سرمایه‌گذاری عربستان روی فیلم جدید جانی دپ


سرمایه‌گذاری عربستان روی فیلم جدید جانی دپ

صندوق جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان سعودی از درام فرانسوی «ژان دو باری» با بازی جانی دپ حمایت کرد.

به نقل از ورایتی، جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ عربستان سعودی اعلام کرد که از درام تاریخی «ژان دو باری» که جانی دپ در آن، در نقش لوئی پانزدهم پادشاه قرن هجدهم فرانسه به ایفای نقش می‌پردازد، حمایت می‌کند که این نقش، پس از پیروزی جانی دپ در پرونده افترا، یکی از نقش‌های برجسته او خواهد بود و به همین دلیل، می‌تواند او را دوباره به روز‌های اوجش برگرداند.

«مایوین»، فیلمساز فرانسوی، نه تنها کارگردانی این اثر را برعهده دارد بلکه در نقش زن اصلی فیلم یعنی مادام دو باری، معشوقه پادشاه فرانسه ظاهر می‌شود که در تاریخ انقلاب کبیر فرانسه نقش داشته است.

«ژان دو باری»، ششمین ساخته «مایوین» است و او به همراه «تدی لوسی-مودست» و «نیکلا لیویچی» فیلمنامه این کار را نوشته اند و با توجه به این که نتفلکیس، این فیلم را خریداری کرده است، پس از اکران در سینما‌های فرانسه، روی پلتفرم استریم می رود.

«بنجامین لاورنه»، «پیر ریچارد»، «ملویل پوپو»، «نوئمی لووفسکی»، «پاسکال گرگوری» از جمله بازیگرانی هستند که در این کار تاریخی به ایفای نقش می‌پردازند.

«ژان دو باری» که توسط بنیاد فیلم دریای سرخ عربستان حمایت مالی می‌شود، اولین محصول مشترک بین المللی جشنواره دریای سرخ با فرانسه است.

از سال ۲۰۱۹ که بنیاد فیلم دریای سرخ کار خود را آغاز کرده، از گسترش، تولید و پس از تولید ۱۷۰ فیلم از جهان عرب و آفریقا حمایت کرده است و این سرمایه گذاری نشان می‌دهد که این بنیاد در حال تلاش است تا فراتر از سطح منطقه کار کند.

این جشنواره که برترین رویداد سینمایی عربستان سعودی و همچنین پل ارتباطی این کشور با دنیای فیلم بین‌المللی به شمار می‌آید، دومین دوره خود را در ماه دسامبر برگزار کرد.

تاکنون، اطلاعاتی درمورد مبلغ سرمایه گذاری جشنواره دریای سرخ در فیلم «ژان دو باری» فاش نشده است. اما محمد الترکی، مدیر اجرایی جشنواره فیلم دریای سرخ گفته است: «از این که از فیلم «ژان دو باری» حمایت می‌کنیم، هیجان زده هستیم؛ فیلمی که فوراً باعث جلب توجه ما شد و با این کار می‌توانیم با نویسندگان، کارگردانان و تهیه کنندگان سطح جهانی همکاری داشته باشیم.»

او افزود: «این همکاری باعث تقویت روابط بین سینمای عربستان و فرانسه و حمایت از زنان فیلمساز می‌شود.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک