افروغ در نفاق فردی و حزبی گرفتار نبود


افروغ در نفاق فردی و حزبی گرفتار نبود

نماینده ادوار مجلس گفت: مرحوم افروغ در بیان آنچه در دل داشت صراحت و شجاعت داشت در نتیجه او را دوگانه نمی‌دیدید، زیرا درون و برونش یکی بود و در نفاق فردی و حزبی گرفتار نبود.

ابوذر ندیمی نماینده ادوار مجلس در گفتگو با مهر و در خصوص شخصیت مرحوم عماد افروغ، گفت: آقای افروغ را از چند جهت بین نمایندگان دوره هفتم و حتی کل نمایندگان ادوار، جز نمایندگان قابل طرح، قابل حمایت و قابل دفاع برای الگو بودن و الگوسازی می‌دانم.

وی افزود: او یک جامعه شناس، نویسنده و استاد دانشگاه بود. در عین حالی که اعتقاد اساسی به باورهای دینی و مسائل مردم داشت.

افروغ را دوگانه نمی‌دیدید

ندیمی تصریح کرد: این ویژگی‌ها که عرض کردم قابل مباهات است اما آنچه وی را برجسته می‌کرد صرفاً این ویژگی‌ها نبود. از دیگر صفات و ویژگی‌های او که از نظر من بسیار مهم‌تر است، صراحت، شجاعت او در بیان ما فی‌الضمیر و آنچه در دل داشت، بود. در نتیجه او را دوگانه نمی‌دیدید. درون و برونش یکی بود و در نفاق فردی و حزبی گرفتار نبود. به همین خاطر ویژگی‌ها، مورد هجمه‌هایی واقع می‌شد.

نایب رئیس سابق کمیسیون اقتصادی با بیان دیگر ویژگی‌های مرحوم عماد افروغ تصریح کرد: او فردی پاک‌دست و قابل دفاع بود. تلاشی جامع الاطراف برای درک و شناخت داشت. در مجلس خودش را محدود به مثلاً کمیسیون فرهنگی یا فراکسیون اصولگرایان نمی‌کرد، بلکه با همه نمایندگان به عنوان یک انسان مسلمان هموطن و یک همکار در تعامل بود.

با مخالفینش بسته و خشک برخورد نمی‌کرد

وی ادامه داد: با مخالفینش بسته و خشک برخورد نمی‌کرد. به تعبیر دیگر معتقد بود کسانی‌که مخالف فکری و جناحی او بودند هم حتماً حرفی برای شنیدن و استفاده کردن، دارند و باید از همه بهره بگیریم. باید حرف‌های آنها را شنید و سپس انتخاب کرد.

این نماینده ادوار مجلس اظهار داشت: نکته دیگر در شخصیت او نگاه به آینده و آینده پژوهی و آینده خواهی‌اش بود، که بخش عمده‌ای از عملکرد او را تحت‌الشعاع قرار می‌داد.

مانند برخی نمایندگان نسبت به رئیس‌جمهور وقت تعصب نداشت

ابوذر ندیمی بیان کرد: مرحوم افروغ در مجلس هفتم و نسبت به رئیس‌جمهور وقت، مثل برخی همکاران دیگر تعصب نداشت. بنده در موضوع معرفی کابینه شاهد بودم با حریت و آزادی نسبت به وزرای معرفی شده برخورد می‌کرد و از برخورد لیستی پرهیز می‌کرد. در نتیجه نظرات و حرف‌های خود را مطرح کرده و از نظرات بقیه همکاران از جمله بنده که درست می‌دید در مقابل برخی مداخلات، دفاع می‌کرد.

وی با بیان دیگر خصوصیات مرحوم افروغ تاکید کرد: او نواندیش بود. البته معنای نو اندیشی پای بر گذشته گذاشتن نیست. بلکه اجرای اهداف و درخواست‌ها رویکرد داشت و سعی می‌کرد بهترین روش و تاکتیک‌ها را انتخاب کند. به عبارتی یک روش و یک راه را درست نمی‌دید و معتقد بود می‌توان روش‌ها را تغییر داد. در مورد نقد اشخاص و احزاب از ملاحظات شخصیت‌زدگی، حزب‌زدگی یا رأی‌زدگی و مانند آن را نداشت.

ندیمی اظهار داشت: در مجموع می‌توان گفت او نماینده‌ای فعال پر کار و پر اثر بود. بنده که ادوار بیشتری از او در مجلس بودم او را از جمله اشخاصی می‌دیدم که شایستگی ارتباط و روابط فکری داشت و اکثر کتاب‌های او را باید تهیه و مطالعه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا