرف دارند، توصیه می‌کنیم که از دست کاری در اراضی کشاورزی پرهیز کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه تصرف اراضی کشاورزی و تولیدی به صورت جدی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت، ابراز کرد: تغییر کاربری اراضی به معنای تحت تأثیر قرار دادن تولید در استان است.

عبدالهی همچنین از برخورد با زمین خواران و کسانی که تغییر کاربری انجام می‌دهند خبر داد و تاکید کرد که این برخوردها بازدارنده خواهد بود.

به گزارش مهر، تبصره دو قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی می‌گوید: «مأموران جهاد کشاورزی موظفند با حضور نماینده دادسرا و در نقاطی که دادسرا نباشد با حضور نماینده دادگاه محل ضمن تنظیم صورت مجلس رأساً نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه اعاده نمایند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساناز جلیلی کیست؛ چرا در ترکیه خودکشی کرد