سبک زندگی اسلامی و ایرانی احیا شود


سبک زندگی اسلامی و ایرانی احیا شود

بیرجند_ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به تغییر سبک زندگی مردم گفت: از طریق اسوه های اخلاق سبک زندگی اسلامی و ایرانی احیا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی پنجشنبه در دیدار با مربیان مدارس قرآن و زندگی بیان داشت: بعد از تغییراتی که در صدر اسلام ایجاد شد از همان ابتدا مردم مؤمن راه خود را از سلاطین جدا کردند.

وی افزود: زمانی که از نفوذ غرب دور بودیم، زندگی مردم بر پایه فضائل اخلاقی بود و وقتی استعمار برای تباهی جامعه مسلمانان برنامه ریزی کرد با هجمه استعمار باب بی حجابی، فساد و تریاک باز شد.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع سبب تغییر در سبک زندگی شد و برای مقابله با آسیب‌های تحمیل شده توسط استعمار باید دست به ابتکار در آموزش بزنیم و نظارت‌ها را در این زمینه تقویت کنیم.

نماینده ولی فقیه گفت: امروز ابتکار در آموزش موضوعی است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

آیت الله عبادی ادامه داد: در گذشته تنها یک درصد آسیب فرهنگی وجود داشت اما با آغاز استعمار تمام منابع فرهنگی با تبلیغات سوء تخریب شد.

نماینده ولی فقیه عنوان کرد: اگر انقلاب اسلامی شکل نمی‌گرفت هیچ چیزی از دین، ناموس و غیره باقی نمی‌ماند و ایران بعد از فلسطین دومین لقمه‌ای بود که از گلوی استعمار پایین می‌رفت.

وی بیان داشت: مردم در گذشته بر اساس محبت، ارزش‌ها و قناعت زندگی می‌کردند اما به خاطر هجمه‌های دشمن نوع و سبک زندگی مردم تغییر کرد.

وی ادامه داد: امروز با حرص و طمع، رقابت‌ها و تشریفات و لذت جویی رو به رو هستیم که نشان می‌دهد سبک زندگی مردم تغییر کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: به برکت انقلاب اسلامی، استعمار نتوانست اسلام را از بین ببرد و از طریق مساجد و علما و اسوه‌های اخلاق برای احیای سبک زندگی اسلامی و ایرانی باید اقدام کنید تا نسل‌های آینده از اخلاق، گفتار و تلاش شما درس بگیرند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مشخصات گوگل پیکسل 8 بر شایعات مهر تایید کوبید/ عکس