نفاق روزنه‌ای است که دشمن به آن امید بسته است


نفاق روزنه‌ای است که دشمن به آن امید بسته است

اصلاندوز-امام جمعه اصلاندوز گفت: نفاق و دودستگی روزنه‌ای است که دشمنان سال‌هاست تلاش می‌کنند از این طریق به مسلمانان و انسان‌های آزادیخواه ضربه بزنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده امام جمعه شهرستان اصلاندوز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اصلاندوز با گرامیداشت میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام و امام جعفر صادق به تشریح فضائل و کرامات این بزرگان پرداخت و اظهار کرد: امروز نفاق روزنه‌ای است دشمنان اسلام برای فروپاشیدن اقتدار و عزت اسلام به آن امید بسته اند لذا باید به هفته وحدت بیش از همیشه و باشکوه‌تر و با عظمت تر بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی ما منادی وحدت در میان امت اسلام بود و امروز نیز محور مشترک تمام مسلمانان جهان است.

امام جمعه اصلاندوز رمز موفقیت مسلمانان را توسل به وحدت دانست و بیان کرد: ما باید به این محور مشترک چنگ توسل بزنیم تا بتوانیم با حرکت در مسیر فرمایشات رسول گرامی اسلام به یک جامعه ایده آل تبدیل شویم.

جعفرزاداه در ادامه با بیان اینکه اسراف در همه ابعاد زندگی انسان‌ها مطابق آموزه‌های اسلام حرام است، افزود: کلام نورانی قرآن و سیره اهل بیت در رابطه با عدم اسراف سفارش‌های خاصی برای ما مسلمان‌ها داشته است یکی از ابعاد تقوا این است که نسبت به انجام این دستورات پایبند باشیم.

وی گفت: آب به اندازه‌ای ارزش دارد که حتی اگر در وضو گرفتن هم بخواهیم آن را اسراف کنیم دچار فعل حرام گشته ایم.

جعفرزاده با اشاره به اینکه کشور ما به علت محدودیت منابع آبی نزدیک به مرز بحران قرار دارد، تصریح کرد: اگر نتوانیم با فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف در جهت مصرف بهینه آن به یک همت عمومی دست یابیم احتمال اینکه با چالش‌های بزرگ مواجه شویم بعید نیست.

وی گفت: استاندارد مصرف سرانه هر شخص در کشور روزانه ۲۲۰ لیتر می‌باشد طبق آمار رسمی کارشناسان اداره آب و فاضلاب شهرستان اصلاندوز این سرانه در شهرستان ۳۸۰ لیتر در روز می‌باشد یعنی ۱۶۰ لیتر مازاد بر سرانه کشور، به اذعان کارشناسان این حوزه در حال حاضر تصفیه خانه شهری اصلاندوز نزدیک به ۱۴ هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهد.

امام جمعه اصلاندوز ادامه داد: متأسفانه در خود شهرستان و چند روستای همجوار که از تصفیه خانه شهری استفاده می‌کنند مطابق آمار بیش از ۷۰ درصد بر مازاد بر سرانه استاندارد کشوری مصرف دارند.

جعفرزاده افزود: به نظر بنده این سطح مصرف که مازاد بر سرانه استاندارد کشوری می‌باشد نزدیک به فاجعه است چرا که آب یک سرمایه ملی است و باید با احساس جمعی به آن توجه کنیم و از اسراف و هدر رفتن آن جلوگیری کنیم.

جعفرزاده با تاکید بر لزوم همکاری مردم با مسئولان جهاد کشاورزی و امور آب در راستای اصلاح الگوی کشت خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی کشت و استفاده از مبانی علمی جدید در این زمینه علاوه بر اینکه تدبیری برای رفع نگرانی در حوزه آب می‌باشد سبب افزایش بهره‌وری و نیز کاهش هزینه‌های جانبی می‌شود.

وی گفت: اصلاح الگوی کشت به گواه کارشناسان صاحب نظر در حوزه کشاورزی یکی از راهکارهای مؤثر برای کاهش مصرف آب می‌باشد که البته این موضوع نیز متأسفانه بنا به موانع متعددی که در مسیر اجرایی شدن آن وجود دارد به صورت کامل محقق نشده است.

وی اظهار کرد: یکی از آنها عدم تخصیص اعتبارات لازم برای این امر می‌باشد که امیدواریم مجلس مکرم و دولت محترم به این نکته توجه عاجلی داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز با گرامی داشت هفته پیوند اولیا و مربیان بیان کرد: امروز دشمنان به صورت شبانه روزی برای اثر گذاری بر مبانی فکری نسل جدید برنامه ریزی کرده اند و مقابله با این حجم تبلیغات امپراتوری رسانه‌ای بدخواهان اسلام و انقلاب مستلزم تعامل کامل اولیا دانش آموزان و متولیان آموزشی است.

امام جمعه اصلاندوز ادامه داد: برای احقاق امر تزکیه، ضروری است که این مسئولیت سنگین تربیتی به صورت توأمان بین خانواده‌ها و مدارس پیگیری شود.
جعفرزاده افزود: پیام این هفته باید در طول سال نیز چراغ راه قرار بگیرد و جلوه زیبای مشارکت خانه و مدرسه تا پایان تحصیلی تداوم داشته باشد.

جعفرزاده اظهار کرد: ما در یک جنگ فرهنگی بسیار حساس قرار گرفته ایم و اگر لحظه غفلت کنیم آینده سازان این مرز و بوم دچار بحران‌های جدی در این جنگ فرهنگی قرار خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا