31 مددجوی زندان‌های بوشهر و دشتستان آزاد شدند


31 مددجوی زندان‌های بوشهر و دشتستان آزاد شدند

بوشهر- سرپرست اداره کل زندان‌های استان بوشهر گفت: به مناسبت میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع) ،شش نفر مددجو زندان دشتستان و ۲۵ نفر از زندان مرکزی بوشهر عفو و آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس کل دادگستری استان بوشهر عصر جمعه همزمان با میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) به همراه جمعی از مسئولان قضائی، دادستان‌ها، قضات و مسئولان بخش‌های مختلف دادگستری از زندان مرکزی بوشهر بازدید و در دیدار چهره به چهره با مددجویان زندانی مسائل و مشکلات آن‌ها را بررسی کردند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این بازدید به اتفاق همراهان از تمام بخش‌های زندان مرکزی بوشهر، اماکن ورزشی، کارگاه اشتغال‌زایی، کتابخانه، اندرزگاه، قرنطینه، بازدید کرد..

مهدی مهرانگیز در این بازدید بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها تاکید کرد و گفت: حمایت از خانواده زندانیان مورد توجه ویژه قرار داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: استفاده از پابند الکترونیکی، ارفاق به مددجویان، حمایت از خانواده زندانیان و سرکشی مداوم قضات و دادستان‌ها از زندان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه از خدمات ارزشمند تأمینی و تربیتی در سطح زندان‌های استان و فعالیت‌های اصلاحی و آموزشی که برای زندانیان ارائه می‌شود تقدیر کرد و افزود: تلاش دلسوزانه مسئولین و کارکنان زندان‌های استان خداپسندانه و در راستای تحقق اهداف سازمانی قابل تقدیر است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در سرکشی از بازداشت‌شدگان عوامل و لیدرهای اغتشاشات اخیر در استان افزود: توطئه و دسیسه همواره در دستور کار دشمنان نظام اسلامی ایران قرار دارد که لازم است در برابر این دسیسه‌ها هوشیار باشیم تا گرفتار اهداف شوم آنان نشویم.

مهرانگیز با بیان اینکه در این اغتشاشات عده‌ای به‌صورت احساسی اقدام و برخی هم با برنامه در راستای اهداف دشمن عمل کردند افزود: جوانان نباید فریب توطئه و دسیسه دشمنان بخورند.

۶۶ نفر از زندانیان استان آزاد و یا به مرخصی رفتند

سرپرست اداره کل زندان‌های استان بوشهر هم با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام صادق علیه‌السلام با بیان اینکه به مناسبت این روز مبارک ۳۵ نفر از زندانیان این استان آزاد و به مرخصی رفتند گفت: ۵ نفر از این زندانیان، بانوان هستند.

سید محتشم حسینی با بیان اینکه تعدادی از زندانیان مشمول عفو و رأفت اسلامی شدند خاطر نشان کرد: شش نفر در زندان مرکزی دشتستان عفو و آزاد و ۲۵ مددجو زندان مرکزی بوشهر مشمول مرخصی منجر به آزادی شدند.

وی گفت: در مجموع ۶۶ نفر از زندانیان مرکزی بوشهر و دشتستان آزاد شدند و یا به مرخصی رفتند.

سید محتشم حسینی با تاکید بر توجه به صلح و سازش در پرونده‌ای مربوط به قصاص، گفت: در نیمه نخست امسال با تلاش شوراهای حل اختلاف زندان‌های استان بوشهر و گذشت شاکیان ۸ محکوم به قصاص نفس، رهایی یافته و به آغوش خانواده برگشتند.

وی با اشاره به توجه به مطالبات زندانیان و ارائه خدمات لازم به آنان بیان کرد: در نیمه نخست امسال بیش از یک هزار بسته معیشتی در اختیار خانواده زندانیان استان قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل زندان‌های استان با بیان اینکه خدمات گوناگون فرهنگی، اجتماعی و اشتغال‌زایی به زندانیان ارائه می‌شود گفت: مهارت‌آموزی یکی از برنامه‌های مهم در زندان است تا مددجویان در هنگام آزادی، زمینه اشتغال و ورود به بازار کار و درآمدزایی آنان فراهم شود.

وی ادامه داد: افرادی که در زندان مهارت کسب کنند پس از آزادی از تسهیلات ویژه‌ای برای اشتغال‌زایی برخوردار می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ عاشقانه جدید آناهیتا همتی و همسر دکترش