حجم کنونی صادرات مازندران قابل قبول نیست


حجم کنونی صادرات مازندران قابل قبول نیست

ساری- استاندار مازندران با بیان اینکه صادرات سنتی پاسخگوی نیازهای جهانی نیست، گفت: حجم کنونی صادرات قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور بعدازظهر پنجشنبه در کارگروه صادرات استان با اشاره به اینکه حرکت در مسیر صادرات محصولات کشاورزی با نگاه گذشته و سنتی پاسخگو نیست، افزود: متأسفانه هند برای صادرات کیوی ما بازی درمی آورد و این کشور می‌خواهد ما گندم آن را وارد کنیم.

وی با عنوان اینکه در دیپلماسی بازرگانی ضعیف عمل کردیم، گفت: باید صادرات کیوی در مقابل واردات برنج است و از سوی دیگر تاکنون هیچ بازرگانی مستقیم از مازندران باید هند مبادله نکرده است و با واسطه و از طریق امارات عمل کردیم.

استاندار مازندران با مرکز و پایانه گل وگیاه را افتخاری برای استان دانست و خواستار فعال شدن آن شد و گفت: این مرکز با تسهیلات دولتی راه اندازی شد و باید مشکلات آن بررسی و رفع شود.

حسینی پور یادآور شد: مازندران ۳.۵ میلیون تن محصولات باغی دارد و حجم و روند صادرات کنونی قابل قبول نیست و از صادرات ۵۰ هزار تنی سهم استان ۲۰ هزار تن بوده که ناچیز است.

وی با اظهار اینکه باغات باید طبق استانداردهای درست تولید کنند، ایجاد تنوع در صنعت بسته بندی از طریق سورتینگ ها و شناسنامه دارشدن باغات امری مهم دانست وگفت: همه باغات باید در سامانه سماک ثبت نام کنند.

وی تولید طبق استانداردها را ضروری برشمرد و گفت: صادرات کنونی مازندران بسیار ناچیز است و برای رونق آن نیازمند همت و همدلی هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !