40 درصد درخواست‌های طلاق در شاهرود به سازش انجامید


40 درصد درخواست‌های طلاق در شاهرود به سازش انجامید

شاهرود- رئیس دادگستری شاهرود گفت: طی یک سال اخیر نزدیک به ۴۰ درصد از درخواست‌های طلاق زوج‌ها و اختلافات خانوادگی و… در این شهرستان به سازش انجامیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مطهری نسب بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با حضور رسانه‌ها به میزبانی دادگستری شاهرود ضمن اشاره به پرونده‌های یک سال اخیر این مجموعه بیان کرد: در سال گذشته ۳۷ هزار و ۷۱۴ پرونده به دستگاه قضائی شاهرود وارد شد.

وی با بیان اینکه این میزان پرونده در قیاس با جمعیت آماری بالا است، ابراز کرد: مجموعاً در یک سال اخیر در دادگستری شاهرود ۳۷ هزار و ۹۱۰ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته که نشان می‌دهد بخشی از پرونده‌های قدیم هم رسیدگی شده است.

رسیدگی به پرونده‌ها

رئیس دادگستری شاهرود همچنین با بیان اینکه ۱۹۶ پرونده باقی مانده از سال ۱۴۰۰ نیز در سال گذشته مورد بررسی دادگستری و شعبات آن در شهرستان قرار گرفته است، ابراز داشت: بخشی از این پرونده‌ها نیز در شعب حل اختلاف مورد بررسی قرار گرفته است.

مطهری نسب با بیان اینکه دادگستری شاهرود ۱۲ شعبه دارد، گفت: این شعبه‌ها شامل خانواده، کیفری و حقوقی و… رسالت بررسی ۱۷ هزار و ۶۱۰ پرونده و تعدادی پرونده مانده از سال قبل را نیز بر عهده داشته‌اند.

وی با بیان اینکه دادسرای شاهرود نیز در یک سال اخیر ۹ هزار و ۲۰۵ پرونده را رسیدگی کرده است، گفت: تمام پرونده‌های وارده به شعبات و دادسرای دادگستری شهرستان طی سال گذشته رسیدگی شده است.

مشاوره در مجموعه دادگستری

رئیس دادگستری شاهرود بیان کرد: یکی از اقدامات دادگستری مشاوره برای حل اختلافات است که در این زمینه طی یک سال اخیر نزدیک به ۴۰ درصد از درخواست‌های طلاق و متارکه زوج‌ها و اختلافات خانوادگی و… در این شهرستان به سازش انجامیده است.

مطهری نسبت بیان کرد: در همین ارتباط دو شعبه حل اختلاف خانواده به صورت ویژه در شهرستان شاهرود فعال شده و مشغول به کار است تا بتوانیم تا حد امکان پرونده‌های خانواده را با مصالحه حل و فصل کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش برای رضایت قصاص دیگر اقدامی است که در مجموعه دادگستری در دست اقدام قرار دارد، ابراز کرد: در یک سال گذشته پنج مورد پرونده قصاص به رضایت منتج شده است.

شرایط دستگیری بی حجاب‌ها

رئیس دادگستری شاهرود در ادامه و درباره آمار حل و فصل پرونده‌ها با رضایت شکات نیز توضیح داد: یک هزار و ۱۸۳ پرونده حقوقی و ۸۰۳ پرونده کیفری در شورای حل اختلاف این شهرستان منجر به سازش شد.

مطهری نسب همچنین درباره حجاب نیز بیان کرد: باید نسبت به حجاب بر اساس قانون تذکر داده شود اما نسبت به افرادی که درگیر می‌شوند باید ورود کرد اگر ورود صورت نگیرد، ترک فعل انجام شده است.

وی در خاتمه درباره میزان و حدود و قصور ورود به مقوله بی حجابی نیز، گفت: دستورالعمل‌های فعلی مبتنی بر تذکر هستند اما اگر حجاب در حدی باشد که جامعه نپسندد باید دستگیری انجام شود و انجام هم می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج